Katastrofa pod Lęborkiem? To był fałszywy alarm...
ciekawostka
Z tym wykrywaniem sygnału przez naziemne służby to jest nieco skomplikowana sprawa. Tylko radiopławy EPIRB typu DSC VHF emitują sygnał alarmowy na 70 kanale z wykorzystaniem systemu DSC oraz sygnały naprowadzania SART. Mają one zastosowanie tylko dla obszaru A1, czyli praktycznie biorąc pas wybrzeża. Na Bałtyku poza A1 występują już obszary A2. Radiopławy systemu Inmarsat E oraz COSPAS-SARSAT bazują na satelitach. Z czego ten drugi na satelitach obiegających ziemie co 105 minut lub co 100 minut. Miedzy innymi dlatego sygnał z takiej radiopławy nie jest nadawany w sposób ciągły , ale za to przez minimum 48 godzin. A jak już taki satelita namierzy sygnał to rozpoczyna się cała procedura związana z systemem GMDSS -> samoloty, statki .... itd.


  PRZEJDŹ NA FORUM