Prośba o kontakt |
Nie nie, ja się nie czepiam ortografi bo wiem że jest góra Hełm i Chełm ![]() Papieru od lekarza na latanie nie potrzeba, wystarczy mieć tylko prawo jazdy, a jak się nie ma prawa jazdy to się tylko piszę np. coś takiego: "Ja niżej podpisany XYZ oświadczam iż mój ogólny stan zdrowia jest wystarczający do odbywania rekreacyjnych lotów na paralotni". 2 klasa zdrowia lotniczego jest potrzebna tylko instruktorom, pilotom tandemów oraz zawodnikom starającym się o pozyskanie licencji sportowej FAI. O zdrowie się nie martw, w naszych kręgach mamy na przykład kolegę Mietka SP8MFW który również sobie śmiga na paralotni i ma się dobrze ![]() ![]() Masa startowa skrzydła jest zależna od jego powierzchni w rozłożeniu, generalnie daży się do utrzymania ociążenia na metr kwadratowy w ustalonych granicach (teraz zapomniałem ile to było, parametr ten jest jednym z kilku który wpływa na prędkości postępowe oraz ogólnie pojętą dynamike skrzydła). Genralnie jest tak, że producent produkuje jeden model w różnych wykonaniach jeżeli chodzi o jego powierzchnie, co jednocześnie przekłada się na zakres dopuszczalnej masy startowej (masa pilota plus jakieś 15 do 20 kg na resztę sprzętu latającego). http://para2000.org/wings/dudek/rex.html |