NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » TS-480HX W MOBILU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Ts-480hx w mobilu

  
sq6mnv
28.05.2013 18:53:15
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Lincoln IO93RF

Posty: 67 #1467511
Od: 2011-9-10
Witam

W bagażniku vw passata zamontowalem ts-480hx w jedyn rogu w drugim rogu akku zelowe 22Ah.
Panel wyciągnięty na deskę rozdzielcza mik oryginalny tez wyciągnięty.
Radio podpiete w przeciwnym rogu przewodem ok 70cm 2.5mm2 do masy auta, oczkiem do śruby w karoserii.
Skrzynka cg-3000 podpieta do radia ok 1.5m rg-58. 5 zwoi choke balun wraz z kablem zasilajacym atu. Zamontowana do górnej części bagaznika. Podlaczona 2.5mm2 przewodem do masy karoserii ok 70cm (tak jak trx).
Antena:
Pret długości ok 270cm albo nawet i 3m. Przymonotowany do klapy bagażnika uchwtem bagaznikowym 3/8 (przykrecanym do krawędzi bagażnika ). Z uchwytu wychodzi przewód rg-58. Długość ok 30cm. Żyła gorąca do anteny i do atu. Oplot nie podłączony do atu.
Rozkrecilem ten uchwyt połączenie żyły goracej i uchwytu jest w sumie dość tandetne, żyła gorąca przełożona do nakretki gdzie znajduje sie gniazdo 3/8.
Mogę wymienić przewód zasilajacy na inny....

Tak mniej wiecej wyglada stacja.wesoły
Niestety pojawia sie problem w.cz., wyskakuja krzaki na LCD panelu, lub tez radio samo sie przestraja na inna częstotliwość lub zmieni ustawienie filtra dsp, włącza inne funkcje itd.
Albo akku jest za słabe...22ah ale mocy nie daje wiecej jak 60-70 ssb.

W paśmie 21 mhz wydaje mi sie, ze po odpuszczeniu ptt jest taki sekundowy pisk, myśle ze jest on cały czas w tle, w trakcie nadawania( chodź nie mam jak tego sprawdzić na razie).

Zastanawiam sie jak poradzić sobie z tym problemem.

Mam kilka pomysłów:
Zmienić kabel antenowy na rg-213 plus jakieś 4zw choke przy atu
Zmienić przewody do Gnd,na większe przekroje np 16mm2 lub nawet 32mm2.
I je skrocic dość mocno, najkrótsze jak sie da ewentualnie przewiercic nowe dziury wewnątrz bagażnika lub jakoś je przylutowac do karoserii.
Ferryty tylko nie wiem gdzie i nie bardzo wiem jakie.

Docelowo radio będzie podpiete do akku auta przewodami dość grubymi( wg specyfikacji do 40A), ale nie miałem jeszcze czasu tego przeciągnąć
Zastanawiam sie jak rozwiązać podlacznie atu- antena, może tez zastosować gruby jednozylowy przewód czy zostawić ten rg-58.
Planuje męczyć auto 100w albo i 150w.


Dwa dni testow antena stroi od 160 do 10 m maks swr 2.
Fajnie slyszy 4 godziny testów sporo stacji słyszałem na 80 /40 troszkę wsch wybrzeża usa na 20.

Bardzo ładnie działa na 40 miałem łączność z 3z55o z mobila z mocą 50w i radio swirowalo.
Dziś miałem łączność z hf55o na 15m moc 50 z raportem 59 w obie strony. Wcześniej chciałem odpowiedzieć na zawołanie oe5 ale radio przygaslo i włączyło sie z rit, xit, i 2 mhz wyżej niż kolega wolał.



Z góry serdeczne dzięki za odpowiedzi i rady....
taki dziwny
_________________
Piotrek SQ6MNV/M0MNV.
Rpt: GB3LS GB3LM.
IC-7300
  
Electra01.12.2024 11:08:48
poziom 5

oczka
  
SQ6NTK
28.05.2013 19:33:36
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO81mc

Posty: 231 #1467567
Od: 2012-2-16
Akumulator cieniutki.
Mam pytanie, gdzie zdobyć dobry promiennik 2,70 - 3,0m?

