Renowacja nadwozia wozu łaczności
Chcąc zachować aktualny stan nadwozia należy wykonać czynności opisane przeze mnie we wcześniejszym poście, przy czym nadwozie jest nitowane i tu pojawia się problem. Jeśli są ogniska rdzy to należy przyjrzeć się uważnie jak to rzeczywiście wygląda. W poprzedniej pracy, po oczyszczeniu z farby widać było czy to jest nadwozie z aluminium czy z blachy (wszystko zależało z którego roku było to nadwozie i gdzie zostało wyprodukowane oraz czy przechodziło remont w dawnym Zakładzie WAREL)stalowej ocynkowanej. Jeśli poszycie po oczyszczeniu podejrzanych miejszc kruszy się i powstaje metaliczny proszek to jest to najprawdopodobniej poszycie aluminiowe lub z jego stopu, bowiem w czasach Układu Warszawskiego takie przychodziły. Wtedy wycinaliśmy taką powierzchnię i spawem punktowym nakładaliśmy łaty, które były szlifowane a następnie zmywane płynem Lovikor 4N celem odtłuszczenia. Potem dodatkowo uszczelnianie masą z żywiczną z opiłkami aluminium, po wyschnięciu ponowne szlifowanie odtłuszczanie, i malowanie podkładem z domieszką aluminium, który można było kiedyś kupić w POLIFARB - ŁÓDŹ (tam też można było kupić oryginalne farby do malowania kamuflażowego). Do malowania kamuflażowego stosuje się odpowiednie podkłady i nie używa się farb nitro. Po malowaniu kamuflażowym powłoka staje się jakby ktoś ją posypał pyłem. Stanowi to ochronę przed ujawniającym promieniowaniem termicznym. W przypadku gdy okazało się, że jest to blacha stalowa ocynkowana, to wycinało się skorodowaną płaszczyznę czyszczono wokół otworu pasek o szerokości około 2 cm i specjalną lutownicą wlutowywało się blachę. Następnie szlifowanie, masa uszczelniająca, ponowne szlifowanie, podkład cyrkonowy podkład miniowy (kolor czerwony) i malowanie zasadnicze. Taka była technologia naprawy i było to robione w specjalnie przystosowanym do tego celu garażu. Kolega, który kupił warsztat łączności na STAR 660 z nadwoziem z blach stalowej dogadał się z bazą PKS i udostępniono mu pomieszczenie. W dodatku pracownicy mu pomogli w pracach. Pozdrawiam.


  PRZEJDŹ NA FORUM