odmowa instalacji anten przez spoldzielnie i wspolnoty |
SQ5NWD pisze: OK, wczoraj odebrałem pismo ze spółdzielni a w nim czytam: "Uprzejmie informujemy, że wyrażamy zgodę na montaż anteny radiowej na dachu budynku przy ul.WP35 z zachowaniem n.w. warunków. 1. Montaż anten powyzej 3m wymaga uzyskania pozwolenia na budowę, którego kopię należy przedłożyć wraz z dokumentacją techniczną w Spółdzielni 2. pozwolenie Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty na prace urządzenia nadawczo-odbiorczego (licencja z przydziałem indywidualnym znakiem wywoławczym) 3. homologacja na urządzenie nadawczo - odbiorcze 4. posiadanie ważnej koncesji 5. wykonanie instalacji uziemiającej masztu antenowego zintegrowanej z instalacją odgromową budynku 6. aktualne zaświadczenie lekarskie o pracach na wysokości oraz przeszkolenie BHP i p.poż 7. uzyskanie zgody na pismie wszystkich mieszkańców budynku na montaż anten 8. do zgłoszenia odbioru anten należy dołączyć badania instalacji odgromowej (pomiar instalacji odgromowej) 9. proponujemy montaż masztu antenowego do komina wentylacyjnego obejmami, odległość masztu od pokrycia dachowego powinna wynosić minimum 10cm 10. instalacja zasilająca oraz odbiorcza winna być układana w rurkach trudnopalnych zamontowanych na uchwytach przystosowanych do układania na pokryciu dachowym 11. z uwagi na wysokości masztu należy zamontować odciągi 12. w trakcie montażu należy zabezpieczyć pokrycie dachowe i obróbki blacharskie przed uszkodzeniem 13. zobowiązuje sie Pana do okresowej kontroli stanu technicznego masztu, anten, instalacji odgromowej zgodnie z art 62 prawa budowlanego i przekazania protokółów przegladu do Spółdzielni 14. realizacja montażu anteny na dachu budynku, po uprzednim spełnieniu powyższych warunków odbędzie się na Pana koszt i Pana staraniem, łącznie z przyjęciem pełnej odpowiedzialności za ewentualne szkody i bezpieczeństwo osób postronnych przebywających na dachu w trakcie wykonawstwa robót i dalszej eksploatacji anteny radiowej. W przypadku niedotrzymania w/w warunków zgoda traci swoją ważność i zgodnie z Regulaminem Eksploatacji Lokali, budynek (dach) winien być doprowadzony do stanu pierwotnego." Tak to u mnie wygląda. ok, a czy już jest jakaś odpowiedz z urzędu? odnośnie punktu 7, moja spółdzielnia też tego wymaga bo przepisy odnośnie własności lokali się zmieniły (tak mówi Prezes) i u mnie są schody bo sąsiadka jest nie reformowalna... |