NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » RADIA - TRANSCEIVERY - RADIOTELEFONY - ICOM, YAESU, KENWOOD » YAESU FT-950

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 16 / 41>>>    strony: 123456789101112131415[16]17181920

Yaesu FT-950

pierwsze wrażenia z grup dyskusyjnych
  
sp9wul
06.09.2009 14:49:18
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Andrzej, Kokotów KO00AA

Posty: 116 #318064
Od: 2008-8-31
No to zacznij i podaj zasadę i podstwowe nastawy - może wspólnie da się jakoś ten problem przyliżyć posiadaczom FT-950.
_________________
Pozdrawiam
Andrzej SP9WUL
  
Electra24.04.2024 00:14:28
poziom 5

oczka
  
SQ3OGP
06.09.2009 14:57:43
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VQ

Posty: 1377 #318067
Od: 2009-5-25


Ilość edycji wpisu: 4
http://web.ticino.com/wlog/ft2000/menu.htm
Tu masz nastawy do ft 2000 a że to to samo prawie to dlaczego by nie skorzystać. Są tam nastawy do md100/shure 444 i pod 950 pasują okej sam na nich jadę plus mała korekta i jest SUPER !!! Od dziwo z jednym kolegą z Holandii co gadam na 14 mhz ma wszystko na standard w menu i md100 pracuję mu świetnie bardzo ładne audio więc nic nie musiał kombinować. I nie wolno przesadzać z poziomem mig gain to nie cb radio że ma być na maksa to samo dotyczy kompresora. Jestem ciekaw jak większość z was ma mic eq z kompresorem lub bez tj, te same wartości czy dla kompresora trochę dajecie inny zakres pasma bo tu są dwie szkoły (jedni te same nastawy z kompresorem i bez a inni rożne).
Ja jak testuję/testowałem nastawy to sobie zawsze sprawdzonego radiowca zawołałem (dobry przyjaciel: 2e0ims Stu) i on mnie korygowął na słuchawkach to kiszka czy na głośniku, on mnie nagrywał i mi wysyłał mp3 jęzor

A i 950 tor mic dość czuły, zauważyłem że dożo osób daje na kable mic itp jakieś dławiki w.cz czy coś takiego.
_________________
Łukasz SQ3OGP
http://www.qrz.com/db/sq3ogp
  
sp5nvx
07.09.2009 22:08:23
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #318729
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 10
Witam.
Osobiście, dzięki pomocy kolegi sp2ofp, najlepsze efekty uzyskuję (dla DX) kiedy mikrofon MH-31 jest w pozycji '2' (ten przełącznik z tyłu mik.) PROC wył, MIC EQ wł z nastawami: -7dB na f=200Hz, +1 dB w środku pasma f=1500, +5dB na f=2500,
wszystkie filtry mają szerokość (dobroć) = 1 , czyli są najszersze (w starszych wersjach programu potencjometry BW działały odwrotnie!!);
obniżam niskie tony i podnoszę wysokie, ... to oczywiście dla 'mojego nieco basowego głosu' oczko, acha BPF=200-2800.
Polecam te ustawienia sprawdzić sobie.
Pamiętajmy, że to korektor a nie wzmacniacz! Pole pow. pod linią '0' i nad powinno być mniej więcej równe w zakresie TX BPF (aby nie przesterować modulatora).

Do lokalnych QSO najlepiej wyłączyć MIC EQ i ustawić przeł. mikrofonu na '1' oraz BPF 100-3000.

Potencjometr wzmocnienia mikrofonu polecam ustawić w poz 45 - 55 nie więcej i mikrofon trzymać w odl. około 10 cm.

To bardzo czuły mikrofon. Jeśli np. mikr. leży na stole w odl. 40 cm, powstaje efekt echa (w zal. od pomieszczenia) ale przy wł. PROC.
Poziom kompr. trzeba ustawić tak aby nie przesterować ALC. Pamiętajmy, że przy wł. PROC obowiązują osobne nastawy menu co uwzględnia FT 950 Studio 1.051.

73! Tomasz

Nowa wersja programu zawsze jest na mojej stronie http://sp5nvx.qrz.pl/
Wystarczy (aby nie instalować nowej wersji 1.051) pobrać i podmienić sam plik
exe
http://82.210.182.160/FT-950studio_v1051.zip tylko 21kB, zalecam to zrobić.

_________________
73!
Tom
  
sp9wul
08.09.2009 10:53:41
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Andrzej, Kokotów KO00AA

Posty: 116 #318860
Od: 2008-8-31
Wreszcie kol. sp5nvx właściwie poruszył temat ustawień tłumacząc jak to działa.
Również należą się słowa uznania za program do zczytwania ustawień radia przed aktualizają oprogramowania jak również wczytywania po aktualizacji - oszczędza to wiele czasu.
Nie sposób pominąć też opcji ustawień korektora pokazującego w formie graficznej to co jest aktualnie ustawione. Cyferki zazwyczaj nie przemawiają do wyobraźni (za wyjątkiem cen!!!), a tu wystarczy rzut oka i świadomość barwy własnego głosu i po chwili możemy mieć optymalnie ustawione widmo naszego głosu do wyemitowania przez nadajnik.
Dzięki za programik który jak sądzę będzie przydatny.
_________________
Pozdrawiam
Andrzej SP9WUL
  
sp7gbo
08.09.2009 21:41:43
Grupa: Użytkownik

QTH: SOCHACZEW

Posty: 4 #319129
Od: 2009-5-24
Tak zdecydowanie idziemy w dobra stronę, ale według mnie było by luksusem jeśli ktoś podałby ustawienia dla MH-31, a potem dla MD-100 i przybliżył tajniki jak wpływać na jakość modulacji. Dla mnie to trudny temat a podsłuchiwanie monitora też niewiele daje. Proponuję na początek wypunktować ustawienia uśrednione a co do barwy głosu i innych niuansów modulacji możemy rozpocząć dyskusje. Ja dostaję skrajnie różne raporty czasami ok. wołam i od razu ktoś odpowiada a czasem moja modulacja jest zrywana , przesterowania brak czytelności itp. Chciałbym skończyć z błądzeniem i albo reklamować radio na gwarancji , albo usłyszeć super raport
Pozdrawiam ‘ 73 Zibi
  
sp5px
08.09.2009 22:20:08
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: radiowa pustynia

Posty: 964 #319143
Od: 2009-1-23
U mnie tez czasem rwie i rzezi, czasem jest czysto, u siebie podejzewam w.cz. biegajace po szeku, bede walczyl z tym, o ile mi sie to uda okielznac. Zauwazylem ze ogolnie tor nadawczy w FT-950 jest bardzo rozny, od super modulacji, po niepoprawne i czasem ciezko zrozumiale. Winny jest EQ gdyby go niebylo, niebylo by problemu, a tak jest to i krecimy nim w lewo i prawo, czasem z oplakanym skutkiem. Ja ustawilem HC-4 zgodnie z wartosciami z tego watku, u mnie wrecz bulgocze, a u kolegi idzie super i to malo powiedziane. Zatem albo kazde radio jest inne i jest niepowtarzalne albo sam niewiem. Co innego tembr glosu, a co innego "bulgotanie" i "skrzecznie", chrypka czy brak basu. No ale moze z czasem naumiem sie obslugiwac owe ustrojstwo.


_________________
Bernard SP5PX
http://www.qrz.com/db/sp5px
  
SQ3OGP
08.09.2009 23:00:59
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VQ

Posty: 1377 #319152
Od: 2009-5-25


Ilość edycji wpisu: 2
100
10
10

1500
10
10

3200
10
10

Bazowe nastawy do oryginalnego mic.
Jaką wartość mig gain ustawiacie -> pytanie dla tych co im bulgocze. Jak macie blisko zasilacze, jaki mic, jakiś dławiki na kablach macie.
Używacie kompresora ? jaka wartość macie ustawioną w menu.
_________________
Łukasz SQ3OGP
http://www.qrz.com/db/sq3ogp
  
sp5px
09.09.2009 09:49:19
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: radiowa pustynia

Posty: 964 #319202
Od: 2009-1-23


Ilość edycji wpisu: 1
Ustawienia na HC4 z kilku stron wstecz, gain na 35, compr. 20. Zasilacz okolo 100 cm, lecz i tak jest transformatorowy GSV3000 Diamonda, hmm dlawikow brak oczko ale bede walczyl caly weekend z szekiem, moze mi sie uda, zreszta postanowilem dodatkowo zresetowac cale radio, wiem ze to czasem pomaga, mimo ustawien sa jakby inne wartosci niz deklarowane na LCD, mialem tak z 857D np. co jakis czas SWR glupial i nie tylko, reset i SWR pokazywal prawde, laczylo sie to z wprowadzeniem na nowo pewnych ustawien ale to oczywiste, cos tam sie jednak kielbasi w pewnych egz. FT-950. Inna sprawa, iz pracuja moca 500W, a to juz widac ponad moje druciarstow ktore uprawiam w szeku oczko.
_________________
Bernard SP5PX
http://www.qrz.com/db/sp5px
  
SQ3OGP
09.09.2009 10:04:35
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VQ

Posty: 1377 #319206
Od: 2009-5-25


Ilość edycji wpisu: 1
Nic na temat kiełbaszenia się nie słyszałem a i w internecie jakiś wzmianek brak na temat, że pewne egzemplarze głupieją. Wczytaj ustawienia i pamięci programem kolegi sp5nvx i zresetuj radio, potem zobacz co się dzieje. |Dziwna sprawa u mnie mic z wkładem hc4 wymiatał niemiłosiernie.











_________________
Łukasz SQ3OGP
http://www.qrz.com/db/sq3ogp
  
sp5px
09.09.2009 10:40:18
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: radiowa pustynia

Posty: 964 #319216
Od: 2009-1-23


Ilość edycji wpisu: 2
A jakiej mocy uzywasz? Kielbaszenie, to takie moje prostackie okreslenie, wystarczy posluchac innych na pasmie, od chrapki po nosowa, narazie cztery stacje slyszalem z poprawnymi modulacjami, innych slychac, ale brakuje tego czegos oczko brakuje wysokich, albo sa lekko chrapliwe i postrzepione, w niedziele przeprowadzilem ponad 10 QSO z uzytkownikami FT-950 i mam jako taki poglad, na forum FT-950 tez sa rozne opinie, jednym chodzi super, drudzy nie moga zapanowac nad modulacja, jedni raportuja ze COMP dziala wysmienicie, innym przy takich samych ustawieniach jakosc przekazu spada niesamowicie.

moj HC4 jest to Proset, sa tam dlugie przewody, moze dlatego cos sie tam nanosi, przy 500W robia sie juz powazne schody, i wychodzi druciarstwo uprawiane w moim w szeku... jak to mowia duza moc nie wybacza oczko zreszta ja siebie slyszalem na perfekcyjnym nagraniu i mnie sie to srednio podoba innym sie podoba, a nawet jeden z kolegow okreslil podczas zawolania ze mam super modulacje, ale ja daze do perfekcji oczko umowmy sie na sked'a w sobote wieczorem i sami ocenimy, nie twierdze, iz Twoja jest beeee, ale chociaz ocenisz moja, bo faktycznie moze przesadzam z samokrytyka.


Mam jedno podejzenie ale sprawdze je w weekend na spokojnie.
_________________
Bernard SP5PX
http://www.qrz.com/db/sp5px
  
sp5nvx
09.09.2009 12:09:54
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #319240
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 11
Kolego SQ3OGP ogromnie przepraszam ale te ustawienia jakie podajesz nie są poprawne, szerokość charakterystyk filtrów equalizera masz ustawione na szpilki (BW=10)! Pisałem, że miałem błąd w programie w poprzedich wersjach bo jak każdy pomyślałem, że szerokość = 10 oznacza najszerszy filtr - a tu nie, błąd najszerszy jest przy BW=1 (mała dobroć i szeroka ch-ka) pamiętajcie o tym a więc te ustawienia (cytat):"
100
10
10

1500
10
10

3200
10
10"

są złe! robi sie wzmacniacz a nie korektor i przesterowanie gotowe!
Patrząc na wypadkowy wykres w programie FT-950 Studio pole pow. nad zerem i pod powinniście zachować prawie takie same, inaczej jest wzmacniacz lub tłumik a nie korektor.
polecam sprawdzić to co podałem:
frq=200
lvl=-7 lub -9 nawet (przetestujcie sami, efekt jest słyszalny)
bw = 1 lub 2 a nie 10!: dla 10 ch-ka jest szpilką!

frq=1500
lvl=+1
bw = 1 a nie 10!: dla 10 ch-ka jest szpilką!

frq=2500
lvl=+5
bw = 1 a nie 10!: dla 10 ch-ka jest szpilką!

73! Tomasz:
PS:
-teraz juz każdy zapamięta że BW ustawiamy na 1, lub max 3 nigdy 10 oraz suma lvl powinna być blisko zera (-7 +1 +5) aby nie przesterować! polecam w programie HRD Logbook odczytać na 'audio monitorze' własny tembr głosu, zdobyć ch-kę mikrofonu, dodac je do siebie i wyjdzie ch-ka korektora oczywiście w paśmie określonym przez menu BPF 064 J3E np 100-3000 (a ja polecam od 200 Hz nie niżej)
-jeśli ustawimy pierwszy filtr na 100Hz to pracuje on tylko połówką ch-ki!: lepiej filtr odsunąć na 200Hz min.

_________________
73!
Tom
  
Electra24.04.2024 00:14:28
poziom 5

oczka
  
sp5nvx
09.09.2009 12:43:11
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #319251
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 8
Odpisując koledze sp7gbo to proponuję aby poszukać ch-k popularnych mikrofonów i wtedy je zaimplementuję w programie, na początek zakładam, że tembr głosu jest całkiem liniowy w pasmie 100-3000 (potem to skorygujemy).
W tym pierwszym etapie będziemy korygować tylko ch-kę mikrofonu.
MD-100 http://www.universal-radio.com/CATALOG/mics/0287dia.jpg
przy 200Hz i LOW CUT 2 lvl = -5 dB !:
HC http://www.wimo.de/bilder/hc-1.gif dzięki Bernard!

Proszę o pomoc w poszukiwaniu ch-k innych mikrofonów.

Polecam też art. http://www.iarc.org/~4x1mk/modifying_the_MH-31_Yaesu_microphone.html

73
Tomasz

_________________
73!
Tom
  
SQ3OGP
09.09.2009 13:24:28
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VQ

Posty: 1377 #319285
Od: 2009-5-25


Ilość edycji wpisu: 4
http://www.megaupload.com/?d=W7QPN3U4
do pobrania charakterystyka md100
sp5nvx nie wiem czy podałem dobre nastawy takie krążą po google jako wzór i baza a co do ich poprawności to nie wiem, ale dzieki za cenne porady. Mam do ciebie pytanie czy dla włączonego kompresora należy stosować takie same nastawy eq jak bez kompresora. Są różne szkoły a jestem strasznie ciekaw twojego zdania na ten temat. Ponoć z włączonym kompresorem powinno się zmienić charakterystyki pasma przenoszenia. A jakie ty proponujesz wyjściowe nastawy do md100.
_________________
Łukasz SQ3OGP
http://www.qrz.com/db/sq3ogp
  
sp5px
09.09.2009 14:23:18
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: radiowa pustynia

Posty: 964 #319314
Od: 2009-1-23


Ilość edycji wpisu: 1
http://www.wimo.de/cgi-bin/verteiler.pl?url=heil-mikrofone-headsets_d.html

ch-ka HC-4 i HC-5 - prawie na samym dole strony
_________________
Bernard SP5PX
http://www.qrz.com/db/sp5px
  
SQ3OGP
09.09.2009 14:57:15
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VQ

Posty: 1377 #319322
Od: 2009-5-25


Ilość edycji wpisu: 8
Stary ale jary Shure 444:
http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0909/shure44485e4.jpg
_________________
Łukasz SQ3OGP
http://www.qrz.com/db/sq3ogp
  
sp5nvx
09.09.2009 15:24:11
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #319336
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 6
Dziękuję koledzy,
brak jeszcze ch-ki mikrofonu MH-31 !
Widać że ch-ki MD-100 i HC-4 (HC-5) różnią się zdecydowanie, MD-100 ma w zakresie 100-1000 prawie liniowa ch-kę (bez włączonych korekt na mikrofonie). HC natomiast maja ch-ke narastającą w tym zakresie o całe 10 dB.
Bazowa ch-ka powinna korygować ch-ke mikrofonu do liniowej (tak można przyjąć).
Jak już mamy ch-kę mikrofonu MD-100 to możemy dla niego zaproponowac ch-kę bazową (przy zał., że nie włączmy korekty na samym mikr.)
bazowe nastawy bez korekty wzm/tł dla MD-100: (wynikają z ch-ki powyżej)
frq1=off

frq2=off

frq3=2500
lvl3=-10
bw3 =1

te nastawy bazowe wynikają z kompensacji ch-ki MD-100 (przy 'filter off')

Jak widać powstanie nam 'tłumik' (suma lvl = -10) i aby to skorygować przesuwamy całośc do góry tak aby nie zepsuć liniowego odcinka 100-1000. Bazowe nastawy MD-100 z kor wzm/tł: ____ korekta z wł PROC
frq1=400 __________ 500 (PROC)
lvl1=+2
bw1 =1
frq2=1300 __________ 1400 (PROC)
lvl2=+2
bw2 =1
frq3=2500 __________ 2300 (PROC)
lvl3=-8
bw3 =1

powyższe nastawy dają prawie liniowa ch-ke w zakr.100-3000 dla MD-100 (bazowe nastawy)
Teraz trzeba nanieść korektę własnej barwy głosu (pochylić ch-ke pamiętając o w miare równym polu pod i nad zerem dB lvl) większość męskich głosów ma więcej basów więc producenci mikr. modelują ch-ki tak jak np w MD-100 po włączeniu Low Cut i HE. Tak więc włączając powyższe nastawy bazowe dla MD-100 zlikwidowaliśmy starania producenta o skorygowanie ch-ki dla większości głosów męskich (średnio).
Nie zalecam pozostawiać nastaw bazowych! To jest pkt. wyjścia do experymentów. Nastawy bazowe mają nam dać liniowość ch-ki toru nadawczego audio po to aby nanieść własną korektę (nie włączać korekt uniwersalnych producenta włącznikami na mikrofonie). Jeśli chcemy zastosować EQ aby lepiej niż do średniej ch-ki głosu przeciętnego nadawcy dopasować ją do siebie to musimy znać własną ch-kę głosu! (do tego celu w HRD Logbook jest np. audio monitor z funkcją Peak)
Jeśli ją znamy i np w zakresie 200-900 widać tam 3~4 dB wzmocnienia to trzeba włączyć filtr 1 po środku tego zakresu (np frq1=500 lvl1=-4 bw1=1) wtedy obserwując zmianę na wykresie oszacować pole nad i pod zerem dB i przesunąć ch-kę do góry bez zmiany jej kształtu, czyli skorygować wzm/tł.
Korekta wzmocniena (tłumienia) wymaga zabawy poziomami lvl (w zasadzie tylko nimi ale proporcjonalnie do kształtu ch-k filtrów i ich rozsunięcia).
73
Tomasz (o ustawieniach z PROC potem bo to długi temat..)

_________________
73!
Tom
  
sp5nvx
09.09.2009 15:31:35
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #319339
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 11
Kolega sq3ogp pytał czy z wł. kompresorem (PROC) stosuje takie same nastawy..
Zdecydowanie niewykrzyknik
Dla pracy z PROC (z kompresją) szczególnie ważne jest aby nie przesterować modulatora, wzmacnianie tylko pogarsza modulację w tym wypadku. Stosując PROC chodzi nam o uzyskanie jak najwięcej energii z naszego widma głosu w dość wąskim przedziale (co ułatwi odb. naszej stacji w dużej odl.) Kompresja wzmocni tylko słabe sygnały audio.

Przedział powinien byc w zakresie najczęściej włączanych przez odbiorców słabych sygnałów przedziałach czyli np. 500-2500. Aby dopasować nasz modulator do takiego przedziału trzeba odfiltrować składowe naszego głosu poniżej 400Hz i pow.2600Hz wychodząc z bazowej ch-ki naszego mikr. W menu 064 ograniczamy pasmo modulatora J3E np do 400-2600.
W tym wąskim zakresie musimy teraz uzyskać liniowa ch-kę wypadkową mikrofonu i naszego głosu.
Zaczynamy od kompensacji ch-ki mikrofonu, podobnie jak poprzednio opisałem. Robimy to jednak tylko w zakresie 400-2600. Kolejno kompensujemy ch-ke naszego głosu ale tez tylko w zakresie 400-2600 i dla tego ustawienia moga byc inne przy pracy z PROC. Dopisałem do post #319336 powyżej zmiany z wł _____ (PROC)
w przypadku pracy z PROC w zasadzie wystarczy zbliżyć do siebie skrajne filtry.
73
Tomasz
Ps1:
Uwaga:
Ch-ki mikr. HC-4 i 5 w zasadzie nie wymagają korekty one odzwieciedlają bardzo ładnie wypadkową ch-kę korekty (dla średniego męskiego głosu), wypadkowa ch-ka jaką uzyskacie w programie FT-950 Studio powinna być w większości podobna do nich, im lepszy mikr. tym mniejsze korekty lvl!:
Najlepsze do experymentów są mikrofony z liniową ch-ką w zakresie 100-3000 wtedy oczywiście bazowa ch-ka jest płaska (wszystkie lvl na zero).
Często słychać też YL i sami powiedzcie czy nie trzeba by im wtedy inaczej skorygowac ch-kę?? Tak, tak, więc kobiecym głosom polecam wzmacniać niskie tony (eq1frq=600Hz, eq1lvl+3dB, eq1bw=1, PROC off)!
Ps2: Strasznie to skomplikowane.. jeśli nie wiadomo jak zrobić to aby nie popsuć modulacji po prostu wyłączamy EQ i PROC oczko tylko zabawy mniej...

MH-31 : http://www.radioamateur.eu/schemi/acc_microphone/Yaesu_MH31_user.pdf

_________________
73!
Tom
  
SP2FP
09.09.2009 16:32:13
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Włocławek

Posty: 95 #319369
Od: 2009-7-21
Witam . Odnośnie "W.CZ." przedostającemu się przez tor mikrofonowy do radia, należy zastosować kondensator o wartości 22 lub 47 nano-faradów. najlepiej jak najbliżej transceivera czyli we wtyczce mikrofonowej -- dotyczy to mikrofonów pojemnościowych. może to być mały ceramiczny na niskie napięcie (żółta pastylka ). pojemność od 100 nano wzwyż dopiero zaczyna obniżać wyższe tony. Chyba że w mikrofonie zastosowano fabrycznie pojemności równoległe to we wtyczce spróbować ok 10 nano. Powinno skutecznie odciąć W.CZ. indukujące się w przewodzie mikrofonowym. Pozdrawiam Paweł.
_________________
Paweł

gg-4286794
  
sp5nvx
09.09.2009 19:20:39
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #319513
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 3
W MH-31 jest w środku kondensator 0,33uF szeregowo (zwierany przełącznikiem z tyłu w poz. '1') równolegle do wkładki dynamicznej jest rezystor 680 om.
W FT-950 od strony gniazda mikrofonu (Mic Unit) są 4 kondensatory oznaczone na schemacie c8710 ('mic_gnd' do masy), c8708 (pomiędzy 'mic' i 'mic_gnd'), c8709 i c8711 ('mic' do masy) trzeba sprawdzić ich wartości i schemat ale myślę, że one mają na celu wycinać w.cz. W instrukcji serwisowej znalazłem tylko 8709=0,001uF 8710i11=100pF ale 8708 nie ma wcale (może jest miejsce na płytce?)
W.cz. można też zmniejszyć zakładając rdzeń ferrytowy na przewód przy wtyczce.
http://www.contrans.com.pl/nuke/modules/Contrans/images/Ferryty/Tlumiace/Zdjecia/CSAEN.gif
Nawiasem mówiąc na wszystkie kabelki dołączone do trx-a warto takie filtry pozakładać, szczególnie jeśli włączamy skrzynkę lub dopalacz.
73
Tomasz
_________________
73!
Tom
  
SP2FP
09.09.2009 20:25:10
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Włocławek

Posty: 95 #319568
Od: 2009-7-21
Ok. W moim k3 na dodatkowym wejściu mikrofonowym jest 2x 1 nano i szeregowy dławik a właziło wcz przy pracy z PA 400 wat. wlutowałem przy gnieździe 47 nano i jest idealnie
_________________
Paweł

gg-4286794
  
Electra24.04.2024 00:14:28
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 16 / 41>>>    strony: 123456789101112131415[16]17181920

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » RADIA - TRANSCEIVERY - RADIOTELEFONY - ICOM, YAESU, KENWOOD » YAESU FT-950

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny