Forum Internetowe sp7pki.iq24.pl http://sp7pki.iq24.pl pl Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:45:29 EI2KK http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510536 sq6ade pisze:
Nie startuję w żadnych zawodach. Mam szacunek do siebie.
Zawody dobre są dla niedowartościowanych troglodytów


Zawody to termin umowny, możesz testować podczas nocki na przemienniku.. aktywacji sota czy co tam kogo kręci.. ważne żeby było nadawanie i element 'podekscytowania'.. czy ja wiem.. przemiennik z dzięciołem i kilka ciekawych tematów na forum?]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:32:10 sq6ade http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510527 Zawody dobre są dla niedowartościowanych troglodytów ]]> Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:24:08 EI2KK http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510526 EI2KK pisze:
    sq6ade pisze:
    Potrzebny jest ochotnik do próby empirycznej. Bo teorie i wyliczenia to jedno a próba wytrzymałościowa jest dopiero miarodajna. Kto na ochotnika ?


Nie mam żadnych implantów, to nie pomogę.. ale mogę napisać wnioski końcowe na podstawie wyników próby empirycznej, a potem je w odrębnym opracowaniu zakwestionować.


Ja jak Tomasz niewierny. Wszystko muszę samemu sprawdzić. Dobrze na tym wychodzę.
Taki eksperyment będzie 1000 razy bardziej wiarygodny niż przeklepane z internetu ogólniki. Widział ktoś w necie schematy elektroniczne takich urządzeń medycznych ? Nie. Więc pozostaje analiza empiryczna. [/quote]

Można ostatecznie założyć sobie holtera i wystartować w jakimś cq ww.. porównać zapis z logiem, dodatkowo mamy ocenę pracy serca w warunkach zawodów...]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:21:31 sp3mil http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510524 EI2KK pisze:



hmm tak się zastanawiam jak mają pola magnetyczne w pobliżu spawacza, do tych w shacku przy nawet 100 W i antenie kilka/naście metrów dalej i na zewnątrz budynku...

Zależy co się chce spawać i jak (moc jest i tak co najmniej parę kW).
TIG (taki nowoczesny) ma funkcje pulsacji, masz np. zmianę o 40A w prostokącie o czasie rzędu sekund, dziesiątek sekund (zależy co i jak ustawisz), z ostrym zboczem. To może być chyba najbardziej szkodliwe (indukcja w elektrodach stymulatora) bo jakiś tam składnik widma będzie podobny do EKG, może na to nie być dostatecznego filtru i pomiar utonie w zakłuceniach. Przewody prądowe masz blisko (wygodnie jest położyć na ramieniu, zawinąć na ręce itp. za dobrze do nie wygląda. Nie mam pojęcia jak jest wejście pomiarowe w tych urządzeniach kontrolujących rozwiązane, jak się wszczepia elektrody i jakie, jaki toto ma program itp. to nie musi być tak jak w EKG takim stacjonarnym (mało miejsca, zasilanie itp). Trzbe aby sobie podłaczyć EKG taki normalny i poćwiczyć spawanie praktycznie. Są jakieś przenośne EKG rejestrujące, to by najprościej sprawdzić na początek. Bliżej lata cos może potestuje (teraz za zimno na spawanie pod wiatą i zakładanie elektrod pod koszulę To i tak nie będzie miarodajne (odbierasz z powierzchni a nie z mięśnia serca) ale jestem ciekawy jak sobie filtry poradzą o ile coś się da pożyczyć.
]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:15:13 sq6ade http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510522 EI2KK pisze:
    sq6ade pisze:
    Potrzebny jest ochotnik do próby empirycznej. Bo teorie i wyliczenia to jedno a próba wytrzymałościowa jest dopiero miarodajna. Kto na ochotnika ?


Nie mam żadnych implantów, to nie pomogę.. ale mogę napisać wnioski końcowe na podstawie wyników próby empirycznej, a potem je w odrębnym opracowaniu zakwestionować.


Ja jak Tomasz niewierny. Wszystko muszę samemu sprawdzić. Dobrze na tym wychodzę.
Taki eksperyment będzie 1000 razy bardziej wiarygodny niż przeklepane z internetu ogólniki. Widział ktoś w necie schematy elektroniczne takich urządzeń medycznych ? Nie. Więc pozostaje analiza empiryczna. ]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:05:29 EI2KK http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510520 sq6ade pisze:
Potrzebny jest ochotnik do próby empirycznej. Bo teorie i wyliczenia to jedno a próba wytrzymałościowa jest dopiero miarodajna. Kto na ochotnika ?

Nie mam żadnych implantów, to nie pomogę.. ale mogę napisać wnioski końcowe na podstawie wyników próby empirycznej, a potem je w odrębnym opracowaniu zakwestionować.]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 22:01:23 sq6ade http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510519 Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 21:57:09 EI2KK http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510512 sp3mil pisze:

Po co ekran na rękę?
Przecież indukcja jest w elektrodach serca groźna a nie na ręce bo jak. W rękę to może trafić wysokie napięcie z pilota i wystraszyć. Metalowa zbroja to może się w piekarnik zamienić jak łuk do tego skoczy główny (zwłaszcza elektroda w otulinie bo typowy palnik do TIG ma włacznik w rączce, jak go puścisz to wyłaczysz, elektroda w otulinie jest zasilana cały czas).
Z porządnym agregatem klasy TIG bym uważał, zwłąszcza pulsacja albo spawanie aluminium (zmienne kilkaset Hz, akurat do indukcji). W każdej poważnej instrukcji jest ostrzężenie przed rozrusznikami, lekarza się zapytaj. Trochę wątpie w ekrany jakieś skuteczne przy prądzie 100A czy więcej i paru KW ogólnie (TIG przy przeciętnych zabawach to tak do 150A, napięcie rzędu 56V). Dodatkowo przy starcie spawania masz włączanego pilota wysokiego napięcia do zajarzenia łuku, nieźle to potrafi skubnąć chociaz dla zdrowego człowieka nie jest groźne tak naprawdę. I agregat ma trafo na setki kHz, jak dla mnie troche agresywne środowisko na pomiary napięć w sercu przez elektrody. Odpuść sobie i przesiądź się na palnik tlenowo-acetylenowy, nawet Alu można z topnikami. To na nic nie szkodzi, nic się nie przejmujesz EM. Mie już parę razy trzepnęło z pilota, położysz palnik na kolanacha i wciśniesz albo jakoś tak, to nie do uniknięcia praktycznie, każdemu się zdarza.

Co chcesz spawać tak w ogóle i jak (TIG. MIG. MAG, MMA, inaczej)?



hmm tak się zastanawiam jak mają pola magnetyczne w pobliżu spawacza, do tych w shacku przy nawet 100 W i antenie kilka/naście metrów dalej i na zewnątrz budynku...

Czy taka kolczuga zakładana na czas pracy na pasmach i uziemiona, będzie mniej skuteczna niż przy spawaniu? Czy przyłbica metalowa powinna mieć własne uziemienie, w myśl zasady że nie łączymy uziemianych urządzeń szeregowo, czy może mieć krótki łącznik do kolczugi?]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 21:52:28 sq6ade http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510508 Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 21:48:29 sp3mil http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510506 SP95094KA pisze:
    sq7ai pisze:
    Witam
    Ten problem został rozwiązany już w średniowieczu - trzeba nosić kolczuge i żadne promieniowanie wnętrznościom nie zaszkodzi.



Dokładnie coś takiego do spawania elektrycznego kombinuję.
Kolczuga, lub klatka Faradaya. Tylko z klatki i tak trzeba łapy wystawić. To by trzeba na tą jedną łapę taki kawałek zbroi?

Po co ekran na rękę?
Przecież indukcja jest w elektrodach serca groźna a nie na ręce bo jak. W rękę to może trafić wysokie napięcie z pilota i wystraszyć. Metalowa zbroja to może się w piekarnik zamienić jak łuk do tego skoczy główny (zwłaszcza elektroda w otulinie bo typowy palnik do TIG ma włacznik w rączce, jak go puścisz to wyłaczysz, elektroda w otulinie jest zasilana cały czas).
Z porządnym agregatem klasy TIG bym uważał, zwłąszcza pulsacja albo spawanie aluminium (zmienne kilkaset Hz, akurat do indukcji). W każdej poważnej instrukcji jest ostrzężenie przed rozrusznikami, lekarza się zapytaj. Trochę wątpie w ekrany jakieś skuteczne przy prądzie 100A czy więcej i paru KW ogólnie (TIG przy przeciętnych zabawach to tak do 150A, napięcie rzędu 56V). Dodatkowo przy starcie spawania masz włączanego pilota wysokiego napięcia do zajarzenia łuku, nieźle to potrafi skubnąć chociaz dla zdrowego człowieka nie jest groźne tak naprawdę. I agregat ma trafo na setki kHz, jak dla mnie troche agresywne środowisko na pomiary napięć w sercu przez elektrody. Odpuść sobie i przesiądź się na palnik tlenowo-acetylenowy, nawet Alu można z topnikami. To na nic nie szkodzi, nic się nie przejmujesz EM. Mie już parę razy trzepnęło z pilota, położysz palnik na kolanacha i wciśniesz albo jakoś tak, to nie do uniknięcia praktycznie, każdemu się zdarza.

Co chcesz spawać tak w ogóle i jak (TIG. MIG. MAG, MMA, inaczej)?]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 20:56:57 sq6ade http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510475 Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 20:33:48 sp6zc http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510468 Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 20:27:30 SP6GIY http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510462 Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 16:42:16 EI2KK http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510374 sq7ai pisze:
Witam
Ten problem został rozwiązany już w średniowieczu - trzeba nosić kolczuge i żadne promieniowanie wnętrznościom nie zaszkodzi.


Ale nie należy zapomionać o skutecznym uziemieniu kolczugi!]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 16:39:22 SP95094KA http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510373 sq7ai pisze:
Witam
Ten problem został rozwiązany już w średniowieczu - trzeba nosić kolczuge i żadne promieniowanie wnętrznościom nie zaszkodzi.



Dokładnie coś takiego do spawania elektrycznego kombinuję.
Kolczuga, lub klatka Faradaya. Tylko z klatki i tak trzeba łapy wystawić. To by trzeba na tą jedną łapę taki kawałek zbroi? Kolczuga, jak rozumiem dobrze uziemiona - takim solidnym kablem - jak ten do spawania.
No ale przy stosunkowo wysokich prądach, trzeba by zasięgnąć info z kolei żelaznej. Oni tam mają fachowców od wysokich prądów i napięć.]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 16:29:50 sq7ai http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510370 Ten problem został rozwiązany już w średniowieczu - trzeba nosić kolczuge i żadne promieniowanie wnętrznościom nie zaszkodzi.
]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 15:36:52 SP95094KA http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510348 SP6GIY pisze:
Witaj
Mam kardiowerter-defibrylator już prawie 9 lat (już drugi bo był wymieniony ze względu na baterię. Wyczerpała się ) i to mnie nie odsunęło od krótkofalarstwa. Można śmiało pracować. Jedynie nie należy przebywać za blisko anteny podczas pracy. Wiem bo tego doświadczyłem. Nie odpalił ale poczułem po moim sercu falę elektromagnetyczną. Po prostu jeśli się jest blisko to zmniejsz się moc wyjściową nadajnika do ok 50W i wówczas można śmiało pracować. Należy nauczyć się słuchać swojego organizmu i wówczas bez przyrządów można stwierdzić czy pole jest za duże czy nie. Tak przy okazji urządzenie mi odpaliło już kilkadziesiąt razy ale nie ze względu na pracę przy radiu a ze względu na złe ustawienie przez lekarza. Gdy mi wszczepili te urządzenie to moje serce było na poziomie ok 20% a obecnie jest już na poziomie w okolicach ok 50 -60% Przede wszystkim trzeba zmienić sposób odżywiania się i sposób postępowania w swoim życiu.



Witam

Szanowny kolego

A w jakich okolicznościach odpalił defibrylator?

Prowadzisz auto, jeździsz rowerem, wykonujesz jakieś prace np piłą tarczową, wchodzisz na dach po drabinie, aby antenę zamontować na patyku?
Mnie walnęło wielokrotnie na siedząco przy kompie, przy odbiorniku. Ale nie z powodu złego ustawienia defibrylatora, czy kardiowertera.
Ale na przykład z powodu wypłukania z organizmu pewnych mikroelementów, bo biorę silne środki typu Torsemed.
Dodatkowo występują u mnie silne zawroty głowy, nie spowodowane niedomaganiem serca. Wielokrotnie zaliczyłem glebę a serce pracowało zupełnie normalnie.
Skąd to wiem? Bo z odczytu pamięci ICD to wynikało.
Pomimo że mam wszczepiony ten ICD - i tak występują u mnie arytmie z którymi nie radzi sobie kardiowerter tak do końca. Stąd przymiarka do ablacji.
Nie chodzi mi ani o to aby litości szukać, ani o licytowanie kto jest bardziej chory.
Mam inne poważne schorzenia, które nasilają choroby serca.
A po trzech zawałach - nima takiej opcji aby serce samo z wydolności np 25% uzdrowiło się do wydolności 50% - mięsień serca po zawale jest trwale uszkodzony. A po trzech zawałach?