_________________
'73 Artur
  
sq5awr
28.05.2013 19:34:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 111 #1467569
Od: 2011-4-25
daj ekranowany kabel to trx z panelu, inaczej lipton, to samo miałem. zbyt długi kabel.
_________________
Robert, SP5G/3Z5G
  
sq2hcz
28.05.2013 19:43:27
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Bydgoszcz

Posty: 840 #1467574
Od: 2009-12-30


Ilość edycji wpisu: 1
Piotrze tego typu konstrukcja skrzynki ma szanse zadziałać poprawnie ale zamontowana na zewnątrz pojazdu.
Nie wiem czy swoją skrzynkę otwierałeś ale podstawowym elementem jest układ dopasowania LC oparty o cewki powietrzne. Obudowa jest z tworzywa i nie zawiera ekranu. Wszystko to powoduje że przy typowych mocach KF (50-100W) pole w.cz. "włazi" Ci na sprzęt. Dzieje się tak zwłaszcza że i elektronika jak i skrzynka umieszczone są w środku w tej samej klatce Faradaya.
Wyjścia są dwa:
1. Zaekranować skrzynkę. Nałożenie na obudowę drugiej metalowej lub aluminiowej obudowy na pewno zmieni parametry cewek powietrznych układu LC i nie wiem jak się skrzynka będzie zachowywać. Może być ok a może być problem.
2. Umieścić skrzynkę na zewnątrz auta: pod zderzakiem, pod podłogą, w bagażniku dachowym, w przypadku samochodów terenowych umocować skrzynkę można w pojemniku zewnętrznym na koło zapasowe lub na samym kole itp.

Sławek
_________________
http://sq2hcz.wordpress.com
http://www.eo.net.pl
  
sq4jey
28.05.2013 19:59:33
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 478 #1467593
Od: 2010-8-15
Wrzuć filmik na YT.
Swoją drogą, co oznacza text:
"Żyła gorąca do anteny i do atu. Oplot nie podłączony do atu."?
Jeśli jest jak piszesz, nie dziwne, że wszystko w okół żyje własnym życiem.
Pozdrawiam.
  
sq9mda
28.05.2013 20:22:57
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1551 #1467617
Od: 2008-12-1
Witam Piotrze.
Myślę że twoim problemem jest brak poprawnego uziemienia (i przeciwwagi) Na obecną chwilę drugim ramieniem dipola jest kabel antenowy i cała reszta przewodów w aucie. Niestety, ale nawet zew. tuner antenowy potrzebuje porządnego uziemienia, a nieuziemiony samochód to za mało.
Robert

_________________
Pozdrawiam
Sq9mda Robert
  
nowy
28.05.2013 20:29:04
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1196 #1467624
Od: 2011-6-20
Uziemiony jak uziemiony ale kabel konc. do anteny musi mieć oba końce podpięte.
  
sq9mda
28.05.2013 20:32:14
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1551 #1467629
Od: 2008-12-1
    nowy pisze:

    Uziemiony jak uziemiony ale kabel konc. do anteny musi mieć oba końce podpięte.


Pewny jesteś? Pracowałeś kiedyś z taką skrzynką? Przecież to nic innego jak układ LC w punkcie zasilania anteny tyle ze strojony automatycznie.
_________________
Pozdrawiam
Sq9mda Robert
  
sq6mnv
28.05.2013 20:39:35
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Lincoln IO93RF

Posty: 67 #1467646
Od: 2011-9-10
Witam
Dzięki za odpowiedzi...
@SQ6NTK
Akumulator może i słaby, ale powinien dać radę, ts-480 pobiera grubo poniżej 20A w trakcie nadawania mocą 60-70w. No ale to tylko tymczasowo...
Promieniu można dostać w www.kcb.co.uk
Jednolity 2.5 metra kosztuje 32 £
Skrecany,w dwóch częściach,ten który ja posiadam, dłuższy cena 13£.
@SQ5AWR
Dzięki zastosujewesoły
@SQ2HCZ
Dzięki serdeczne za odpowiedz i rady... Będzie cieżko zrealizować, nie mam jak wyciągnąć skrzynki na zewnątrz...przeniose ją na klape bagażnika,jednak ciagle wewnatrz, aby skrócić "promiennik" w bagażniku. Odcinek miedzy atu a promiennikiem powinien skrócić sie do 10 cm wewnątrz bagażnika. Chodź nie wiem czy to cos pomoże...
@SQ4JEY
Filimiku na razie nie będzie- brak czasu. Kabel ten jest częścią promiennika, więc generalnie nie ma znaczenia czy jest to rg-58 czy zwykły miedziany np 2.5mm2. Chodź sądziłem ze jeśli będzie ekran, to lekko ograniczy promieniowanie żyły głównej wew. Bagażnika...


Pozdrawiam
Piotrek M0MNV
_________________
Piotrek SQ6MNV/M0MNV.
Rpt: GB3LS GB3LM.
IC-7300
  
SP7S
28.05.2013 20:43:59
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO91QV

Posty: 314 #1467651
Od: 2011-5-4
miałem podpięte w aucie ic 7000 + skrzynkę ldg7000 z zestawem separacyjnym
kabel antenowy rg10 lub rg213
radio ze skrzynka uziemiona do karoseri
antena bezpośrednio do karoseri
cb turbo 5000 , wielopasmowa diamond kf lub do dipola 2x19,5 powieszonego na drzewie
nigdy nie było krzaczków na laptopie itp. a stroiłem nawet turbo 5000 na pasma kf!

proponował bym podpiąć sie pod jakaś inna antenę w celu sprawdzenia a na pewno zrezygnować z rg58!!!



_________________
EX SQ7VO
  
sq6mnv
28.05.2013 20:49:45
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Lincoln IO93RF

Posty: 67 #1467660
Od: 2011-9-10
    sq9mda pisze:

    Witam Piotrze.
    Myślę że twoim problemem jest brak poprawnego uziemienia (i przeciwwagi) Na obecną chwilę drugim ramieniem dipola jest kabel antenowy i cała reszta przewodów w aucie. Niestety, ale nawet zew. tuner antenowy potrzebuje porządnego uziemienia, a nieuziemiony samochód to za mało.
    Robert


Witam
Sądziłem, ze podłączenie do karoserii jako masa wystarczy. A maska auta będzie przeciwwagą... Cóż będę myślał przez tydzień a na weekend cos pokombinuje....
Najwyżej zostanie najazdowka plus wędka z atu i radiale... Wiem,wiem korzystniejsze i efektywniejsze, ale mnie mobilne i znacznie bardziej rzucające sie w oczy....

Na początku maja rozlozylem wędke 6m, przy pomocy statywu foto jako podstawy plus trochę przeciwwag, 2h w szczerym polu i wizyta Pana władzy... Oczywiście wszystko było ok i władzy sie nie lękamy... Jednak chciałem zorganizować cos co będzie bardziej uniwersalne i w miarę rozsądnych rozmiarów....


Pozdrawiam
Piotrek M0MNV
_________________
Piotrek SQ6MNV/M0MNV.
Rpt: GB3LS GB3LM.
IC-7300
  
Electra01.12.2024 11:08:48
poziom 5

oczka
  
SP6ML
28.05.2013 20:55:59
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 523 #1467678
Od: 2012-2-4


Ilość edycji wpisu: 2
Tez mam TS-480HX w mobilu wesoły
Radio jest samo w sobie delikatnie mowiac nadwrazliwe na w.cz.
Pierścienie, klipsy wszędzie i w ilości większej aniżeli wynikałoby to z rozsądku.
Ekranowane kable wszędzie gdzie sie da, nawet do glosnika.
Kolejna sprawa to "masy" wykonane szeroką plecionką przy obwodach zasilania, przy radiu, przy ATU i samej antenie.
Kabel koncentrycznych pomiędzy TRXem i ATU krótki i BARDZO dobrze zarobiony np. lutowanie ekranu do PL259
Kilka zaciskowych ferytow na kablu koncentrycznym tuż przed skrzynka antenowa.
Nie zapomnij ze tylko dolna listwa metalowa ATU jest tzw "masą" od tego punktu do ZEWNĘTRZNEJ powloki karoserii daj szeroką i możliwie krótka plecionkę.
CG3000 jest delikatna i warto by ja było wyposażyć w pulpit sterowniczy
bo w przeciwnym razie nigdy nie możesz mieć pewności czy po zakonczeniu procesu strojenia
dojdzie do automatycznego załączyła sie funkcji "LOCK"
Z całego tego plupitu najważniejsze jest wlasnie ta dioda "TUNED"
Rozpoczęcie dostrajania bez redukcji mocy do 10 MAX 20W prawie zawsze kończy sie pociagnieciem łuku po przekaznikach...
HX ma bardzo czułe ALC i jesli tylko SWR odbiega od jedności natychmiast zaczyna sie redukowanie mocy.
Musiałem naprawdę sporo zabiegów dokonać aby uzyskać pełna moc a i tak cieszyć sie z tego powodu nie mogłem bo głowa szybko rozbolała...
Przy okazji powiem ze warto wyposażyć w opcjonalne filtry, szczególnie CW 270Hz (nie podzwania...)
Te filtry (10,7MHz) sa trzecią generacją filtrów Kenwooda i maja naprawdę imponujące charakterystyki które nie tylko ładnie wyglądają ale ładnie słychać.
Życzę powodzenia!
73's Hirek






