NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » RADIA - TRANSCEIVERY - RADIOTELEFONY - ICOM, YAESU, KENWOOD » DZIWNY PRZYPADEK-YAESU FT857

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Dziwny przypadek-Yaesu FT857

W samochodzie
  
sq5nwa
13.10.2010 07:47:08
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587316
Od: 2009-11-14


Ilość edycji wpisu: 2
Witam wszystkich.
Wczoraj uruchomiłem FT857 w samochodzie

Instalacja: Zestaw separacyjny przeprowadzony od kolumny kierownicy za tylne siedzenie kierowcy (kabel sterujący + mikrofonowy)w wiązce z masą i plusem z akumulatora poprowadzony w progu. Na małym fragmencie do tej wiązki dochodzi fider z dachu.

Antena: Ampro 80 - helikalna na 80m wymiennie z anteną na UKF,VHF

Zachowanie radia.
UKF+VHF - wszystko w porządku.
Na Ampro80 - pasmo 20m. działa OK (antena stroi też na tym paśmie próbę działania można wykonać)
Na innych pasmach bez względu na SWR radio zachowuje się normalnie.

Na Ampro80 - pasmo 80m. przy naciśnięciu PTT i modulacji radio wyłącza się i natychmiast włącza. Zarówno przy mocy 5W jak i 100W.

Radio nie wyłącza się przy naciśniętym PTT bez modulowania. Wyłącza się dopiero jak krzyknę, dmuchnę...itd.

Co już sprawdziłem.
Jeśli włożę do radia przewód sterujący (łączący panel z radiem) inny niż ten w instalacji samochodowej a mikrofon zostawię na przedłużonym kablu - radio działa.

Nanoszczące się WCZ? - zapasowy kabel sterujący owinąłem wokół wiązki, która jest założona w samochodzie - radio działa.

Zrobiłem reset ustawień radia do fabrycznych.
Jak zjadę gain mikrofonu na usb do 0. Radio się nie wyłącza. (czyli nie ma modulacji)
Sprawdziłem na instalacji domowej - radio działa bez zarzutu.


Radio wyłącza się tylko na 80m ?? Wystarczy, że nacisnę ptt i dmuchnę na 3.850 i radio się nie wyłącza.

Może ktoś miał choć coś przybliżonego???. Szczerze - nie wiem co robić. Jaki ma sens wymiana kabla sterującego jeśli działa na innych pasmach...Nie mam pomysłu. Będę wdzięczny za sugestie choćby co i jak jeszcze sprawdzić. płacze
_________________
Artur-SQ5NWA


  
Electra27.11.2024 07:31:15
poziom 5

oczka
  
SP5PY
13.10.2010 08:10:32
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO21ul

Posty: 852 #587323
Od: 2008-6-29



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Witam, podobny przypadek miałem w czasie jednej z terenowych aktywności; radio resetowało się do fabrycznych ustawień po kilku chwilach nadawania mimo iż antena teoretycznie była dopasowana. Pomogło zmniejszenie mocy do 80%.
_________________
'73 de Tomek
Do... Or do not. There is no try - Master Yoda
http://www.sp5py.pl http://www.PZK.info.pl
http://www.sp5prf.pl http://ot37.pzk.org.pl
439.600MHz
  
sq5nwa
13.10.2010 08:15:03
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587324
Od: 2009-11-14
No u mnie zmniejszenie mocy nic nie daje. Jedynie zamiana kabla sterującego panelem ??
_________________
Artur-SQ5NWA


  
sp5px
13.10.2010 08:18:54
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: radiowa pustynia

Posty: 964 #587325
Od: 2009-1-23
na wlaczonym silniku? moze spadek napiecia?
_________________
Bernard SP5PX
http://www.qrz.com/db/sp5px
  
sq5nwa
13.10.2010 08:22:56
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587327
Od: 2009-11-14
Na wyłączonym i włączonym jest to samo. Zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Spadek rzędu dziesiątych volta. Więc to nie to. Na 20 m. chodzi wszystko OK.
_________________
Artur-SQ5NWA


  
SP6MMM
13.10.2010 09:10:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO80CS

Posty: 3175 #587345
Od: 2010-7-26
Wszystko wskazuje na rozrabiające w.cz.. Wyekranuj wszelkie możliwe przewody, łącznie z tym separacyjnym, przewód antenowy poprowadź progiem sąsiednim niż separacyjny. Generalnie staraj się zachować możliwie najdłuższe odległości. Sugerowałbym też sprawdzenie masy anteny, AMPRO na uchwycie charakteryzują się wysokim współczynnikiem odbitej, o magnesie nie wspominam, a jak wiadomo, przy zwykłym RG-58 w.cz. lata gdzie chce i jak może. Dlatego zacznij od ekranowania. Najlepiej wyrzuć wszelkie przewody z progów, ułóż je luzem w aucie i obserwuj co się dzieje podczas nadawania odsuwając i zbliżając je od i do siebie.
_________________
http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/
http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
  
sp8nth
13.10.2010 09:19:46
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 716 #587349
Od: 2008-9-2
Panowie
należy podłączyć podstawę anteny do masy możliwie krótkim przewodem , a najlepiej zamontować uchwyt na klapę bagażnika i uziemić go podłączając gruby i krótki przewód do uchwytu a z drugiej strony pod śrubkę od zawiasów bagażnika. Nigdy antena KF nie powinna być na podstawie magnetycznej gdyż dla tych częstotliwości podstawa taka jest z karoserią tworzy kondensator o zbyt małej pojemności.
Grzegorz
  
sp5nvx
13.10.2010 10:06:39
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1572 #587361
Od: 2009-2-22
Dziwi mnie to, że przy QRP 5[W] jest tak samo. Popieram sugestię poprowadzenia fidera jak najdalej od innych kabli sterujących.

Tomasz
_________________
73!
Tom
  
sq5nwa
13.10.2010 10:46:46
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587374
Od: 2009-11-14


Ilość edycji wpisu: 2
Dziękuję za rady. Wniosek..jednak wcz. Ampro 80 stoi na podstawie magnetycznej, ale ta podstawa służy tylko jako stojak. Jest podłączona oddzielna masa do całej instalacji antenowej (hmmm...przewód uziemiający jest dość długi i biegnie razem z wiązką, w której jest przewód sterujący ??? Może to ?? ). sp6mmm dziękuję za wskazówki. Tak też zrobię. Niemniej temat pozostawiam otwarty. Oczywiście jak znajdę przyczynę lub wyeliminuję usterkę opisze wszystko w tym poście.
_________________
Artur-SQ5NWA


  
SP9CLU
13.10.2010 10:50:43
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Częstochowa

Posty: 122 #587375
Od: 2009-8-28
Spróbuj zastosować długi przewód antenowy 20-25m. Nadmiar zwiń w „kółeczko” i wrzuć gdzieś do samochodu.
_________________
Darek - SP9CLU
Częstochowa
  
sq5nwa
13.10.2010 10:55:54
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587377
Od: 2009-11-14


Ilość edycji wpisu: 1
SP9CLU - już to zrobiłem. Nic z tego. No może nie 25 metrów ale kółeczko do tłumienia wcz jest dość spore
_________________
Artur-SQ5NWA


  
Electra27.11.2024 07:31:15
poziom 5

oczka
  
sp8nth
13.10.2010 12:58:14
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 716 #587426
Od: 2008-9-2
Moje sugestie są oparte na własnych doświadczeniach z tym radiem i HF80FX a nie domysłach teoretyków, nie trać czasu na eksperymenty, zrób tak jak u mnie z uchwytem klapowym, fotki mogę podesłać po południu.
Grzegorz
  
sq5nwa
13.10.2010 13:25:41
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587436
Od: 2009-11-14
Przekonująco brzmi Grzegorz. W sumie to najmniejsza robota. Nie trzeba wypruwać kabli a jedynie zmienić kierunek fidera i założyć uchwyt klapowy. Znam ten uchwyt. Za fotki dziękuję. Dzięki Grzesiek.
_________________
Artur-SQ5NWA


  
N2XJN
13.10.2010 15:34:23
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 454 #587504
Od: 2010-9-1



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
Kiedy rozrabiasz z kobieta to zeby uniknac nieporzadanych zewnetrznie uwarunkowanych skutkow zakladanie ekranu napewno nie zaszkodzi....

Mozna dostac gotowe koszulki takie jak na kablu koncentrycznym to powinno zalatwic problem
Mozna tez sciagnac uzywany wesoły przez kogos innego lub siebie samego z kawalka kabla i uzyc go ponownie wesoły na kablu polaczeniowym dobrze jest tez uziemic ( umasowic) ten ekran.

