Gdzie/komu zgłosić problem z zasięgiem gsm
    snap pisze:

    Panowie, operatorzy szczegółowo opisywali wyłączenie 3G w komunikatach. To nie było wczoraj.

    To mityczne wyłączenie 3G czyli głównie UMTS w pasmie 900 MHz, było wykonane po to aby na tych samych stacjach uruchomić LTE 900 MHz. Jedno za drugie, czyli LTE 900 MHz za UMTS 900 MHz.
    Mamy więc te same stacje, to samo pasmo, to samo tłumienie, te same anteny i moc.

    Włączcie sobie w telefonie obsługę LTE albo wybór automatyczny pasma i problem zniknie. LTE to naprawdę dużo, dużo, dużo lepsza technologia.


Dokonałem edycji:

To nie do końca jest tak, jak napisałeś. Pomimo nominalnej dostępności sieci 4G i 5G, jakość połączeń głosowych w Orange w rejonie Koła wyraźnie się pogorszyła. Zdarza się, że już po kilkudziesięciu sekundach lub kilku minutach rozmowy jedna ze stron staje się całkowicie niezrozumiała — jakby chwilowo zanikał zasięg. Zjawisko występuje losowo, naprzemiennie w jedną lub drugą stronę.

Chcę podkreślić, że nie narzekam — po prostu testuję obecnie kilku innych operatorów, zwłaszcza tych oferujących darmowe połączenia międzynarodowe. Gdy sprawdzą się, a tu nie poprawi się, to przejdę do konkurencji, skoro nie docenia stałych klientów.

Warto jednak dodać, że w niektórych przypadkach problem może leżeć po stronie samego telefonu!!! Nowoczesne urządzenia wykorzystują różne moduły radiowe dla poszczególnych pasm i technologii, z których jeden może od samego początku nie działać poprawnie. Dopiero gdy jeden moduł nie ma zasięgu, ujawnia się brak funkcjonalności innego, co może skutkować problemami z jakością połączeń lub zakłóceniami.


  PRZEJDŹ NA FORUM