  
SP6JJ
28.05.2013 20:56:12
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Opole

Posty: 1019 #1467679
Od: 2011-8-23


Ilość edycji wpisu: 1
Pietrek, Aku za slabe, moze byc jako bufor, ale zdecydowanie podlacz sie pod aku z samochodu tymi grubymi kablaami,
dwa, galwaniczne połączenie skrzynki z masą auta,
Trzy, ekran od kabla antenowego do masy skrzynki...i musi banglać wesoły
aaa...no i samo radio przez uchwyt tez do masy


Jak nadal nie bedzie banglac...opcja druga...skrzynka pod zderzak tylni, i spod tylnego zderzaka na kawalku blachy glowica z anteną
_________________
Vy 73!
Jacek de SP6JJ (M0RMT)
  
sq9mda
28.05.2013 21:13:32
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1551 #1467712
Od: 2008-12-1
    sq6mnv pisze:

      sq9mda pisze:

      Witam Piotrze.
      Myślę że twoim problemem jest brak poprawnego uziemienia (i przeciwwagi) Na obecną chwilę drugim ramieniem dipola jest kabel antenowy i cała reszta przewodów w aucie. Niestety, ale nawet zew. tuner antenowy potrzebuje porządnego uziemienia, a nieuziemiony samochód to za mało.
      Robert


    Witam
    Sądziłem, ze podłączenie do karoserii jako masa wystarczy. A maska auta będzie przeciwwagą... Cóż będę myślał przez tydzień a na weekend cos pokombinuje....
    Najwyżej zostanie najazdowka plus wędka z atu i radiale... Wiem,wiem korzystniejsze i efektywniejsze, ale mnie mobilne i znacznie bardziej rzucające sie w oczy....

    Na początku maja rozlozylem wędke 6m, przy pomocy statywu foto jako podstawy plus trochę przeciwwag, 2h w szczerym polu i wizyta Pana władzy... Oczywiście wszystko było ok i władzy sie nie lękamy... Jednak chciałem zorganizować cos co będzie bardziej uniwersalne i w miarę rozsądnych rozmiarów....


    Pozdrawiam
    Piotrek M0MNV


Ja bym zrobił dwie rzeczy, po pierwsze z promiennika który posiadasz zrób poprawną antenę (taką mobilową) zasil ja dobrym kablem, a na drugim końcu (przy skrzynce) załóż coś takiego jak tu: http://www.aa5tb.com/efha.html (drugie zdjęcie, chodzi mi o to przejście z UC1)
A po drugie spróbuj uziemić skrzynkę (np. wbijając szpilę w ziemię) i sprawdź co to dało. Oczywiście poprawnie wykonany i działający balun 1:1 w punkcie zasilania anteny to podstawa (co akurat w samochodzie nie jest łatwe do wykonania)
_________________
Pozdrawiam
Sq9mda Robert
  
sq6mnv
28.05.2013 21:32:55
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Lincoln IO93RF

Posty: 67 #1467735
Od: 2011-9-10
Jacek akku tylko na testy... Będzie podpiete pod akku auta, czekam na bezpieczniki, pewnie w przyszły tydzień będzie pod akku z auta...
A co do drugiej opcji, to nie dziękuje, ale chętnie pomogę jak sam takowa wybierzeszoczko chciałbym sie pozbyć tego auta, więc nic inwazyjnego na stałe....
Dziękuje za wszystkie informacje....

@SP6ML

Hehe kilka razy przygrzalem 100w w trakcie strojenia hehe... Pulpit w planach troszkę szkoda 40£, ale pewnie lada tydzień sie zaopatrze...
Przegladalem zdjęcia atu i wyglada na to ze te metalowe elementy ani na górze ani na dole nie maja kontaktu ze masa skrzynki....ale sprawdze dokładnie... Rozkręca przy weekendzie...

Podsumowując:

Zmiana miejsca mocowania, na klape...skrócenie przewodu miedzy antena a cg-3000, nadal zostanie koncentryk.... Ekran koncentryka do gnd w atu
Przewód miedzy trx i atu minimum: Rg-213 i jak najkrótszy plus klipsy ferrytowe
Zorganizować ekranowane przewody do panelu plus ferryty
Ferryty na przewód mica..
Masa do radia i do atu pleciona jak najkrótsza,

Pozdrawiam
taki dziwny
_________________
Piotrek SQ6MNV/M0MNV.
Rpt: GB3LS GB3LM.
IC-7300
  
sq6mnv
28.05.2013 21:56:08
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Lincoln IO93RF

Posty: 67 #1467780
Od: 2011-9-10
    sq9mda pisze:



    Ja bym zrobił dwie rzeczy, po pierwsze z promiennika który posiadasz zrób poprawną antenę (taką mobilową) zasil ja dobrym kablem, a na drugim końcu (przy skrzynce) załóż coś takiego jak tu: http://www.aa5tb.com/efha.html (drugie zdjęcie, chodzi mi o to przejście z UC1)


Nie bardzo rozumiem, tzn. Nie wiem co mi to da, jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania...po co stosować takie przejście w moim przypadku, każdy przewód od skrzynki jest juz promiennikiem, więc chciałbym ograniczyć tego typu przewody i jak najszybciej przekazać energię do pionowego promiennika.
Przyznam ze nie czytałem całego artykułu jeszcze...
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Piotrek SQ6MNV/M0MNV.
Rpt: GB3LS GB3LM.
IC-7300
  
sq9mda
28.05.2013 22:12:26
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1551 #1467811
Od: 2008-12-1
    sq6mnv pisze:

      sq9mda pisze:



      Ja bym zrobił dwie rzeczy, po pierwsze z promiennika który posiadasz zrób poprawną antenę (taką mobilową) zasil ja dobrym kablem, a na drugim końcu (przy skrzynce) załóż coś takiego jak tu: http://www.aa5tb.com/efha.html (drugie zdjęcie, chodzi mi o to przejście z UC1)


    Nie bardzo rozumiem, tzn. Nie wiem co mi to da, jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania...po co stosować takie przejście w moim przypadku, każdy przewód od skrzynki jest juz promiennikiem, więc chciałbym ograniczyć tego typu przewody i jak najszybciej przekazać energię do pionowego promiennika.
    Przyznam ze nie czytałem całego artykułu jeszcze...
    Pozdrawiam
    Piotrek


Nie zrozumieliśmy się, to nie o artykuł chodziło (ten nie ma nic wspólnego z twoim problemem) Właśnie o to chodzi że jest jak piszesz (promiennik zaczyna się w twoim wypadku w aucie) a powinien na zewnątrz. I drugie ramię dipola (masa i przewody) też masz w aucie. Skrzynka CG-3000 jest dedykowana do anten "drutowych" Na co dzień używam skrzynki MFJ-926B. To też zew. atu, ale z dodatkowym gniazdem UC1.
Robert
_________________
Pozdrawiam
Sq9mda Robert
  
sq6mnv
28.05.2013 22:23:13
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Lincoln IO93RF

Posty: 67 #1467828
Od: 2011-9-10
[quote=sq9mda]
    sq6mnv pisze:

      sq9mda pisze:



      Ja bym zrobił dwie rzeczy, po pierwsze z promiennika który posiadasz zrób poprawną antenę (taką mobilową) zasil ja dobrym kablem, a na drugim końcu (przy skrzynce) załóż coś takiego jak tu: http://www.aa5tb.com/efha.html (drugie zdjęcie, chodzi mi o to przejście z UC1)


    Nie bardzo rozumiem, tzn. Nie wiem co mi to da, jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania...po co stosować takie przejście w moim przypadku, każdy przewód od skrzynki jest juz promiennikiem, więc chciałbym ograniczyć tego typu przewody i jak najszybciej przekazać energię do pionowego promiennika.
    Przyznam ze nie czytałem całego artykułu jeszcze...
    Pozdrawiam
    Piotrek


Nie zrozumieliśmy się, to nie o artykuł chodziło (ten nie ma nic wspólnego z twoim problemem) Właśnie o to chodzi że jest jak piszesz (promiennik zaczyna się w twoim wypadku w aucie) a powinien na zewnątrz. I drugie ramię dipola (masa i przewody) też masz w aucie. Skrzynka CG-3000 jest dedykowana do anten "drutowych" Na co dzień używam skrzynki MFJ-926B. To też zew. atu, ale z dodatkowym gniazdem UC1.
Robert[/quote]

A tera rozumiem... Po prostu wyciągnięcie i "przerobienie" mocowania przewodu na uc-1, bez ingerencji w skrzynkę...
Jest to jakaś mysl... Dzięki
pozdrawiam
taki dziwny
_________________
Piotrek SQ6MNV/M0MNV.
Rpt: GB3LS GB3LM.
IC-7300
  
sp5re
29.05.2013 00:17:38
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #1467926
Od: 2011-4-3


Ilość edycji wpisu: 1
UZIEMIENIE: radio podpięte pod zasilanie z auta jest zmasowane (minus na masie)

PODŁĄCZENIE ANTENY przez skrzynkę: skrzynki CG wymagają zasilania podłączenie (-) do zasilania skrzynki i do zacisku gdzie zwykle podłączamy radiale może powodować "krzaki"

DZIWNE ZNAKI NA PANELU: zastosowanie skrętki zamiast prostego przewodu (to jedna z możliwości). U mnie nie starczyło fabrycznego przewodu i wydłużałem go prostym przewodem.

Sprzedając skrzynkę starczy Ci na kilka rezonansowych anten na różne pasma. Gdy dorzucisz trochę zamontujesz antenę "śrubokręt" i uzyskasz wielopasmowość i dobre (jak na mobil) efekty na każdym z pasm.

Używałem HXa bez tunera. Zero problemów tego typu, a z osiągów byłem bardzo zadowolony. Po zmianie auta okazało się, że w.cz. z kenwooda sprawia, że elektronika w aucie wariuje i zrezygnowałem z tej przyjemności.

Po próbach z IC7000, FT-857, IC706 (ten jeździł ze mną najdłużej) okazało się, że NB kenwooda wycinał wszystkie samochodowe odgłosy prawie bez wpływu na czytelność korespondenta. Wybór radia bardzo dobry.

Podsumowując: odpuść skrzynkę, zastosuj tańsze lub droższe (wielopasmowe) rezonansowe anteny podłączone 50 omowym przewodem i zdziwisz się jak wiele dxc można zrobić z auta :-)

Czego serdecznie życzę i pozdrawiam
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sp5re
29.05.2013 00:28:56
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #1467932
Od: 2011-4-3
Przychodzi mi jeszcze "szatański" pomysł, ale może wart sprawdzenia. Do tego typu skrzynki można podłączać dipole, czy pętle za pomocą przewodu 450 omowego (osobiście sprawdzone, że działa). Dlaczego by nie zastosować tego w samochodowej konfiguracji? Zacisk od radiali poprowadzić jedną żyłą do podstawy uchwytu antenowego, a drugą żyłą (gorącą) połączyć promiennik z zaciskiem skrzynki przeznaczonym na promiennik.

W Twojej konfiguracji i w opisanej powyżej kawałek promiennika działa wewnątrz auta. Doprowadzenie sygnału do anteny za pomocą koncentryka z dobrym oplotem (a bez skrzynki) wydaje się ciut zdrowszym rozwiązaniem.
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
Electra01.12.2024 11:08:49
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » TS-480HX W MOBILU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny