NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » FLIGHTRADAR24 - RADAR LOTÓW CYWILNYCH

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Flightradar24 - radar lotów cywilnych

ciekawostka
  
sp3cad
16.11.2012 01:41:11
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 447 #1050905
Od: 2010-7-28
    SQ1PTO pisze:

    Tak sie zbytnio nie podniecajcie ta strona. Widac tam moze z 10% ruchu lotniczego.


ADS-B jest na większości statków powietrznych. Nie widać przede wszystkim małych samolotów. Nie ma też wojskowych. Ale 10% to prędzej "nie widać", a nie "widać".
  
Electra29.11.2024 10:05:15
poziom 5

oczka
  
SQ1PTO
16.11.2012 18:40:29
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 489 #1051257
Od: 2010-6-7
    sp3cad pisze:

      SQ1PTO pisze:

      Tak sie zbytnio nie podniecajcie ta strona. Widac tam moze z 10% ruchu lotniczego.


    ADS-B jest na większości statków powietrznych. Nie widać przede wszystkim małych samolotów. Nie ma też wojskowych. Ale 10% to prędzej "nie widać", a nie "widać".

Wlasnie o to chodzi, ze na wiekszosci nie ma. Ale spieral sie nie bede bo pewnie wiesz lepiej ode mnie bardzo szczęśliwy
_________________
Jakub SQ1PTO
  
sp3cad
16.11.2012 20:27:13
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 447 #1051373
Od: 2010-7-28
Jeszcze nie ma. W każdym bądź razie, 10% pokrycia o którym piszesz to duża przesada. Szkoda, że niczym nie potwierdzasz tych "rewelacji".
  
SQ5AM
16.11.2012 20:29:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2240 #1051377
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
jeśli chodzi o cywilne statki powietrzne, to większość jest widoczna. Mając SBSa spora część informacji o małych samolotach jest niepełna. Tak, że porównując SBS i stronę FR24, to powiedzmy że jest widoczne 70% ruchu lotniczego.
Nawet mając SBS słychać że leci powiedzmy wojskowy lub rządowy samolot. Widać który konkretnie albo przynajamniej można po HEXie podejrzewać, ale nie wysyła współrzędnych czyli i tak na mapie nie jest widoczny.

_________________
Adrian
  
sp3cad
16.11.2012 22:20:59
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 447 #1051459
Od: 2010-7-28
Dzięki za post. Tzeba bowiem korygować nieprawdziwe informacje na bieżąco, w celu uniknięcia nieporozumień.
  
SQ9HT
16.11.2012 22:25:57
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków, JO90xc

Posty: 543 #1051462
Od: 2010-8-25
No nie wiem, nie wiem. Nie ma całego ruchu GA. Nie ma wojskowych, rządowych. Nawet komunikacyjnych mnóstwo nie ma - małe samoloty jakie np używa EuroLot, czy lufa na lokalnych połączeniach. 70% ruchu to wartość wg mnie sporo zawyżona.
Zresztą jakie to ma znaczenie, ważne że Dreamlinery są!
_________________
73, Tomek (ex SQ9OZH)
http://www.sq9ht.pl/
  
SQ1PTO
16.11.2012 22:33:00
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 489 #1051472
Od: 2010-6-7
Tomku SQ9OZH
niech maja te swoje 70%, dajmy juz temu spokoj :-)
golym okiem widac jak jest odzwierciedlony ruch na FR24, chocby na przykladzie FIR EPWW, wystarczy popatrzec na rozklady lotow na lotniskach w Polsce i sledzic ruch na ekranie.

73!
_________________
Jakub SQ1PTO
  
sp3cad
17.11.2012 00:06:44
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 447 #1051508
Od: 2010-7-28


Ilość edycji wpisu: 3
Niech będzie nawet te 50%. No ale jeśli mówiąc o samolotach, ktoś ma na myśli też śmigłowce (np. ratunkowe), awionetki, paralotnie i latawce, to rzeczywiście może wyjść 10%. Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać wesoły

Na koniec, nich każdy zapozna się z poniższą listą i sobie obliczy procenty we własnym zakresie na podstawie rozkładów lotów.