Wesley
  
sq5nwa
13.10.2010 15:46:58
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587510
Od: 2009-11-14


Ilość edycji wpisu: 4
Wesley - no no...obrazowo sprawa przedstawiona wesoły. Niewątpliwie masz rację. Profeska instalacja w samochodzie tak powinna wyglądać i nie ma co dyskutować.
Ps. Wiesz może gdzie sprzedają takie oploty?

sp8nth - trafiony zatopiony. Podstawa magnesowa jako stojak do anteny ampro 80 nawet z dodatkowym uziemieniem ekranu fidera nie może być użyta !!.
Właśnie przeprowadziłem test. Postawiłem antenę obok samochodu, podłączyłem radio do istniejącej instalacji i nic się nie wyłącza (masa anteny dalej połączona z karoserią samochodu). Po przyczepieniu magnesu z anteną w dowolne miejsce karoserii (nawet stawiając ją na grubym zeszycie papierowym), radio się wyłącza. Więc problem rozwiązany. Dziękuje wszystkim, którzy podzielili się ze mną uwagami. Wszystkie są cenne, bo z pewnością znajdą zastosowanie w innych przypadkach.

Ps. Przeniosłem także fider w drugą stronę samochodu (antena przylepiona magnesem) - radio się wyłącza.
No i dalej nie rozumiem, dlaczego na krótkim kablu sterującym radio się nie wyłączało.
Dlatego uznaję, że usterka jest usunięta. Przyczynę można zgłębiać. Wypowiem się jeszcze na ten temat po zmianie zamocowania anteny.

Ale sprawdzę jeszcze co się zadzieje gdy odłączę masę fidera podstawy magnesowej od magnesu (w środku) i masa anteny będzie pobierana jedynie z dodatkowego uziomu połączonego z karoserią.


Greg. Dziękuję. Jak możesz podeślij mi fotki swojego mocowania na sq5nwa@gmail.com

Pozdrawiam
Artur.

_________________
Artur-SQ5NWA


  
sp8nth
13.10.2010 16:05:52
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 716 #587518
Od: 2008-9-2
Fotki poszły na e-maila
Grzegorz
  
N2XJN
13.10.2010 17:26:15
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 454 #587561
Od: 2010-9-1



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
Masa tego byla uzywana jako plaskie paski do polaczen gietkich np: koncowki mocy w PA. jak w to wsadziles cos to sie robil kokon-rurka
Mozna tez rozciac izolacje od koncentryka i poprostu sciagnac.Zeby sciagnac zaczynasz od poczatku a nie od konca...Tylko nie probuj zwijac jak .... wesoły heee. no i napewno ci sie wlosy nie wkreca....przy sciaganiu...

Jak zaczniesz sciagac od konca to ci sie zaklinuje wesoły
Cale szczescie ze ta koszulka nie jest sprezysta.. wesoły
No i masz rozwiazanie za darmo...
Poszukaj starego uzywanego kawalka wesoły ( nie wazne przez kogo)

Wesley
  
sq5nwa
13.10.2010 20:07:40
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587633
Od: 2009-11-14
No dobra. Wszystko jasne i tu i tu.
_________________
Artur-SQ5NWA


  
sq1bhk
13.10.2010 20:39:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #587644
Od: 2009-3-30
Polecam zrobienie nowych kabli (w ekranie) separującego i przedłużki mikrofonowego (ekran do obudowy radia).
Głośnik powinien być podłączony do modułu radiowego a nie panela.
Moduł radiowy podłącz jak najkrótszym -grubym kablem do masy pojazdu (niby uziemienie).
Na KF-ie w aucie nie stosuje się podstawy magnetycznej szczególnie na niskich pasmach KF.
Po skręceniu MIC GAIN na SSB nie wychodzi żadna moc i dla tego w.cz. nie błąka się po kablach i innych częściach metalowych powodując wzbudzenia.
Antena na uchwyt rynienkowy , klapowy, bagażnikowy itp z dobrym połączeniem do masy.
Ja mam anteny na gniazdach z dziurami w dachu i na uchwycie klapowym i nie mam wzbudzeń.
Antena na magnesie tylko do nasłuchu.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
sq5nwa
13.10.2010 21:10:40
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 705 #587659
Od: 2009-11-14
Ok. Olek. Dziękuję za informacje. Tak też zrobię. Jutro kupuję odpowiedni uchwyt . Muszę jeszcze przemyśleć sprawę ekranowania kabli.
_________________
Artur-SQ5NWA


  
Electra27.11.2024 07:31:15
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » RADIA - TRANSCEIVERY - RADIOTELEFONY - ICOM, YAESU, KENWOOD » DZIWNY PRZYPADEK-YAESU FT857

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny