| |
SP7TBU | 18.09.2011 20:44:29 |


Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #769250 Od: 2011-1-25
| No właśnie Gienku dlatego podałem tego linka. Przecież oryginalny Atas jest sporo tańszy i do dostania w PL. _________________ '73 Krzysztof
DMR
|
| |
Electra | 01.04.2025 21:17:15 |

 |
|
| |
apis33 | 18.09.2011 20:50:19 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 42 #769255 Od: 2011-2-27
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6nln pisze:
Z Ampro próbowałem jeździć i niestety nawet na specjalnie dorobionym mocowaniu jest ciężko i to nie kwestia sztywności tylko masy i długości więc sprężyny tu niewiele dadzą poza porawieniem zasięgu przętrącania pieszych i rowerzystów wokół trasy przejazdu
Jeździłem z podobnymi antenami MFJ-ta też ok 2,5 metra każda - wystarczyło zamontować niżej np. na uchwycie do holowania w samochodzie kombi... jakieś 20 - 25 cm od ziemi. Było to wmiarę stabilne a i łączności nie najgorsze - udawało się i Stany Zjednoczone na 20M w jakimś małym pile'upie
Pozdrawiam Piotr SQ3JPV |
| |
sq1bhk | 18.09.2011 21:01:31 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #769262 Od: 2009-3-30
| sp4nkq pisze:
Krzysztofie, za ostatniego ATAS-a na Allegro dałem 800 złotych (sądząc po stanie był nowy lub bardzo krótko używany). To dużo mniej, niż 390$ za LT (a gdzie koszty przesyłki?). U polskiego deałera LT kosztowałoby nie mniej niż 400€. W tym momencie wolę ATAS-a i "coś" na 3,5 MHz. Gienek sp4nkq Prowdopodobnie kupiłeś go od Radka SQ1GQR który robil wyprzedaż prawie nowego sprzętu bo mu się pomieniały zainteresowania i pilnie potrzebował kase. . _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
sq1bhk | 18.09.2011 21:03:01 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #769264 Od: 2009-3-30
| SQ9TBU pisze:
No właśnie Gienku dlatego podałem tego linka. Przecież oryginalny Atas jest sporo tańszy i do dostania w PL. Tylko podstawowa sprawa -do ATASa trzeba jeszcze mieć odpowiedniego TRX-a Yaesu. . _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
Toni | 18.09.2011 21:10:05 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JN18DV
Posty: 28 #769268 Od: 2011-4-28
| http://www.sardif.com/shop/product_info.php?cPath=385_5_34_100_155&products_id=97 |
| |
sp4nkq | 18.09.2011 21:45:16 |

Grupa: Użytkownik
QTH: KO13nd
Posty: 97 #769286 Od: 2010-7-19
| Tego ATAS-a kupiłem chyba w czerwcu, więc musiałbym sprawdzić w przelewach od kogo, bo nie pamiętam. To i tak nie ważne, bo jest faktem, że jest tańszy od LT (widziałem oferty po 250$ gdzieś za oceanem). A sterowanie nim jest proste jak konstrukcja cepa (myślę o wsadzeniu takiego sterownika z 3 przyciskami do obudowy reflektometru w/g OH2NLT do wykorzystania ze sprzętem innym, niż Yaesu, tyle że ostatnio użymam głównie ft-847 i ft-450 i brak mi motywacji). Nb. dodając dłuższy promiennik do ATAS-a da się ją z takim sterownikiem zestroić na 3,5 MHz. Gienek sp4nkq |
| |
sq6ntm | 18.09.2011 22:01:39 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Przemków JO71VM
Posty: 98 #769294 Od: 2010-12-30
Ilość edycji wpisu: 1 | Włodku, ja używałem przez prawie dwa lata w mobilu IC 706 z Outbackerem 1899 oraz ze skrzynką automatyczną Z-100. Co do Outbeckera to byłem zadowolony szczegulnie na 20 metrach oraz 80. Maksymalna prędkość to ponad 200 km/h i ani razu nie zgubiłem zworki . kilka razy udało mi się dowołać dxspedycje pracujące w pil-up. _________________ 73 Tomek |
| |
SP3SWJ | 18.09.2011 22:21:06 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #769304 Od: 2009-9-15
| kolega budował fajnego "śrubokręta" https://sites.google.com/site/sp3swj/sq5nhc_screwdriver_antenna
Cóż... na KFy - małe anteny to problem.. za oceanem maja na to sporo różnych HI-Q wąskopasmowych strojonych anten. dobre materiały precyzyjne wykonania, jednostki strojące... itd
ewentualne pozostaje .... po wojskowemu - TUNER pod anteną.. http://hf-ssb-transceiver.at-communication.com/en/codan/hf_ssb_antennas_9350.html i tu warto podejrzeć militarne rozwiązania z australii lub ameryki
http://www.qsl.net/g3tso/Hombrew-Mobile%20Antennas.html
jeden z patentów na "wydłużenie" promiennika

... a tak wogóle zamiast robić QSO SSB podczas jazdy.. nielepiej zatrzymac się na parkingu... postawić na bagażniku wędkę 8 - 10 metrów... rozłożyć przeciwwage po trawniku... zrelaksować się i w trasę... rozłożenie/złożeni sprzętu to 5 minut... a i bezpieczniej podczas jazdy...
_________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
sq6nln | 18.09.2011 22:45:19 |


Grupa: Użytkownik
QTH: WYSOKA k/ Wrocławia
Posty: 428 #769316 Od: 2009-10-14
Ilość edycji wpisu: 2 | ATAS to nieżła ale w porównaniu z jednopasmowymi np AMPRO dość droga 
mozntaż Ampro na haku czy zderzaku w busie lub większym vanie bo o takie auta chodzi (BOXER MAXI i Renault ESPACE IV) też raczej odpada - spora część anteny jest zasłonięta i jak pokazały próby przy zatrzymywaniu antena wali w tył auta 
pozostaje dach na vanie i przednia maska w busie (tu dach odpada - już załatwiłem 2 NAGOYE na 2m/70cm takie matrowe ) teraz mam AT-09 i na takiej wysokości wystarcza
do busa założyłem uchwyt do krawędzi maski i na postoju juest ok, ale przy ruszaniu jest realne zagrożenie utraty szyby
Takie coś mi chodzi po głowie : http://www.diamond-ant.co.jp/english/amateur/antenna/ante_1mobile/ante_mo7_hf.html
może ktoś ma/miał coś podobnego ?
Co do Outbacka to miałem jakąś chyba trefną sztukę bo zupełnie nie dała się zestroić praktycznie na żadnym pasmie, dobra skrzynka dała radę ale efekt nawet na odbiorze lepszy dawała zwykła antena CB 
Chyba było z nią coś nie tak _________________ Włodel SQ6NLN JO81LB
145,600 SR6R, 438,850 SR6WR D-star: SR6WS, SR6UVW, SR6WB
|
| |
SP3SWJ | 18.09.2011 22:54:50 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #769319 Od: 2009-9-15
| ATAS120 wymaga dobrej masy - kolega dorabiał do swojej potrójny magnes na trójkątnej podstawie. i to naprawę ledwo pojemności podstaw do masy starczały jako "masa". Na jednym magnesie podczas pomiarów VNA dopiero kilka radiali 2 metrowych pozwalało dostroić.
Jak masz relingi dachowe - to może daj dwie belki ALU w odległości 15cm. i zrób platformę montażową... od spodu belek - gruba blacha ALU 20cm x 50 i będziesz miał stabilna bazę i nie wyginającą karoserię.
_________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
SP3SWJ | 18.09.2011 23:03:25 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #769322 Od: 2009-9-15
| sq6nln pisze: Co do Outbacka to miałem jakąś chyba trefną sztukę bo zupełnie nie dała się zestroić praktycznie na żadnym pasmie, dobra skrzynka dała radę ale efekt nawet na odbiorze lepszy dawała zwykła antena CB 
Chyba było z nią coś nie tak
- jak używasz antenę "strojona" to nie używaj skrzynki.... - jaka miałeś przeciwwagę - czy gniazdo BNC miało bezpośredni i krótki i dobry kontakt z karoserią ??
Tak w przybliżeniu funkcję "tunera" pełni cewka w ATAS120 - w uproszczeniu to jest "bat+tuner" ..
ooo odnalazłem linka na którym sa materiały o antenie "śrubokręt" w wykonaniu Olafa http://sp-hm.pl/thread-586.html Zawsze musisz mieć super dobra masę w tych antenach. To był jeden z problemów podczas budowy tej anteny - dopiero gruba miedziana plecionka podobna jak "masa silnika w maluchu" rozwiązałą część problemów. Nie można zapominac że druga połowa tych anten jest karoseria.... ( a nie kabel antenowy) ..:-)
_________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
Electra | 01.04.2025 21:17:15 |

 |
|
| |
sp4nkq | 18.09.2011 23:15:24 |

Grupa: Użytkownik
QTH: KO13nd
Posty: 97 #769327 Od: 2010-7-19
Ilość edycji wpisu: 2 | sq6nln: A odkleiłeś naklejkę z tego Outbacka? Jest ona metalizowana i cokolwiek przeszkadza (zarówno w wersji 1899 jak i 2000). Odnośnie http://www.diamond-ant.co.jp/english/amateur/antenna/ante_1mobile/ante_mo7_hf.html: ro są anteny typu base-load i są raczej mało skuteczne. Przy tych samych rozmiarach anteny Comet serii HA powinny być dużo lepsze ze względu na konstrukcję. Gorzej, że spośród nich w SP sprzedają tylko HA035 i że stroją się one dość wązko.
Outbacker (producent, to australijski Terlin), to zupełnie inna bajka niż Outback (Falcon).
Gienek sp4nkq |
| |
sp4nkq | 18.09.2011 23:43:02 |

Grupa: Użytkownik
QTH: KO13nd
Posty: 97 #769336 Od: 2010-7-19
| A odnośnie tego, że ATAS jest drogi: jest, ale... to kwestia rachunku. Zakładając, że potrzebuję anten tylko na pasma KF i 50 MHz, to ATAS załatwia mi 8 pasm i kosztuje w sklepie 1267 złotych. Zakładając, że kupię 8 monobanderów po 150 zł/szt (np. AMPRO), to wydam 1200 złotych. Monobandowe anteny są tylko pozornie tanie...
Gienek sp4nkq |
| |
SP6MMM | 18.09.2011 23:55:12 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3180 #769340 Od: 2010-7-26
| sp4nkq pisze:
Zakładając, że kupię 8 monobanderów po 150 zł/szt (np. AMPRO), to wydam 1200 złotych.
Pozwolę się nie zgodzić, za wyjątkiem wersji na 160m, można spokojnie je nabyć w okolicach 100 zł/szt brutto. Chodzi oczywiście o produkty z Av***i. Taniej niż import z UK.  _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
SP7DPJ | 19.09.2011 02:30:51 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 218 #769361 Od: 2009-5-1
Ilość edycji wpisu: 3 | Witam widze ze temat trosze z mojej branzy.A wiec tak: Od dosc dawna uzywalem roznych anten, przelecialem spora ilosc az trafilem  2 lata temu zakupilem Vana - transita,antena SPX-200 i trafilem w 10! Co jakis czas kupywalem rozne modele anten KF -diamond i innego producenta Byla HF-40 HF-80 CR-8900 i podobne typu MFJ-1640 powiem tak, wczesniej mialem auto typu kombi i rowniez auta ciezarowe na ktorych tez zakladalem anteny i nie bylem zbytnio zadowolony z pracy tych anten. Po kupnie Vana moje poglady na robienie qso z mobila zmienily sie o 180stop zrozumialem ze fajne lacznosc mozna zrobic rowniez z mobila a co najlepsze czasami z QRP Sporo robilem lacznosci lecz od 2 lat robie 5xwiecej qso niz wczesniej. Przez 1rok zrobilem okolo 2500 qso z mobila, mam juz ponad 150 krajow z listy dxcc i co jakis czas wpadnie cos nowego.Raporty czy to VK czy W lub PY czy w innych krajach DX mam raporty 5/9. Nie powiem ze jest to zawsze ale w 95% miedzy 5/6-5/9 +10  Moze to kogos dziwic ale tak jest. Domyslam sie dlaczego.Od 2009r mieszkam w UK warunki jakie tu mozna miec sa naprawde super inne niz w europie (wiem to z doswiadczenia jezdzac po krajach europy) Zrobienie czegos ciekawego nie jest problemem powiem jeszcze ze 80% qso jest zrobione na 20m Od kilku lat warunki sa super czego kazdy z nas widzi po ilosciach zrobionych QSO w logu Sprzet jaki uzywam w mobilu to: IC-7000 SPX-200 MULTI-RANGER-9 Watson Heil pro set + jeszcze o antenach SPX-200 na postoju w czasie jazdy MULTI-RANGER-9 Watson dlatego ze moge z nia jechac nawet i 140/150 na/h sprawdzone i przetestowana na Vanie.SPX-200 czy SPX-300 nie wiecej jak 60/h. Uchwyt tych anten jest do d...y po przejechaniu 400 czy 500km luzuje sie i antena nadaje sie tylko na parking (ale mam sposob by sie nie luzowala) Watson ma porownywalna skutecznosc do spx-200 uzywam watsona bo czasami musze szybko dotrzec do celu i predkosc przekracza 100km/h SPX-300 jest ok ale za duzo wazy i nie lubie jej wlasnie z tego powodu  Na koniec polecam spx-200 i Watsona RANGER-9 nie jest ciezka obskakuje prawie kazde pasmo KF oczywiscie na skrzynce bo nawet w czasie jazdy nie trzeba sie zatrzymywac by przelaczyc pasmo, skrzynak dokreci do danego pasma (podkreslam nie do wszystkich) np.20 dojedzie do 17m, 17 dokreci do 15m. O skutecznosci tych anten nie bede juz pisal bo napisane jest wyzej  ostatnie ciekawe DX-y to JL8GFB V21DB OX4OK 9M6AH 9Y4D CP6LA E51JD!!! WH7Z i wiele innych tego typu DX-ow Fotki jak to wyglada na moim mobilu mozna zobaczyc na QRZ pozdrawiam i zycze powodzenia Jacek _________________ VY 73! M0PLX/Mobil
|
| |
sp4nkq | 19.09.2011 03:12:17 |

Grupa: Użytkownik
QTH: KO13nd
Posty: 97 #769364 Od: 2010-7-19
| SP6MMM: Dobra, może i taniej od ATAS-a wychodzą monobandery AMPRO, ale nie jest to aż tak szokująca różnica. Ponadto ATAS to jednak automat (ostatnio robię się leniwy i nie chce mi się nic przełączać przy antenie). W ciągu ostatniego półtocza nawet prawie nie używam z tego powodu moich Outbackerów... I w sumie da się z nim jechać
ATAS ma jeszcze ten plus, że (o dziwo) dobrze chodzi na balustradzie mojego balkonu, dzięki czemu nie muszę drażnić sąsiadów grzebiąc przy nim (na wiosnę zaczęli się jakoś bardziej przyglądać) a ponadto nie jest długi (jednak dużo krótszy od AMPRO i Outbackerów), dzięki czemu nie drażni sąsiada z góry (bo nie wystaje nad poziom jego balkonu).
A AMPRO wcale nie są takie dobre - moim zdaniem oryginalny Outbackera Perth lub OB8 są lepsze (chociaż krótsze).
Gienek sp4nkq |
| |
sp5nvx | 19.09.2011 11:09:23 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 1572 #769503 Od: 2009-2-22
Ilość edycji wpisu: 4 | ATAS 120 montowałem nawet na dachu, jak nie było miejsca na antenę, pracowała całkiem fajnie na wszystkich pasmach, na 80m zrobiłem jej przeciwwagę (radial) leżący na dachu 1/4 fali. Można odkręcić bat, i korpus anteny atas w pozycji poziomej potraktować jako skrzynkę (mocując od góry/na szczycie) a bat elastycznym kawałkiem linki w izolacji (lub lepiej fidera) i podłączyć obok w dowolnej pozycji, dzięki temu da się ukryć ruchomą część atasa w bagażniku (np w rurce kan.) i wystawić sam bat na klasycznym uchwycie.  _________________ 73! Tom
|
| |
sq5ebm | 19.09.2011 11:21:23 |


Grupa: Użytkownik
QTH: KO02PD
Posty: 1622 #769514 Od: 2011-7-24
Ilość edycji wpisu: 1 | [quote=SP3SWJ]
http://www.qsl.net/g3tso/Hombrew-Mobile%20Antennas.html
jeden z patentów na "wydłużenie" promiennika[quote]
To to jest patent na NVIS  _________________ Maciej "Miles" Muszalski SQ5EBM / SN5V QRV: Lokalnie najczęściej na 145.500 Przemiennikowo najczęściej na SR5WZ. YT: http://www.youtube.com/user/sq5ebm
|
| |
SP3SWJ | 19.09.2011 11:23:33 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #769516 Od: 2009-9-15
| ... nie dorysowałeś masy na szkicu skrzynki - a to ważne (dla niektórych to może nie być oczywiste )
"Ładowanie" wcz w bagażniku nie jest bezpieczne dla instalacji auta ( elektroniki)... no chyba że nie przekroczysz 5-10W.
Ja mająć FC40 + bata "skasowałem" na jakiś czas sterownik zamka centralnego jak dołożyłem trochę mocy. Całą instalację która promieniuje wcz trzeba się starać wypchnąć poza auto - poza karoserię... i masa anteny (podstawa) dobrze połączona z masą auta. _________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
sp5nvx | 19.09.2011 11:28:02 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 1572 #769520 Od: 2009-2-22
Ilość edycji wpisu: 2 | Mam na myśli bagażnik poloneza.   Tak - z ATAS120 to cuda można robić, jak mi nie pracowała na 80m to zrobiłem cewkę wydł. i po jej zwarciu stroiłem na 40m a potem ją rozwierałem i stroiła na 80m. Zaletą jest zasilanie i strojenie fiderem - reszta to nasza fantazja. Zestaw ATBK można samemu zrobić. To zwykłe 1/4 fali rezonatory na wybrane pasma. Ciekawy patent to zastosowanie AMPRO 80 razem z ATASEM. Jedno ramie dipola to atas a drugie ampro.  _________________ 73! Tom
|
| |
Electra | 01.04.2025 21:17:15 |

 |
|