| |
marek50 | 12.11.2012 22:41:03 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049231 Od: 2012-3-4
| Witam nic prostszego zastosuj przekaźnik liczmy 80A sterowanie go daj 1 noga do masy ,2 pod wzbudzenie alternatora ,mozesz dać na sterowanie tego 80 a mały przekaźnik od świateł styki z dużego 80A albo i większego dajesz na + akumulatora ałto /akupulator dodatkowy do radia i temat zamknięty po odpaleniu samochodu uruchamia się przekaźnik i ładuje ci 2 akumulator po wyłączenie samochodu akumulator nie ma ingerencji w akusia z samochodu ze bez obaw pozdrawiam |
| |
Electra | 01.12.2024 09:56:39 |
|
|
| |
sq9kjb | 12.11.2012 22:41:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 686 #1049232 Od: 2010-11-3
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie wiem 100W MAX i takie jazdy? Odpal co jakiś czas auto na postoju i po problemie.W trakcie jazdy w ogóle temat nie istniej.Chyba że to Fiat 126p. Jacek |
| |
marek50 | 12.11.2012 22:46:17 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049239 Od: 2012-3-4
| jak go rozładujesz nie odpalisz auta jak zrobisz z przekaźnikiem 2 akumulator masz spokój tak akurat ja mam i nie myślę czy prądu mi nie zabraknie w aucie |
| |
sq9kjb | 12.11.2012 22:50:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 686 #1049249 Od: 2010-11-3
| Cóż nie będę pisał ile W miałem.Nie będę opowiadał jak wpychałem auto do garażu.100W to bzdura i tyle ,nic nie rób.Jedynie pilnuj ,żebyś nie rozmawiał godzinę -bez pięciu minut wolnych obrotów. Jacek |
| |
marek50 | 12.11.2012 22:55:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049263 Od: 2012-3-4
| dosłownie prosto w sklepach z częściami samochodowymi elektrycznymi! można kupić przekaźniki 80A/12W producent CARRGO ja go zasterowywujem małym tak zwanym od świateł przekaźnikiem i po sprawie jak alternator zacznie ładować i jest sprawny! załącza przekaźniki i ładuje zapasowy akumulator moje gg 6403750 jak masz problem pozdrawiam |
| |
marek50 | 12.11.2012 23:03:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049279 Od: 2012-3-4
| sory kolego w 21 Wieku? ja nie będę liczył minut żebym mógł samochód uruchomić to już bzdura!! jak prosty układ cenowo tez grosze i spokojnie rozmawiam w dodatku robisz zabezpieczenie żeby se akumulatora nie zniszczyć przy 10,9 migający led i doładowuje go w samochodzie akumulator nie cierpi nic pozdrawiam |
| |
sq9kjb | 12.11.2012 23:06:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 686 #1049284 Od: 2010-11-3
| Nie będę się sprzeczał.Miałem Diesla 2l, aku 80Am/h temat nie istniał ,przy wielokrotnie większej mocy.Jeżeli to Cię nie przekonuje,inwestuj.Zrozumiałe jest dla mnie zabezpieczanie się z każdej strony.Tylko proste pytanie-czy opłaca się skórka za wyprawkę. Jacek |
| |
marek50 | 12.11.2012 23:07:25 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049286 Od: 2012-3-4
| naj lepiej zamontuj nowe gniazdo pod układ co ci mówię bez pośrednio pod akumulator samochodu kabel 6m2 i będziesz miał wszystko oki jak chcesz liczyć 5 minut przed rozładowaniem akumulatora z samochodu do powodzenia tez jeżdżę automatem i nie dopuścił bym do rozładowania samochodu
|
| |
marek50 | 12.11.2012 23:15:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049294 Od: 2012-3-4
| jak taki układ koledzy uważacie za skomplikowany! w granicach 30 zł drogi! to sorki więcej się nie odzywam tez chyba to wymotuje i będę przeliczał na ile mi starczy akumulator pozdrawiam no chyba ze padnie w tedy będę myślał jak samochód mam odpalić wyjdzie taniej i mniej skomplikowanie |
| |
SP3SWJ | 12.11.2012 23:15:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #1049295 Od: 2009-9-15
| dla leniwych - szykaj "separator" akumulatorów.
http://www.c-system.com.pl/ladowanie_dodatkowego_akumulatora.html
ale pamietaj że drugi AKU jak porzadnie rozładowany to ci pociągnie kilkadziesiąt amper nawet na początku - by ci zbyt cienkie przewody nie zaświeciły...
gdzieś był niedawno podobny wątek na PKI poszukaj...
_________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
SQ5AM | 12.11.2012 23:17:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #1049300 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Gniazdo w bagażniku działa bez zapłonu. Ono jest np do zasilania lodówki turystycznej więc musi pracować bez zapłonu. Moim zdaniem zamiast zagracać sobie bagażnik i stwarzać ewentualne dodatkowe zagrożenie w czasie stłuczki (masa akumulatora w trakcie stłuczki może mieć kilkaset kilo) No chyba że na jakieś płaskowniki przykręcisz go do karoserii. Wystarczy dbać o akumulator i nie wymieniać go wtedy kiedy samochód przestaje zapalać przy temperaturze 3 stopni powyżej zera. Ja mam porządny akumulator, dwa radia w samochodzie, często podróżuje z lodówką turystyczną i jakoś nie zdarzyło mi się nie móc zapalić samochodu, bo radio działa.
_________________ Adrian |
| |
Electra | 01.12.2024 09:56:39 |
|
|
| |
marek50 | 12.11.2012 23:18:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049301 Od: 2012-3-4
| pisałem przewód 6 milimetrów do kwadratu użyj takiego przewodu do ładowania 2 akumulatora
|
| |
marek50 | 12.11.2012 23:24:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049306 Od: 2012-3-4
| co do tego modułu do przyczepy to mówię 80A przekaźnik jest dostępny w sklepach sterowanie masz na wsuwki styki na oczka 6 śruby !!sterowanie podłącza pod masę samochodu 2 noga pod tak zwana kontrolka ładowania alternatora lub pod sam alternator wzbudzenie |
| |
marek50 | 12.11.2012 23:33:57 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049313 Od: 2012-3-4
| http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Start.asp?WCU=MG*04-INNE*PRZEKAZNIK*&Page=2 tu masz przekaźniki ale ten co ja mam z carrgo kosztował 30 zł 12V 120A ze nawet ci o0dsprzedam bo mam ich wiecej |
| |
sq9kjb | 12.11.2012 23:52:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 686 #1049316 Od: 2010-11-3
Ilość edycji wpisu: 1 | Panowie to mój ostatni post w tym temacie.Mówimy o 1,2 KW z byle tranzystorów i świecącej głowie,czy max 100W z porządnego radia? Uwierzcie proszę ,ten temat nie istnieje. Nie ma potrzeby pisać nawet dużymi literami.Tyle ,że doktorat robimy tu na biegu z byle czego.Nieważne i tak miło spędziłem tu wieczór. Jacek |
| |
marek50 | 12.11.2012 23:56:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049319 Od: 2012-3-4
| Obraz - IMG |
| |
sp4eoo | 12.11.2012 23:58:31 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94QD
Posty: 256 #1049320 Od: 2011-4-17
| Witaj Jacku. Krótki opis z moich doświadczeń pracy w SPFF: na początku pracowałem z akumulatora w samochodzie (podstawowego). Cały czas podłączony pod zaciski miernik dla kontroli V akumulatora. Ze strachu że zostanę w buszu na noc, odpalałem auto co godzinę na 10-15 minut (zupełnie bez sensu). Teraz mam drugi akumulator 74Ah pod który podłączam radio, też z kontrolnym miernikiem. Moje radio według manuala przy 100W SSB pobiera max 20A. W terenie pracuję średnio 5-6 godzin zaczynając z naładowanym akumulatorem w granicach 12,8-12,9 i jeszcze nie zdarzyło mi się zejść z napięciem akumulatora poniżej 12,5 V. Ale to kwestia systemu pracy w terenie, gdzie nie nadajesz sygnałem ciągłym przez 5-6 godzin. Realny czas obciążenia akumulatora nadawaniem to pewnie połowa z tego przedziału czasu. Podczas jednej z wypraw jeden z kolegów korespondentów uświadomił mnie co do 100W z akumulatora. Przytoczę ogólny sens: Sprawność prądowa akumulatora jest za mała żeby uzyskać 100W. Nie ma takiej opcji przy zasilaniu 12,8V. Max osiągniesz 70 W. Powyżej radio zaczyna się zatykać, pojawiają się zniekształcenia głosu itp. Nie wiem czy takie wytłumaczenie jest technicznie i fizycznie prawdziwe (ja nie mam tak szerokiej wiedzy) ale faktycznie po zmniejszeniu RF power do około 50-60W dostałem potwierdzenie o poprawie czytelności sygnału. Po powrocie do domu akumulator idzie do ładowania i czeka na następną okazje do pracy. I tak mi się wydaje, że budowanie drugiej instalacji do okresowej pracy chyba nie ma sensu. Zwykły miernik na zaciskach i w razie W odpalasz auto albo przepinasz się z terenowego aku do tego w samochodzie. Zaznaczam, mój opis dotyczy pracy na IC-735 w systemie "fajfnajn" a nie pogaduszek o dziarganiu sweterków. W przypadku innego radia, innego sposobu pracy może być potrzebny taki system doładowywania akumulatora jaki podpowiedzieli koledzy powyżej. Pozdrawiam _________________ 73! Sławek SP4EOO |
| |
SP3SWJ | 13.11.2012 00:10:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #1049322 Od: 2009-9-15
| Rozwiązanie kolegi MAREK50 jest jak najbardziej poprawne technicznie - ale wymaga minimum znajomości elekryki pojazdu.
podwójne inztalacje akumulatorowe sa nawet montowane fabrycznie w niektórych samochodach ;-) np VW T4... i do tego w komorze silnika obydwa aku
i pełno jest dostepnych na rynku dedykowanych przekaźników - ale one sa oczywiście DROGIE
battery separator 12v
i by było śmiesznie one maja wbudowany układ do pomiaru napięcia i nie trzeba nic grzebać w elektrykę samochodową.. (rysunek wczęsniej)
a koledze markowi chodziło zapewne o cos podobnego :-)
Kazda sroka swój ogon chwali :-) ... itd itd _________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
marek50 | 13.11.2012 00:13:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 80 #1049330 Od: 2012-3-4
| witam SP3SWJ oto właśnie ten schemat co kolega przedstawił co kolegom tłumaczyłem pozdrawiam i dziękuje koledze SP3SWJ
|
| |
SP3SWJ | 13.11.2012 00:14:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 1518 #1049332 Od: 2009-9-15
| i jeszcze jedno ładne wygrzebane w necie .... Koledzy poszukajcie na fora "KAMPEROWYCH" :-)
oni naprawde wiedzą dlaczego używa sie dodatkowego aku :-)
podkreślono GRUBE KABLE :-)
_________________ Pozdrawiam wszystkich Jarek SP3SWJ
|
| |
Electra | 01.12.2024 09:56:39 |
|
|