| |
sp3cad | 16.11.2012 01:41:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 447 #1050905 Od: 2010-7-28
|
ADS-B jest na większości statków powietrznych. Nie widać przede wszystkim małych samolotów. Nie ma też wojskowych. Ale 10% to prędzej "nie widać", a nie "widać". |
| |
Electra | 29.11.2024 10:05:15 |
|
|
| |
SQ1PTO | 16.11.2012 18:40:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 489 #1051257 Od: 2010-6-7
| sp3cad pisze:
ADS-B jest na większości statków powietrznych. Nie widać przede wszystkim małych samolotów. Nie ma też wojskowych. Ale 10% to prędzej "nie widać", a nie "widać".
Wlasnie o to chodzi, ze na wiekszosci nie ma. Ale spieral sie nie bede bo pewnie wiesz lepiej ode mnie _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
sp3cad | 16.11.2012 20:27:13 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 447 #1051373 Od: 2010-7-28
| Jeszcze nie ma. W każdym bądź razie, 10% pokrycia o którym piszesz to duża przesada. Szkoda, że niczym nie potwierdzasz tych "rewelacji". |
| |
SQ5AM | 16.11.2012 20:29:11 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #1051377 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | jeśli chodzi o cywilne statki powietrzne, to większość jest widoczna. Mając SBSa spora część informacji o małych samolotach jest niepełna. Tak, że porównując SBS i stronę FR24, to powiedzmy że jest widoczne 70% ruchu lotniczego. Nawet mając SBS słychać że leci powiedzmy wojskowy lub rządowy samolot. Widać który konkretnie albo przynajamniej można po HEXie podejrzewać, ale nie wysyła współrzędnych czyli i tak na mapie nie jest widoczny.
_________________ Adrian |
| |
sp3cad | 16.11.2012 22:20:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 447 #1051459 Od: 2010-7-28
| Dzięki za post. Tzeba bowiem korygować nieprawdziwe informacje na bieżąco, w celu uniknięcia nieporozumień. |
| |
SQ9HT | 16.11.2012 22:25:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraków, JO90xc
Posty: 543 #1051462 Od: 2010-8-25
| No nie wiem, nie wiem. Nie ma całego ruchu GA. Nie ma wojskowych, rządowych. Nawet komunikacyjnych mnóstwo nie ma - małe samoloty jakie np używa EuroLot, czy lufa na lokalnych połączeniach. 70% ruchu to wartość wg mnie sporo zawyżona. Zresztą jakie to ma znaczenie, ważne że Dreamlinery są! _________________ 73, Tomek (ex SQ9OZH) http://www.sq9ht.pl/ |
| |
SQ1PTO | 16.11.2012 22:33:00 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 489 #1051472 Od: 2010-6-7
| Tomku SQ9OZH niech maja te swoje 70%, dajmy juz temu spokoj :-) golym okiem widac jak jest odzwierciedlony ruch na FR24, chocby na przykladzie FIR EPWW, wystarczy popatrzec na rozklady lotow na lotniskach w Polsce i sledzic ruch na ekranie.
73! _________________ Jakub SQ1PTO |
| |
sp3cad | 17.11.2012 00:06:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 447 #1051508 Od: 2010-7-28
Ilość edycji wpisu: 3 | Niech będzie nawet te 50%. No ale jeśli mówiąc o samolotach, ktoś ma na myśli też śmigłowce (np. ratunkowe), awionetki, paralotnie i latawce, to rzeczywiście może wyjść 10%. Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać
Na koniec, nich każdy zapozna się z poniższą listą i sobie obliczy procenty we własnym zakresie na podstawie rozkładów lotów.
Common aircraft models that have an ADS-B transponder and are visible on Flightradar24:
All Airbus models (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A380) ATR 72-600 (most new deliveries) BAe ATP BAe Avro RJ70, RJ85, RJ100 Boeing 737, 747, 757, 767, 777, 787 Embraer E190 (most new deliveries) Fokker 70 and 100 Gulfstream V, G500/G550 McDonnell Douglas MD-10, MD-11 Sukhoi SuperJet 100 Some newer Ilyushin and Tupolev (for example Il-96 and TU-204)
Common aircraft models that do not have an ADS-B transponder and are NOT visible on Flightradar24:
Antonov AN-225 ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600) Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP All CASA models All Bombardier Dash models All Bombardier CRJ models Dornier 328 All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190) Jetstream 32 Fokker 50 McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90 Saab 340 and 2000 "Air Force One" Most older aircraft Most military aircraft
A jak komuś się nie chce liczyć, niech przeczyta to:
Today, roughly 60% of all passenger aircraft (70% in Europe, 30% in the US) are equipped with an ADS-B transponder. This percentage is steadily increasing as ADS-B is set to replace radar as the primary surveillance method for controlling aircraft.
Źródło: http://www.flightradar24.com/how-it-works |
| |
SQ9HT | 17.11.2012 00:27:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraków, JO90xc
Posty: 543 #1051511 Od: 2010-8-25
| Czyli patrząc na polskie linie na ten przykład LOT: 14 samolotów posiada, 25 nie. EuroLot: 24 nie posiada + linie czarterowe pewnie posiadające (duże samoloty) (pewnie do 20 samolotów, raczej nie więcej) Do tego dodać samoloty wojskowe - dużo tego GA, tez trochę lata. Rządowe - tu już chyba nic nie lata Medyczne, korpo, aerokluby. Przecież to wszystko to ruch lotniczy, chyba jest. Zresztą możemy toczyć dyskusje aż do 2020, wtedy się pewnie zgodzimy czy to jest 10% czy 50% czy 70% Jedno jest pewne - stwierdzenie:
mija z prawdą i wprowadza w błąd. _________________ 73, Tomek (ex SQ9OZH) http://www.sq9ht.pl/ |
| |
SQ9HT | 17.11.2012 00:37:14 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraków, JO90xc
Posty: 543 #1051514 Od: 2010-8-25
| Nie każdy prostokąt to kwadrat i nie każdy statek powietrzny to statek pasażerki. Z mojej strony EOT _________________ 73, Tomek (ex SQ9OZH) http://www.sq9ht.pl/ |
| |
sp3cad | 17.11.2012 01:17:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 447 #1051529 Od: 2010-7-28
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ9OZH pisze:
Czyli patrząc na polskie linie na ten przykład LOT: 14 samolotów posiada, 25 nie. EuroLot: 24 nie posiada
Zerknij sobie wyżej, a zobaczysz, że autor stwierdzenia generalizował, nie ograniczał się do Polski!
Co więcej, skoro już przytoczyłeś nasz kraj, to z latających tutaj głównie: Wizz Air, Raynair, Enter_Air, Norwegian, Air Berlin, Germanwings, Air France wszystkie samoloty tych przewoźników są wyposażone w ADS-B.
A z takich lin lotniczych jak np.: Aerofłot, Scandinavian Airlines System - większość. Mniejszych przewoźników nie liczę. Fakt, polscy przewoźniki nieco zaniżają statystyki.
No ale skoro jesteś takim fachowcem, że podważasz nawet to, co zostało napisane przez samych autorów wizualizacji samolotów na flightradar, to masz rację - lepiej zakończyć ten wątek, bo rozmowa nie ma już sensu. Pozdrawiam! |
| |
Electra | 29.11.2024 10:05:15 |
|
|
| |
sp5twa | 18.11.2012 08:05:54 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lodz JO91QT
Posty: 751 #1052069 Od: 2010-10-20
Ilość edycji wpisu: 1 | Czy nasz sprzęt krótkofalarski można wykorzystać do wpięcia się w sieć zbierającą dane z samolotów ???? _________________ 73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA) |
| |
sq6ade | 18.11.2012 08:18:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #1052071 Od: 2008-3-21
| Jak twoje radio ma airband i AM RX. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sp5twa | 18.11.2012 10:25:43 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lodz JO91QT
Posty: 751 #1052126 Od: 2010-10-20
Ilość edycji wpisu: 1 |
To raczej oczywiste, oczekiwałbym szczegółów niż jałowych postów.........
1090 MHZ adsb na jakim trx jest dostępne i jak to zgrać z aplikacją np. flightradar24 _________________ 73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA) |
| |
SQ5AM | 18.11.2012 11:38:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #1052169 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | z tego co wiem, to jeszcze nikomu nie udało się przy pomocy odbiornika zrobić SBS. Gdyby to było takie hop-siup to sądzę że to urządzenie nie kosztowałoby tyle kasy.
_________________ Adrian |
| |
SQ5AM | 18.11.2012 13:05:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #1052255 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 2 |
No to mi wygląda jak samolot Eurolotu http://www.flightradar24.com/data/flights/lo3801
Airline: EuroLot
Flight: LO3801
From: Warsaw, Okecie (WAW)
To: Rzeszow, Jasionka (RZE)
Aircraft: Aerospatiale ATR72-202 (AT72)
Reg: SP-LFE
Altitude: 8725 ft (2659 m) _________________ Adrian |
| |
SP9Z | 18.11.2012 13:46:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Sosnowiec JO90NF
Posty: 1048 #1052277 Od: 2009-11-18
| sp5twa pisze: To raczej oczywiste, oczekiwałbym szczegółów niż jałowych postów......... 1090 MHZ adsb na jakim trx jest dostępne i jak to zgrać z aplikacją np. flightradar24
Jak kogoś to interesuje to można się jeszcze zainteresować odbiorem sygnałów ACARS, które nadawane są przez samoloty na qrg 131.725MHz. Wystarczy obiornik lub skaner, aby odbierał tą częstotliwość i program na komputerze (WACARS , AirNav ACARS). Odbiór jest banalnie prosty, przez (kartę dźwiękową), mozna podejrzeć nie tylko podstawowe dotyczące lotu, pozycji, prędkości, ale czasem inne dane np. dot. silników ich prędkości obrotowej itd. itp.
_________________ Jacek
|
| |
sp5twa | 18.11.2012 16:17:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lodz JO91QT
Posty: 751 #1052368 Od: 2010-10-20
| I to info o sygnałach acars jest ciekawe. Trzeba przetestować. Antena z pama 2 m powinna odbierać.
_________________ 73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA) |
| |
SQ9HT | 18.11.2012 16:51:42 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraków, JO90xc
Posty: 543 #1052391 Od: 2010-8-25
|
Dzięki za sprostowanie. Opierałem się na informacji z fr24 podanej wyżej, jakoby ten typ samolotu nie posiadał ADS-B, jak widać błędnej. Nie jest to żaden zarzut dla jakości tej informacji - oczywiście wspieranie ADB-S będzie sukcesywnie rosło. _________________ 73, Tomek (ex SQ9OZH) http://www.sq9ht.pl/ |
| |
SQ5AM | 18.11.2012 20:37:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #1052652 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | SQ9OZH pisze:
Dzięki za sprostowanie. Opierałem się na informacji z fr24 podanej wyżej, jakoby ten typ samolotu nie posiadał ADS-B, jak widać błędnej. Nie jest to żaden zarzut dla jakości tej informacji - oczywiście wspieranie ADB-S będzie sukcesywnie rosło.
Tomek, ADS-B ma większość statków powietrznych, ale sam FR bardzo mocno "cenzuruje" ilość danych wyświetlanych przez siebie. Mając w domu odbiornik i soft można często dostać informację od samolotów wojskowych i rządowych. Często jest ona okrojona np nie jest podawana prędkość, albo pozycja, a tylko słychać że samolot leci gdzieś w okolicy, ale i na to spotterzy mają sposoby. Tak że Flightradar24 to owszem wycinek tego co słychać mają własny domowy radar, ale nadajnik ADS-B posiada bardzo dużo statków powietrznych.
A co do ACARS to często w tych depeszach podawane są też informację o awanturujących się pasażerach czy jak w przypadku ostatniego lądowania przymusowego A340 Etihadu w powodu wypadku na pokładzie podawane są informacje o stanie zdrowia rannego pasażera aby przygotować odpowiednio służby medyczne tuż po lądowaniu. _________________ Adrian |
| |
Electra | 29.11.2024 10:05:15 |
|
|