Common aircraft models that have an ADS-B transponder and are visible on Flightradar24:

All Airbus models (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A380)
ATR 72-600 (most new deliveries)
BAe ATP
BAe Avro RJ70, RJ85, RJ100
Boeing 737, 747, 757, 767, 777, 787
Embraer E190 (most new deliveries)
Fokker 70 and 100
Gulfstream V, G500/G550
McDonnell Douglas MD-10, MD-11
Sukhoi SuperJet 100
Some newer Ilyushin and Tupolev (for example Il-96 and TU-204)

Common aircraft models that do not have an ADS-B transponder and are NOT visible on Flightradar24:

Antonov AN-225
ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600)
Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP
All CASA models
All Bombardier Dash models
All Bombardier CRJ models
Dornier 328
All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190)
Jetstream 32
Fokker 50
McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90
Saab 340 and 2000
"Air Force One"
Most older aircraft
Most military aircraft

A jak komuś się nie chce liczyć, niech przeczyta to:

Today, roughly 60% of all passenger aircraft (70% in Europe, 30% in the US) are equipped with an ADS-B transponder. This percentage is steadily increasing as ADS-B is set to replace radar as the primary surveillance method for controlling aircraft.

Źródło: http://www.flightradar24.com/how-it-works
  
SQ9HT
17.11.2012 00:27:25
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków, JO90xc

Posty: 543 #1051511
Od: 2010-8-25
Czyli patrząc na polskie linie
na ten przykład LOT:
14 samolotów posiada, 25 nie.
EuroLot:
24 nie posiada
+ linie czarterowe pewnie posiadające (duże samoloty) (pewnie do 20 samolotów, raczej nie więcej)
Do tego dodać samoloty wojskowe - dużo tego
GA, tez trochę lata.
Rządowe - tu już chyba nic nie lata
Medyczne, korpo, aerokluby.
Przecież to wszystko to ruch lotniczy, chyba jest.
Zresztą możemy toczyć dyskusje aż do 2020, wtedy się pewnie zgodzimy czy to jest 10% czy 50% czy 70% wesoły
Jedno jest pewne - stwierdzenie:
    sp3cad pisze:


    ...
    ADS-B jest na większości statków powietrznych.
    ...

mija z prawdą i wprowadza w błąd.
_________________
73, Tomek (ex SQ9OZH)
http://www.sq9ht.pl/
  
SQ9HT
17.11.2012 00:37:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków, JO90xc

Posty: 543 #1051514
Od: 2010-8-25
Nie każdy prostokąt to kwadrat i nie każdy statek powietrzny to statek pasażerki.
Z mojej strony EOT
_________________
73, Tomek (ex SQ9OZH)
http://www.sq9ht.pl/
  
sp3cad
17.11.2012 01:17:26
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 447 #1051529
Od: 2010-7-28


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ9OZH pisze:

    Czyli patrząc na polskie linie
    na ten przykład LOT:
    14 samolotów posiada, 25 nie.
    EuroLot:
    24 nie posiada


Zerknij sobie wyżej, a zobaczysz, że autor stwierdzenia generalizował, nie ograniczał się do Polski!

Co więcej, skoro już przytoczyłeś nasz kraj, to z latających tutaj głównie: Wizz Air, Raynair, Enter_Air, Norwegian, Air Berlin, Germanwings, Air France wszystkie samoloty tych przewoźników są wyposażone w ADS-B.

A z takich lin lotniczych jak np.: Aerofłot, Scandinavian Airlines System - większość. Mniejszych przewoźników nie liczę.

Fakt, polscy przewoźniki nieco zaniżają statystyki.

No ale skoro jesteś takim fachowcem, że podważasz nawet to, co zostało napisane przez samych autorów wizualizacji samolotów na flightradar, to masz rację - lepiej zakończyć ten wątek, bo rozmowa nie ma już sensu. Pozdrawiam!
  
Electra29.11.2024 10:05:15
poziom 5

oczka
  
sp5twa
18.11.2012 08:05:54
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Lodz JO91QT

Posty: 751 #1052069
Od: 2010-10-20


Ilość edycji wpisu: 1
Czy nasz sprzęt krótkofalarski można wykorzystać do wpięcia się w sieć zbierającą dane z samolotów ????
_________________
73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA)
  
sq6ade
18.11.2012 08:18:46
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15172 #1052071
Od: 2008-3-21
Jak twoje radio ma airband i AM RX.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp5twa
18.11.2012 10:25:43
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Lodz JO91QT

Posty: 751 #1052126
Od: 2010-10-20


Ilość edycji wpisu: 1
    sq6ade pisze:

    Jak twoje radio ma airband i AM RX.


To raczej oczywiste, oczekiwałbym szczegółów niż jałowych postów.........

1090 MHZ adsb na jakim trx jest dostępne i jak to zgrać z aplikacją np. flightradar24
_________________
73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA)
  
SQ5AM
18.11.2012 11:38:30
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2240 #1052169
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
z tego co wiem, to jeszcze nikomu nie udało się przy pomocy odbiornika zrobić SBS. Gdyby to było takie hop-siup to sądzę że to urządzenie nie kosztowałoby tyle kasy.

_________________
Adrian
  
SQ5AM
18.11.2012 13:05:03
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2240 #1052255
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 2
    SQ9OZH pisze:


    EuroLot: 24 nie posiada


No to mi wygląda jak samolot Eurolotu
http://www.flightradar24.com/data/flights/lo3801

Airline: EuroLot

Flight: LO3801

From: Warsaw, Okecie (WAW)

To: Rzeszow, Jasionka (RZE)

Aircraft: Aerospatiale ATR72-202 (AT72)

Reg: SP-LFE

Altitude: 8725 ft (2659 m)
_________________
Adrian
  
SP9Z
18.11.2012 13:46:46
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Sosnowiec JO90NF

Posty: 1048 #1052277
Od: 2009-11-18
    sp5twa pisze:

      sq6ade pisze:

      Jak twoje radio ma airband i AM RX.

    To raczej oczywiste, oczekiwałbym szczegółów niż jałowych postów.........
    1090 MHZ adsb na jakim trx jest dostępne i jak to zgrać z aplikacją np. flightradar24


Jak kogoś to interesuje to można się jeszcze zainteresować odbiorem sygnałów ACARS, które nadawane są przez samoloty na qrg 131.725MHz.
Wystarczy obiornik lub skaner, aby odbierał tą częstotliwość i program na komputerze (WACARS , AirNav ACARS). Odbiór jest banalnie prosty, przez (kartę dźwiękową), mozna podejrzeć nie tylko podstawowe dotyczące lotu, pozycji, prędkości, ale czasem inne dane np. dot. silników ich prędkości obrotowej itd. itp.



_________________
Jacek
  
sp5twa
18.11.2012 16:17:00
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Lodz JO91QT

Posty: 751 #1052368
Od: 2010-10-20
I to info o sygnałach acars jest ciekawe. Trzeba przetestować. Antena z pama 2 m powinna odbierać.

_________________
73 !!! Michał SP7TWA (ex SP5TWA)
  
SQ9HT
18.11.2012 16:51:42
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków, JO90xc

Posty: 543 #1052391
Od: 2010-8-25


Dzięki za sprostowanie. Opierałem się na informacji z fr24 podanej wyżej, jakoby ten typ samolotu nie posiadał ADS-B, jak widać błędnej.
Nie jest to żaden zarzut dla jakości tej informacji - oczywiście wspieranie ADB-S będzie sukcesywnie rosło.
_________________
73, Tomek (ex SQ9OZH)
http://www.sq9ht.pl/
  
SQ5AM
18.11.2012 20:37:46
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2240 #1052652
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SQ9OZH pisze:


    Dzięki za sprostowanie. Opierałem się na informacji z fr24 podanej wyżej, jakoby ten typ samolotu nie posiadał ADS-B, jak widać błędnej.
    Nie jest to żaden zarzut dla jakości tej informacji - oczywiście wspieranie ADB-S będzie sukcesywnie rosło.


Tomek, ADS-B ma większość statków powietrznych, ale sam FR bardzo mocno "cenzuruje" ilość danych wyświetlanych przez siebie.
Mając w domu odbiornik i soft można często dostać informację od samolotów wojskowych i rządowych. Często jest ona okrojona np nie jest podawana prędkość, albo pozycja, a tylko słychać że samolot leci gdzieś w okolicy, ale i na to spotterzy mają sposoby. Tak że Flightradar24 to owszem wycinek tego co słychać mają własny domowy radar, ale nadajnik ADS-B posiada bardzo dużo statków powietrznych.


A co do ACARS to często w tych depeszach podawane są też informację o awanturujących się pasażerach czy jak w przypadku ostatniego lądowania przymusowego A340 Etihadu w powodu wypadku na pokładzie podawane są informacje o stanie zdrowia rannego pasażera aby przygotować odpowiednio służby medyczne tuż po lądowaniu. bardzo szczęśliwy
_________________
Adrian
  
Electra29.11.2024 10:05:15
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » FLIGHTRADAR24 - RADAR LOTÓW CYWILNYCH

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny