| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
antena samochodowa "KF Outback 2012" | |
| | sp8daj | 10.03.2019 22:29:15 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00UO / Tarnobrzeg
Posty: 93 #2645578 Od: 2018-10-12
| Witam. Szukam anteny samochodowej na kf. Coś co można przykręcic na magnes. Nie musi być w czasie jazdy. Samochód osobowy. Chciałbym popracować na zasadzie - jadę z pracy - mam pół godz czasu - staję na parkingu, wyciągam magnes, stawiam na dachu i do dzieła. Czy są w miarę sprawne takie anteny? Czy może używał ktoś anteny "12 pasmowa samochodowa antena KF Outback 2012" http://hamradioshop.pl/radiotelefony-amatorskie-i-profesjonalne/detail/20-anteny-samochodowe/flypage/524-12-pasmowa-samochodowa-antena-kf-outback-2012.html?sef=hcfp. Wszelkie sugestie mile widziane. _________________ -- Paweł
| | | Electra | 11.12.2024 09:30:52 |
|
| | | SQ5OVG | 11.03.2019 00:31:57 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 210 #2645610 Od: 2011-10-10
| Temat był: http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3534&temat=59463&nr_str=1
Antenę taką zrobiłem. Na samochodzie działa, od 20m w górę dość skuteczna. Wymaga połączenia z "masą" samochodu, sam magnes nie wystarczy, szczególnie na dolnych pasmach. _________________ Marek. | | | ante1000 | 11.03.2019 10:11:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraków
Posty: 342 #2645660 Od: 2016-1-20
| Witam, mam tę antenę. Antena mało skuteczna poniżej 21MHz, konieczne jest poza tym, tak jak przedmówca napisał, połączenie podstawy z masą auta. Na 80 i 40m - całkowite nieporozumienie, moc idzie głównie w grzanie cewek. Można się bawić w wydłużanie promiennika (inny, dłuższy pręt od CB) i redukowanie cewek. Wtedy sprawność rośnie. _________________
| | | sq6cox | 11.03.2019 12:33:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: lubin 145,225 Mhz
Posty: 78 #2645694 Od: 2018-9-10
| Mam taką antene mam kilkadziesiąt krajów zrobionych na ft 8 . Do samochodu można użyć ale nie licz na jakieś super łączności. 40 m to jeszcze jako tako ale 80m to już większe wyzwanie ,no ale co tu wymagać. No przecież nie założysz ant.w3dzz na mobila. | | | SP3ANL | 11.03.2019 16:41:20 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 147 #2645755 Od: 2017-5-29
Ilość edycji wpisu: 2 | Jeżeli pasmo 80m nie jest potrzebne, to podobno DX-UHV jest lepsza od Outback: http://www.konektor5000.pl/index.php?p2401,d-or-dx-uhv-antena-kf-wielopasmowa-7-14-21-28-50-144-430-mhz-dlugosc-do-190cm-zlacze-pl-lepsza-od http://ar-system.pl/pl/antena-d-original-dx-uhvmobilowa-kfuhfvhf.html W tej antenie cewka nie jest na samym dole, tylko jest wysoko, czyli najpierw pręt (promiennik), potem cewka i drugi odcinek pręta. W jednym momencie możesz mieć jedno pasmo KF lub ewentualnie dwa pasma KF (druga cewka i końcówka jest skierowana w bok).
| | | sq1bhk | 09.06.2019 09:53:28 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #3893701 Od: 2009-3-30
Ilość edycji wpisu: 1 |
cos ci sie pomyliło - nie znasz zasady działania takich anten-- dolna czesc anteny pracuje na 2/70 natomiast cewki górne z precikami działaja na KF-ie a dół jest tylko masztem !!!!!
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU | | | sq1bhk | 09.06.2019 10:00:43 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #3893706 Od: 2009-3-30
| mozesz zastosować taką antene na POTRÓJNYM MAGNESIE bo każdy pojedyńczy jest zbyt słaby, a kolejna sprawa: wszystkie wymiary totalnie sie porozjezdzają i kolejna sprawa : przy nadawaniu wszystkie czesci metalowe beda parzyły- kopały i elektronika w aucie moze oszaleć od w.cz.
podstawowe mocowanie przy takich antenach to uchwyt połaczony galwanicznie z nadwoziem pojazdu i do tego umieszczony na koncach nadwozia przeciwnie dla UKF.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU | | | SP3ANL | 09.06.2019 12:03:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 147 #3893757 Od: 2017-5-29
| sq1bhk pisze:
cos ci sie pomyliło - nie znasz zasady działania takich anten-- dolna czesc anteny pracuje na 2/70 natomiast cewki górne z precikami działaja na KF-ie a dół jest tylko masztem !!!!!
.
Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF? | | | sq1bhk | 12.06.2019 19:35:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #3924186 Od: 2009-3-30
| SP3ANL pisze:
.... Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF? jest tylko zwykłym masztem niczym innym dla KF, podczas odbioru stacji złap za dolny pret -- nie bedzie pogorszenia sygnału.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU | | | SP3ANL | 13.06.2019 20:49:25 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 147 #3935809 Od: 2017-5-29
Ilość edycji wpisu: 2 | sq1bhk pisze: SP3ANL pisze:
.... Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF? jest tylko zwykłym masztem niczym innym dla KF, podczas odbioru stacji złap za dolny pret -- nie bedzie pogorszenia sygnału.
.
OK, napisałeś to samo, co w poprzednim poście, czyli efekt końcowy. Natomiast pytanie było o to, z czego to wynika. Na szybko znalazłem dwie strony na temat opisu anteny GP z cewką: http://newsuperantenna.com/MP1-SuperStick-Portable-Vertical-Antenna-Deluxe/ http://www.66pacific.com/calculators/coil-shortened-vertical-antenna-calculator.aspx
Czy w tych antenach, dolna część (element od podstawy do cewki) działa jako część anteny czy jako maszt? Jeżeli jako część anteny, to z czego wynika różnica, że w DX-UHV jest inaczej, czyli od podstawy do cewki to jest maszt (przy założeniu, że antena jest montowana na stałe, a karoseria staje się przeciwwagą)? Domyślam się, że w porównaniu pominąłem jakiś bardzo istotny szczegół? Jaki to szczegół? | | | Electra | 11.12.2024 09:30:52 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|