Renowacja nadwozia wozu łaczności
Witam serdecznie . Jakie podwozie i która wersja R - 140 ?

Podwozie 266. Czy to oryginalna konfiguracja? Jeśli dobrze widzę na zdjęciach ze strony klubu nadajnik R - 140M, odbiornik R - 155P, na zewnątrz furgon wersji M, ale APP z wersji R - 140 (BR, D, J ) montowanej na starach 66 i 660, agregat PAB-2 też występujących w starszych wersjach ( w M był tylko jeden AB-4 ). Bardzo ciekawy egzemplarz, SŁOWA UZNANIA ZA UTRZYMANIE !!!

Wracając do tematu :
Cała buda z wyjątkiem dachu jest wykonana z blachy na ocynku, Jeśli nie ma perforacji wystarczy porządnie oczyścić rdze, potem szpachla, szlifowanie i podkład na końcu lakier ( oryginalnie nitro pół mat khaki ). Jeśli jest perforacja oczyścić dokładnie miejsce, potem odrdzewiacz i podkład . Następnie łata z kawałka ocynkowanej blachy, uszczelnienie silikonem, powiercić otwory na brzegu łaty i zanitować dalej podkład i malowanie zasadnicze. Z dachem trochę inaczej - w tej wersji poszycie dachu było wykonane z płatów blachy aluminiowej tak że o rdzy nie ma mowy, natomiast zdarza się rozszczelnienie poszycia w okolicach montażu osprzętu na dachu. Skuteczny sposób walki z nieszczelnościami to silikon ( polecam odporny na temperaturę, dach potrafi się nieźle rozgrzać na słońcu ). To samo tyczy się połączeń arkuszy blachy na łączeniu dachu i burt. Usunąć stare nity, uszczelnić połączenia, zanitować na nowo a dalej podkład i malowanie.
Pozdrawiam - DM



  PRZEJDŹ NA FORUM