Serdecznie pozdrawiam

Dużo zdrowia życzę - jak najmniej odpałów defibrylatora. ]]>
Krótkofalowanie, antenki a rozrusznik serca 23.01.2018 13:00:57 SP6GIY http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=468055&komentarz=2510288 Mam kardiowerter-defibrylator już prawie 9 lat (już drugi bo był wymieniony ze względu na baterię. Wyczerpała się ) i to mnie nie odsunęło od krótkofalarstwa. Można śmiało pracować. Jedynie nie należy przebywać za blisko anteny podczas pracy. Wiem bo tego doświadczyłem. Nie odpalił ale poczułem po moim sercu falę elektromagnetyczną. Po prostu jeśli się jest blisko to zmniejsz się moc wyjściową nadajnika do ok 50W i wówczas można śmiało pracować. Należy nauczyć się słuchać swojego organizmu i wówczas bez przyrządów można stwierdzić czy pole jest za duże czy nie. Tak przy okazji urządzenie mi odpaliło już kilkadziesiąt razy ale nie ze względu na pracę przy radiu a ze względu na złe ustawienie przez lekarza. Gdy mi wszczepili te urządzenie to moje serce było na poziomie ok 20% a obecnie jest już na poziomie w okolicach ok 50 -60% Przede wszystkim trzeba zmienić sposób odżywiania się i sposób postępowania w swoim życiu. ]]> Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 10:15:51 sp6zc http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509229 Maks_O. pisze:
Dzień dobry Koledzy
...Rozważam też postawienie dwóch sfazowanych verticali na 7Mhz i przeniesienie z działki za miastem pionowego moxona na 14 Mhz do stałego QTH. Ew. Myślę też nad piramida na 7. Wszelkie drutowe yagi się niestety nie zmieszczą na kierunku wsch.-zach. ze względu na zbyt wąską działkę.
...

Witaj.
Ten pomysł jest całkiem do rzeczy. Sam zdecydowałem się na zbliżone rozwiązanie.
Opis na stronie VA7ST okazał się w praktyce bardzo skuteczny.
Dodatkowo taki układ bez jakichkolwiek zmian poprawnie spisuje się na 21Mc.
W punkcie zasilania poszczególnych promienników możesz dołożyć przełączane układy dopasowujące na inne pasma. Jeśli do tego dodasz przełączane odcinki fazujące to będziesz miał praktycznie na każdym paśmie kierunkową antenę z zyskiem.
Moje stoją na ziemi i każdy z promienników ma po 32 przeciwwagi zakopane płytko pod ziemią. Przed CQWW, w końcówce listopada, gdy ogród przestaje być "używany" rozkładam dodatkowe przeciwwagi na trawie/grządkach. Tak to sobie leży aż do SPDXC a potem te dodatkowe druty zwijam i ogród udostępniam rodzinie
W ograniczonych przestrzenią możliwościach rozciągnięcia przeciwwag, układa się je dopasowując do lokalnych warunków. I nie stresuj się tym, że nie jest książkowo. Będzie działało i będziesz zadowolony.]]>
Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 09:44:00 SP8ILF http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509220 SQ5KLN pisze:
    Maks_O. pisze:

    Po lewej vertical na 20m zamontowany na dachu szklarni, 3m nad gruntem. W centrum vertical na 40m, zamontowany 2m nad gruntem. W obydwu przypadkach zastosowałem po dwie przeciwwagi równoległe do podłoża.


A sprawdzałeś postawienie verticala bezpośrednio na powierzchni ziemi (oczywiście na jakimś izolatorze ) i zastosowanie większej liczby przeciwwag? Tych przeciwwag rozłóż co najmniej 6-8 i w taki sposób, aby te przeciwwagi od strony pionowego promiennika były dobrze uziemione (nie muszą być całe zakopane w ziemi, na potrzeby testu wystarczy je rozciągnąć na ziemi a przy antenie połączyć z jakimś prętem uziemiającym wbitym w ziemie). Dla ćwierćfalowego verticala przeciwwagi i uziemienie to bardzo ważna sprawa.


Niestety nie mam jak tego zrobić. Dlatego zdecydowałem się na elevated radials. Na mojej posesji mam poza zabudowaniami jedynie trawniczek 4x4 metra ograniczony z jednej strony żelbetową ścianą garażu, z przeciwnej szklarnią o konstrukcji stalowej. Tam więc nic na ziemi nie postawię. Na działce sąsiada z 714 nie mam zezwolenia na stawianie verticali a ziemi i zakopywanie przeciwwag. Niby terenu jest sporo, ale niewygodny i bardzo "nieustawny".[/quote]

Witam a nie myślałeś o QQ z obrotem. Kolega stawia drugiego już od 10 Mhz]]>
Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 08:13:17 SP2LIG http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509193
Jeżeli słupki na tej granicy są Twoje to nie musisz się nikogo pytać o jakakolwiek zgodę. Oczywiście maszt musi być na Twoim terenie. Antena tylko nad Twoja posesja.
Pamiętaj o jednej istotnej sprawie tz kto się dużo pyta ten ma jeszcze więcej odpowiedzi.
_______________
Greg SP2LIG]]>
Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 00:57:21 SQ5KLN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509128 Maks_O. pisze:
Niestety nie mam jak tego zrobić. Dlatego zdecydowałem się na elevated radials. Na mojej posesji mam poza zabudowaniami jedynie trawniczek 4x4 metra ograniczony z jednej strony żelbetową ścianą garażu, z przeciwnej szklarnią o konstrukcji stalowej. Tam więc nic na ziemi nie postawię. Na działce sąsiada z 714 nie mam zezwolenia na stawianie verticali a ziemi i zakopywanie przeciwwag. Niby terenu jest sporo, ale niewygodny i bardzo "nieustawny".

To można jeszcze spróbować podnieść antenę na nieparzystą wielokrotność ćwiartki długości fali (dla 20m to będzie 5m, 15m itd.) aby obniżyć kąt promieniowania ale dwie przeciwwagi to dosyć mało.]]>
Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 00:54:35 sp5it http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509127 M]]> Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 00:51:36 SQ5KLN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509125 SP1AP pisze:
Nie, tylko na chłopski rozum wszystko biorę, bo dla mnie teoria jest wtedy, gdy wszystko jest zrobione jak trzeba, a nie chce działać,
a u mnie zgodnie z PRAKTYKĄ wszystko działa, choć niektórzy twierdzą, że nie wiadomo dlaczego, hi!


Od czasów mojej bytności na tym forum pierwszy raz działanie przeciwwag i wpływ ich odginania w dół na sprawność anteny tłumaczył Ci Włodek SP5MAD (w okolicach 2012 roku, nie znalazłem wątku, pamiętam bo sam wtedy zaczynałem i dużo się nauczyłem czytając), drugi raz tłumaczył to w 2015 roku Piotr SP2BPD w tym wątku http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3534&temat=419213 (na drugiej stronie). Jak widać Twoja pamięć ma jakiś magiczny trzyletni cykl po którym następuje dziwny "reset" i znów w 2018 roku temat wraca. Ile można? Ja tym razem odpuszczam dyskusję na ten temat (może w 2021 roku? kto wie? ).]]>
Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 00:43:13 SP3QDM http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509119 Oczywiście znajda się sygnały, kierunki i stacje które na drutach odbierzesz lepiej czytelniej - jednak przewaga tego GP7 jest u mnie zauważalna. Powodzenia]]> Co do mojego ogrodu? 21.01.2018 00:09:24 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509107 sp9fys pisze:
    SP1AP @ SQ5KLN pisze:

    ....

    No teraz to szok u mnie spowodowałeś! Od kiedy to kierunek wiązki promieniowania jest zależny w większym stopniu od wysokości masztu, niż od kąta między
    promiennikiem, a przeciwwagami? Obalasz wszystko, co w tym temacie napisano w książkach dla krótkofalowców! Chłopie opanuj się i przestań być w tym temacie
    mądrzejszy od znawców tematu piszących książki.
    Ja kiedyś nawet nie jako UKF'owiec zrobiłem na strychu ćwierćfalowy GP na 2m ...


Przykro to powiedzieć ale szokujące są Twoje wynurzenia, Zbig.
Masz gorszy dzień?


Nie, tylko na chłopski rozum wszystko biorę, bo dla mnie teoria jest wtedy, gdy wszystko jest zrobione jak trzeba, a nie chce działać,
a u mnie zgodnie z PRAKTYKĄ wszystko działa, choć niektórzy twierdzą, że nie wiadomo dlaczego, hi! ]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 23:37:41 sp9fys http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509090 ....

No teraz to szok u mnie spowodowałeś! Od kiedy to kierunek wiązki promieniowania jest zależny w większym stopniu od wysokości masztu, niż od kąta między
promiennikiem, a przeciwwagami? Obalasz wszystko, co w tym temacie napisano w książkach dla krótkofalowców! Chłopie opanuj się i przestań być w tym temacie
mądrzejszy od znawców tematu piszących książki.
Ja kiedyś nawet nie jako UKF'owiec zrobiłem na strychu ćwierćfalowy GP na 2m ...
[/quote]

Szokujące są Twoje wynurzenia, Zbig.
Masz gorszy dzień?]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 23:33:54 sp9fys http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509088 SP1AP pisze:
....

No teraz to szok u mnie spowodowałeś! ...
Obalasz wszystko, co w tym temacie napisano w książkach dla krótkofalowców! Chłopie opanuj się i przestań być w tym temacie
mądrzejszy od znawców tematu piszących książki. Ja kiedyś nawet nie jako UKF'owiec zrobiłem na strychu ćwierćfalowy GP na 2m ...



Masz gorszy dzień??

R.]]>
Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 20.01.2018 23:19:09 SQ3ET http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2509087 Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:52:50 sp7mgh http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509082 Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:44:36 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509081 SQ5KLN pisze:
    SP1AP pisze:

    Chyba Piotrek coś pomyliłeś, bo zawsze obniżenie przeciwwag powoduje obniżenie wiązki promieniowania!
    Podwyższenie ich dałoby promieniowanie prawie prosto w niebo! Prosta zasada fizyki jak rozwarte nożyczki.
    Nawet na UKF robi się obniżenie przeciwwag, by zwiększyć odległość promieniowania.


Nie, nie pomyliłem. Polecam wrócić do książek zamiast wypisywać na tym forum kolejne banialuki. Optimum to przeciwwagi prostopadłe do promiennika, odginanie ich zarówno w górę jak i w dół pogarsza pracę anteny. Owszem, w książkach dla początkujących podaje się metodę odginania przeciwwag w dół ale jako metodę podniesienia impedancji anteny do 50 omów (aby obniżyć SWR) a nie jako metodę poprawy pracy anteny.

Zresztą przejrzyj sobie gotowe produkty renomowanych firm, najlepsze konstrukcje (najbardziej cenione pod względem parametrów pracy) mają przeciwwagi prostopadłe do promiennika (a dopasowanie do 50 omów mają zrealizowane w inny sposób).

edit A że na antenie z odgiętymi przeciwwagami da się pracować - owszem, da się. A tak przy okazji, to największe znaczenie jeśli chodzi o kąt promieniowania będzie miała wysokość zawieszenia anteny i parametry gruntu (między innymi po to się zakopuje w ziemi druty przy antenie aby te parametry gruntu sztucznie poprawić).


No teraz to szok u mnie spowodowałeś! Od kiedy to kierunek wiązki promieniowania jest zależny w większym stopniu od wysokości masztu, niż od kąta między
promiennikiem, a przeciwwagami? Obalasz wszystko, co w tym temacie napisano w książkach dla krótkofalowców! Chłopie opanuj się i przestań być w tym temacie
mądrzejszy od znawców tematu piszących książki. Ja kiedyś nawet nie jako UKF'owiec zrobiłem na strychu ćwierćfalowy GP na 2m tylko z grubego miedzianego drutu i mu odgiąłem w dół te 4 przeciwwagi, to miałem osiągi po kilkadziesiąt km na urządzeniu typu "cegła" o mocy 2W!!! ]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:41:16 Maks_O. http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509079 sp7mgh pisze:
Jak sytuacja z kominami? Czy są dobrze wymurowane? Można zastosować antenę hustler 4btv/cztero-pasmowa/. Ma przeciwwagi, mogą leżeć na dachu budynku. Możesz ją uziemić poprzez instalację odgromową, albo zrobić dodatkowe uziemienie. Ona może pracować stojąc na ziemi. Przeciwwagi możesz rozłożyć nawet w zygzaki/więcej info w internecie/.

Wolał bym używać do większych anten ogrodu ze względu na spadziste dachy i konieczność wzywania kominiarza do każdej koserwacji/montażu. Poza tym kominy mają podobnie jak domy prawie 100 lat i różnie z nimi mogło by być. Na dachu mam jedynie 5/8 na 2m.

Będę próbował z home made-ami w ogrodzie, spróbuję verticala na 40m tyle, że w innym miejscu działki, no i vert moxona na 20 na dachu garażu.
Ewentualnie jak vertical na 40 nie będzie się spisywać, to spróbuję z tą pionową deltą, której ilustrację zamieściłem wyżej.

Jak zrobi się cieplej to na działce za miastem będę kombinować z drutowymi yagi na 20 i 40m i zobaczymy co z tego wyjdzie, chociaż wolał bym mieć sprawne anteny w stałym QTH.]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:31:34 sp7mgh http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509077 do niej na wakacje, ale to stare dobre czasy. Miałbym nie daleko do Ciebie.
]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:26:32 sp7mgh http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509073 Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:21:05 Maks_O. http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509065 sp7mgh pisze:
W której części Żar mieszkasz, bo nie kojarzę. Wąska ta działka? To musi być gdzieś w centrum miasta.

Okolice cmentarza, dzielnica pisarzy. Żeromskiego, Prusa, Wyspiańskiego, Konopnickiej... Tam są poniemieckie szeregowce z takimi wąskimi ale dość długimi działkami.]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:19:45 Maks_O. http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509064 SQ5KLN pisze:
    Maks_O. pisze:

    Po lewej vertical na 20m zamontowany na dachu szklarni, 3m nad gruntem. W centrum vertical na 40m, zamontowany 2m nad gruntem. W obydwu przypadkach zastosowałem po dwie przeciwwagi równoległe do podłoża.


A sprawdzałeś postawienie verticala bezpośrednio na powierzchni ziemi (oczywiście na jakimś izolatorze ) i zastosowanie większej liczby przeciwwag? Tych przeciwwag rozłóż co najmniej 6-8 i w taki sposób, aby te przeciwwagi od strony pionowego promiennika były dobrze uziemione (nie muszą być całe zakopane w ziemi, na potrzeby testu wystarczy je rozciągnąć na ziemi a przy antenie połączyć z jakimś prętem uziemiającym wbitym w ziemie). Dla ćwierćfalowego verticala przeciwwagi i uziemienie to bardzo ważna sprawa.


Niestety nie mam jak tego zrobić. Dlatego zdecydowałem się na elevated radials. Na mojej posesji mam poza zabudowaniami jedynie trawniczek 4x4 metra ograniczony z jednej strony żelbetową ścianą garażu, z przeciwnej szklarnią o konstrukcji stalowej. Tam więc nic na ziemi nie postawię. Na działce sąsiada z 714 nie mam zezwolenia na stawianie verticali a ziemi i zakopywanie przeciwwag. Niby terenu jest sporo, ale niewygodny i bardzo "nieustawny".]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:15:40 sp7mgh http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509063 Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:09:47 SQ5KLN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509061 Maks_O. pisze:

Po lewej vertical na 20m zamontowany na dachu szklarni, 3m nad gruntem. W centrum vertical na 40m, zamontowany 2m nad gruntem. W obydwu przypadkach zastosowałem po dwie przeciwwagi równoległe do podłoża.


A sprawdzałeś postawienie verticala bezpośrednio na powierzchni ziemi i zastosowanie większej liczby przeciwwag? Tych przeciwwag rozłóż co najmniej 6-8 i w taki sposób, aby przy antenie były dobrze uziemione (nie muszą być zakopane w ziemi, na potrzeby testu wystarczy je rozciągnąć na ziemi). Dla ćwierćfalowego verticala przeciwwagi i uziemienie to bardzo ważna sprawa.]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 22:01:45 Maks_O. http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509057 SP1AP pisze:
Piszesz, że próbowałeś z verticalami na 40 i 20m. Jeżeli masz warunki na postawienie takich anten, to dlaczego byś miał
nie spróbować na tych 2 pasmach anten typu GP, ale z obniżonymi lub prostopadłymi do promiennika przeciwwagami? Przecież zupełnie to naturalne, że takie ustawienie może dać właśnie oczekiwany efekt dalekosiężnego nadawania, bo to jest zasada
działania ćwierćfalowego GP. Przy poziomych przeciwwagach promieniowanie główne idzie pod kątem 45 stopni w stosunku do ziemi, więc teoretycznie miałbyś na w/w dwu pasmach cały świat w zasięgu i to niekoniecznie na QRO.
Tak samo z lekko obniżonymi przeciwwagami, bo kąt promieniowania zbliżyłby się trochę w kierunku ziemi.


No właśnie postawiłem te konstrukcje by poprawić swoje możliwości. Widocznie zbyt bliskie sąsiedztwo budynków mieszkalnych i stalowej szklarni psuło ich charakterystykę. Tak sądzę. Postaram się jeszcze postawić je w innym miejscu, może przyniesie to lepszy efekt.
Wyglądało to tak:

Po lewej vertical na 20m zamontowany na dachu szklarni, 3m nad gruntem. W centrum vertical na 40m, zamontowany 2m nad gruntem. W obydwu przypadkach zastosowałem po dwie przeciwwagi równoległe do podłoża.

Rozważam też budowę na 40m pionowej delty na granicy działek 714 i 713, tylko, że teoretycznie maksimum promieniowania tego ustrojstwa będzie wychodzić mniej więcej na kierunku pn. - płd. Czy ktoś z Was używał takiej anteny i jak ona wypada w stosunku do dipola inv. v ?
]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 21:56:12 SQ5KLN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509052 SP1AP pisze:

Chyba Piotrek coś pomyliłeś, bo zawsze obniżenie przeciwwag powoduje obniżenie wiązki promieniowania!
Podwyższenie ich dałoby promieniowanie prawie prosto w niebo! Prosta zasada fizyki jak rozwarte nożyczki.
Nawet na UKF robi się obniżenie przeciwwag, by zwiększyć odległość promieniowania.


Nie, nie pomyliłem. Polecam wrócić do książek zamiast wypisywać na tym forum kolejne banialuki. Optimum to przeciwwagi prostopadłe do promiennika, odginanie ich zarówno w górę jak i w dół pogarsza pracę anteny. Owszem, w książkach dla początkujących podaje się metodę odginania przeciwwag w dół ale jako metodę podniesienia impedancji anteny do 50 omów (aby obniżyć SWR) a nie jako metodę poprawy pracy anteny.

Zresztą przejrzyj sobie gotowe produkty renomowanych firm, najlepsze konstrukcje (najbardziej cenione pod względem parametrów pracy) mają przeciwwagi prostopadłe do promiennika (a dopasowanie do 50 omów mają zrealizowane w inny sposób).]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 21:45:25 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509045 SQ5KLN pisze:
    SP1AP pisze:
    Tak samo z lekko obniżonymi przeciwwagami, bo kąt promieniowania zbliżyłby się trochę do ziemi.


Jest odwrotnie, "odgięcie" przeciwwag w dół (kąt między promiennikiem a przeciwwagą większy niż 90 stopni) powoduje pogorszenie sprawności anteny i podniesienie kąta głównej wiązki promieniowania (taki zabieg w porywach poprawi SWR ale przy prostopadłych do promiennika przeciwwagach SWR nie powinien przekroczyć 1,4)


Chyba Piotrek coś pomyliłeś, bo zawsze obniżenie przeciwwag powoduje obniżenie wiązki promieniowania!
Podwyższenie ich dałoby promieniowanie prawie prosto w niebo! Prosta zasada fizyki jak rozwarte nożyczki. ]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 21:29:14 SQ5KLN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509039 SP1AP pisze:
Tak samo z lekko obniżonymi przeciwwagami, bo kąt promieniowania zbliżyłby się trochę do ziemi.

Jest odwrotnie, "odgięcie" przeciwwag w dół (kąt między promiennikiem a przeciwwagą większy niż 90 stopni) powoduje pogorszenie sprawności anteny i podniesienie kąta głównej wiązki promieniowania (taki zabieg w porywach poprawi SWR).]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 21:04:24 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509025 nie spróbować na tych 2 pasmach anten typu GP, ale z obniżonymi lub prostopadłymi do promiennika przeciwwagami? Przecież zupełnie to naturalne, że takie ustawienie może dać właśnie oczekiwany efekt dalekosiężnego nadawania, bo to jest zasada
działania ćwierćfalowego GP. Przy poziomych przeciwwagach promieniowanie główne idzie pod kątem 45 stopni w stosunku do ziemi, więc teoretycznie miałbyś na w/w dwu pasmach cały świat w zasięgu i to niekoniecznie na QRO.
Tak samo z lekko obniżonymi przeciwwagami, bo kat promieniowania zbliżyłby się trochę do ziemi. ]]>
Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 20:41:16 Maks_O. http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509018 Co do mojego ogrodu? 20.01.2018 20:38:14 Maks_O. http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469454&komentarz=2509017
Pisze ten post by zasięgnąć opinii użytkowników bardziej doświadczonych.
Pracuję obecnie na 3 dipolach (80, 40, 20m) zasilanych jednym kablem. Wykonania własnego z PKLki, bez baluna.
Do tego mam vertical na 20m też home made.

Proszę o poradę co na moim miejscu Koledzy by zbudowali dysponując taką działką. Interesuje mnie przede wszystkim pasma 40m i 20m, oraz łączności DX.
Próbowałem już z verticalem 1/4 na 40m z podniesionymi przeciwwagami, ale efekt był niezadowalający i nie było poprawy w stosunku do dipola jeśli chodzi o stacje dalekie, a wiadomo stacje bliskie były słyszalne gorzej. Podobne efekty przyniosły CHA 250 i wspomniany wyżej vertical na 20m.

Moja działka ma numer 715, z sąsiadami z działki 714 się dogadałem i mam tam tez wolną rękę. Sąsiad z działki 713 nie ma zastrzeżeń do stawiania na granicy jego działki przy słupkach ogrodzeniowych, ale nie pozwala bym wszedł z konstrukcjami na jego ziemię. Może z czasem uda mi się go urobić bym mógł. Z sąsiadem z działki 716 nie mam porozumienia i człowiek ten nie wyraża zgody by postawić maszty na granicy, nie mówiąc już o rozwieszeniu drutów nad jego posesją.

Myślałem o jakiejś pętli, lecz ze względu na niezbyt dużą wysokość zawieszenia nie będzie ona pracować dxowo. Rozważam też postawienie dwóch sfazowanych verticali na 7Mhz i przeniesienie z działki za miastem pionowego moxona na 14 Mhz do stałego QTH. Ew. Myślę też nad piramida na 7. Wszelkie drutowe yagi się niestety nie zmieszczą na kierunku wsch.-zach. ze względu na zbyt wąską działkę.

Na terenie ogrodu rośnie sporo niewysokich drzew, stoi garaż, oraz stalowa szklarnia.
Działkę moją i sąsiada z którym mam zgodę na konstrukcje widać na poniższym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=GyISyJmj9hM

Jak wspomniałem chciał bym mieć możliwość wyjścia poza Europę i najbliższe okolice na 7 i 14, a tego nie dają mi moje obecne anteny.

Proszę o opinie jak Koledzy zabrali by się do tematu


[img][/img]]]>
Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 20.01.2018 19:29:44 bejrut http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2508991 Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 19.01.2018 20:57:29 SQ3ET http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2508733 Burze, opady, wiatry 19.01.2018 20:28:57 sp5it http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508727 Burze, opady, wiatry 19.01.2018 20:07:37 SQ4IXT http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508718
https://www.qrz.com/db/SQ4O]]>
Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 19.01.2018 19:47:27 bejrut http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2508705 GP7 vs GP7dx vs DELTA wg.sp7la 19.01.2018 19:15:11 Ares http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=467790&komentarz=2508684 http://sp7idx-hexbeam.eu/ , albo Multibander od Juliana SP7PL albo DXer-206 http://ant-depot.com/en/component/virtuemart/details/585/5/antenny-kv/mnogodiapazonnye-antenny/dxer-206.html
każda z nich będzie 2x lepsza nawet nisko zawieszona od GP7DX. , a na pasma niższe np dipole, lub nawet ta Delta z opcja rozwarcia na 160m

Miałem zarówno GP7DX jak i deltę 82m. Obie w jednym czasie. I nic specjalnego, uzupełniają się wzajemnie. GP7DX szumofon, ( jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.. wielce kompromisowa, ale jak jest propa da się pracować) Natomiast delta fajnie słyszy małe ciche tło bo jest anteną zamkniętą, ale jak postawisz obok nawet najprostsza antenę kierunkową jak np hexbeam to dopiero pasmo zaczyna żyć.

Jeśli miał bym wrócić do którejś z wymienionych to tylko Delta. Na delcie nawet na 80m USA robiłem i tamte rejony czego na GP7DX niestety nie zrobisz, a na wyższych pasmach wszystkie kontynenty bez problemu.
]]>
GP7 vs GP7dx vs DELTA wg.sp7la 19.01.2018 18:52:47 P_iter http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=467790&komentarz=2508675 SP9DLM pisze:

/.../
GP7DX pracuje dodatkowo na 160m
/.../

Jeśli GP7 vs GP7DX to zdecydowanie GP7DX
/.../


Dziwne, bo ja 160 metrów mogę tylko na GP7DX posłuchać.
Ja bym napisał, że jeśli GP7 v. GP7DX, to zdecydowanie GP7.
Na DX słyszę raczej podobnie ale jestem gorzej słyszany. Żałuję, że zamieniłem te anteny. ]]>
Burze, opady, wiatry 19.01.2018 18:21:22 sp5it http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508656 M]]> Burze, opady, wiatry 19.01.2018 17:43:18 SQ4IXT http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508644 Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 19.01.2018 14:30:27 sp9uxy http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2508562 Miernik SWR na 2m/70cm oczywiście masz?
]]>
Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 19.01.2018 13:13:03 SQ9PPR http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2508531 Telefon i antena nazywają się prawidłowo SENAO.
Da się przerobić - z pionowego elementu anteny wyrzucasz te boczne promienniki (równoległe), i ten główny skracasz do mniej więcej 49 cm. Powstaje tym sposobem ćwierć falowa antena na VHF, czyli na 2m. Duobandera z tego nie zrobisz, ale baofengowi nic się nie stanie jak sporadycznie nadasz na takiej antenie na 70cm - anteny ćwiartki mają to do siebie że ''jako tako'' pracują również na 70 cm. (hasło do poczytania: pośrednia)
Pzdr
]]>
Baofeng uv-82 - Antena od telefonu Saneo przeróbka na 2m/70cm 19.01.2018 12:07:03 bejrut http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469401&komentarz=2508508
Czy jest możliwość przeróbki anteny bazowej od telefony Saneo ? Interesuje mnie pasmo 2m/70cm. Standardowo antena ta działa na 265-395MHz.
Antena miałaby współpracować z Baofeng uv-82.
Załączam widok anteny. Myślę nad przeróbką lub może wykorzystaniem jej elementów do zbudowania innej anteny. [img][/img]]]>
Burze, opady, wiatry 19.01.2018 09:31:08 SP2LIG http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508480 ______________
Greg SP2LIG]]>
Burze, opady, wiatry 18.01.2018 18:31:23 SP6PFL http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508317 Burze, opady, wiatry 18.01.2018 14:21:23 EI2KK http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508275 sq6ade pisze:
Będzie dziś wieczorem jazda na "Zdolnym Śląsku"



...iiii.. Zefirek ,) ]]>
Burze, opady, wiatry 18.01.2018 14:07:47 sq6ade http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=342484&komentarz=2508273
]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 18.01.2018 06:59:49 SQ8MFX_A http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2508137 w twoim przypadku antenę na balustradę i szpilka w ziemię do niej masa anteny i będzie działać.]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 22:50:59 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2508100 sp3mep pisze:
jeśli może być "2,4m linki"jako antena
to czy nie lepiej by było aby jako antenę podłączył balustradę od balkonu?


Balustradę proponowałem Wojtkowi wykorzystać jako przeciwwagę dla LW. ]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 22:29:34 sp3mep http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2508094 to czy nie lepiej by było aby jako antenę podłączył balustradę od balkonu?]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 22:14:28 artubitu73 http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2508089 szczególnie na pasmo 14Mhz jest to bardzo udana antena, ale ona pracuje dobrze na samochodzie a jak ja zainstalowałem własne na balkonie wieżowca na 1 pietrze to już nie zestroila sie i nie była w rezonansie, i podobnie może być z twoimi antenami, skrzynka cg3000 natomiast pozwala ci uzyskac antene w rezonansie poprawnie zestrojona.
Jeśli masz balkon 4,5m to możesz rozwiesić 6 m linki z zagiętym ramieniem, zawsze to lepsze niz antena o dl 1,40m
Tak jak koledzy pisza balkon to jest hardcore.]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 19:28:15 SP6PFL http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2508018 Zazdroszczę ludziom mieszkającym gdzieś na wsi itp z antenami na kratownicach, bo zabrałem kiedyś moje radio w inne miejsce to wtedy był dopiero poprawny odbiór na KF. ]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 19:10:42 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2508011 artubitu73 pisze:
Jesli bys kupil skrzynke cg3000 to juz przy 2,4 metra linki np. 0.5mm mozesz pracowac od 6 do 30 Mhz jako LW atutem jest ze masz blisko ziemie Mam skrzynkę automatyczną w FT-890]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 18:30:39 SQ5ADA http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507992 artubitu73 pisze:
Jesli bys kupil skrzynke cg3000 to juz przy 2,4 metra linki np. 0.5mm mozesz pracowac od 6 do 30 Mhz jako LW atutem jest ze masz blisko ziemie

jak wysoko musialaby byc antena?]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 17:40:47 artubitu73 http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507983 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 15:55:03 sp9nrb http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507949 SP1AP pisze:
SP9NRB Józku zrozum, że z parteru drut na to drzewko to jest za nisko i na drugi dzień będzie miał złośliwie zerwany.
Gdyby to było drzewo, a nie drzewko, to co innego, bo z górnej części wnęki szłoby to powiesić kilka m nad ziemią,
ale tak to wyjdzie za nisko i wystarczy byle jakim sękaczem albo laską zahaczyć i urwać.
Ja tak miałem kiedyś 8m nad ziemią, to rzucił jakiś cham większą nakrętkę metalową na sznurku i urwał antenę.


Dlatego proponuję drut 0.3 0.5 mm. Jak się małpki przyzwyczają to nie będą widzieć. Po kilku dniach coś tam wrasta w otoczenie i już nie jest groźne. U nas na osiedlu a ten kolega mieszka ode mnie jakiś 800m nawiedzonych jest stosunkowo mało. Z drugiej strony kiedyś spółdzielnia była sponsorem klubu, tak, że powinni być przychylni. Tam ma też teren miejski a zainstalowanie końca anteny na terenie miejskim kończy jakiekolwiek dyskusje. Zresztą zdanie mam zgodę ....... kończy z reguły dyskusję bo wielu jak dobra żona. W domu pyskuje z wałkiem lata ale po za domem traci rezon i nagle jest mężu no idź. ]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 15:43:18 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507942 Gdyby to było drzewo, a nie drzewko, to co innego, bo z górnej części wnęki szłoby to powiesić kilka m nad ziemią,
ale tak to wyjdzie za nisko i wystarczy byle jakim sękaczem albo laską zahaczyć i urwać. ]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 13:27:21 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507915 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 12:57:07 sp9nrb http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507907 wojtek_p pisze:
    sp9nrb pisze:
    Nie wiem co ty narzekasz. Masz świetne miejsce. Drut Od okna koło pierwszego drzewa na odciągu, dalej do drzewa.

Widoczne drzewo jest właściwie z boku budynku. Niestety żadnych drutów do drzew nie mogę ciągnąć zaraz bym miał na głowie straz miejska i nie wiadomo kogo jeszcze, niestety czasy się zmieniły i sąsiadów mam jakich mam ,) (im wszystko przeszkadza, a to kurcze młodzi ludzie są), z czasem pewnie prędzej będę próbował oficjalnie załatwiać instalację na dachu.
ale w ramach tego co już mi koledzy napisaliście coś wykombinuję, najwyzej jeszcze będę drążył temat Czyli póki co, to cos balkonowego spróbuję zastosować.



1. Dalej narzekasz.
2. Cały teren należy do spółdzielni (geoportal.gov.pl lub geodezja tarnowskie góry). Władny jest Zarząd Spółdzielni lub zatrudniony przez nią zarządca.
3. Porozmawiaj w Spółdzielni o zgodę na antenę nasłuchową. Płacisz abonament RTV masz prawo słuchać, dobrze się jest podeprzeć licencją nasłuchową..
4. Do drzewa możesz się podczepić ale go nie niszczyć opaski i inne duperele. Wejdź do urzędu i tam porozmawiaj z paniami. Powiedzą ci co i jak.
5. Jak się przyzwyczają to możesz pomyśleć o rozwoju.
6. Sprawdź czy przy tobie nie biegnie rura od Azartu i czy jest pusta uzgodnij zagospodarowanie.
7. Powtarzam pytanie zadane na priv.]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 11:46:53 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507888 sp9nrb pisze:
Nie wiem co ty narzekasz. Masz świetne miejsce. Drut Od okna koło pierwszego drzewa na odciągu, dalej do drzewa.
Widoczne drzewo jest właściwie z boku budynku. Niestety żadnych drutów do drzew nie mogę ciągnąć zaraz bym miał na głowie straz miejska i nie wiadomo kogo jeszcze, niestety czasy się zmieniły i sąsiadów mam jakich mam ,) (im wszystko przeszkadza, a to kurcze młodzi ludzie są), z czasem pewnie prędzej będę próbował oficjalnie załatwiać instalację na dachu.]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 11:14:06 SQ2DMX http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507882 SP5ULN pisze:
Co do anten magnetycznych, to mam pewne doświadczenia "hotelowe" na emisjach cyfrowych. Od biedy (dużej biedy) można postawić ją na stojaku w pokoju, ale bardzo wyraźnie odżywa na świeżym powietrzu. Przy 5W (FT-817) w cyfrówce daje się ogarnąć cały kontynent, a czasami i sięgnąć za kałużę albo na daleki wschód. Jest na pewno gorsza niż porządny kawał drutu, ale nie jest tak źle żeby nic nie dało się zrobić. Ma rewelacyjny stosunek rozmiar(gdy jest rozstawiona, nie gdy jest zwinięta)/osiągi. UWAGA: bardzo wąsko się stroi (co w cyfrówce nie przeszkadza bo QRG jest stała), w praktyce musi być zdalnie sterowana i musi być SWR-miarka (choćby taka wbudowana jak w FT-817).

Mam podobne doświadczenia - moja antena odżywała już na parapecie zaraz przy oknie.
Na balustradzie balkonu powinno być całkiem dobrze.

A przy 5-10W o zdrowie też raczej można być spokojnym.]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 10:38:40 sp9nrb http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507861 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 09:44:16 SP5ULN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507838 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 09:27:08 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507834 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 09:25:03 SP5ULN http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507833 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 08:04:21 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507813 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 07:40:32 sq5gvy http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507806 Parę linków:
https://www.youtube.com/watch?v=Cv_RnLpZ9gw
https://rsars.files.wordpress.com/2013/01/40m-17m-foldable-mag-loop-pa0wit-iss-1-31.pdf
https://www.nonstopsystems.com/radio/frank_radio_antenna_magloop-small.htm

Pozdrawiam
Andrzej SQ5GVY]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 06:31:18 sp6zc http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507790 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 17.01.2018 06:17:25 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507787 ]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 22:31:59 sp9mrn http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507736 wojtek_p pisze:
No ok sytuacja wydaje się beznadziejna ale dzięki za wszystkie podpowiedzi - to mi dużo daje, coś w końcu zastosuje. Jedno jest pewne dużo przede mną jeszcze nauki jeśli chodzi o anteny
a jaki masz ten balkon? Wystający, loggię samodzielny, przyklejony jednostronnie/dwustronnie do sąsiadów? w środku/na rogu budynku?
Napisz coś więcej]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 22:21:25 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507729 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 21:59:06 SP1AP http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507714 Wszelkie AMPRO itp po prostu odpadają. ]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 21:54:02 SQ9KFW http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507712 Jak coś, to pisz na pw.]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 21:51:28 SP3F http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507710 I dalej np:
'http://www.antentop.org/009/ur5wca009.htm]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 21:33:20 sp5it http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507708 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 21:29:13 sp6zc http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507706 Tak jak pisał @SP1AP, drut podwieszony gdzieś na izolatorach. Drut możliwie cienki, by nie rzucał się w oczy - może stalowy, miedziowany od półautomatów spawalniczych? Dostroić, nawet prostym obwodem L i ciekawskim tłumaczyć, iż jest się w sieci nasłuchów ostrzegania antykryzysowego...]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 20:10:29 sp9ozz http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507677 http://sq5rwq.pl/?p=301 to chyba najlepszy wybór tylko pamiętaj o dobrym uziemieniu.Jak Ci się nie sprawdzi na balkonie,to do samochodu z nią.]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 19:45:46 SQ2DMX http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507666
W zależności od zastosowanego kondensatora oblecisz więcej pasm lub będziesz mógł przyładować więcej mocy.

Swoją wykonałemm z kabla h1000 i kondesatora od starego odbiornika radiowego - zakres pracy 40-15m - z uwagi na kondenstaor - max moc 10W SSB

Na Europę starczy.

Minus - każda zmiana częstotliwości wymaga podstrojenia anteny.]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 19:13:08 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507649 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 18:57:15 sq3mve http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507639
To może dipol z dwóch anten AMPRO40?

https://avanti-radio.pl/ampro-40-moonraker-antena-przewozna-7mhz-40m.html + https://avanti-radio.pl/uchwyt-do-dipola-ampro.html

Pozdrawiam]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 18:21:09 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507620 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 18:08:52 sp5it http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507618 http://qrznow.com/apartment-antenna-hf-40m-2m-mfj-1622/ Samemu do zrobienia w 1-2 popołudnia. Po skończonym nadawaniu odkręcasz promiennik i w oczy nie kłuje.
M]]>
Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 18:02:39 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507613 Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 17:56:35 sp5it http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507609 M]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 17:52:36 wojtek_p http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507605 sp9nrb to miło mi "przeczytać" wypowiedź "krajana" ]]> Jaka antena na 40m - w "ciężkich" warunkach antenowych 16.01.2018 17:44:45 sp9nrb http://sp7pki.iq24.pl/rss_wejscie.asp?grupa=3534&temat=469322&komentarz=2507597