YAESU ATAS-120 do innego radia niż YAESU
Sterowanie ATAS-em jest dość proste. Po tym samym kablu, oprócz sygnału w.cz. podawane jest napięcie stałe, a jego wartość jest informacją dla układu w antenie, w którą stronę kręcić silniczkiem (wsuwać/wysuwać antenę) lub czy zablokować położenie anteny. Procesor w radiu załęcza emisję nośnej zmocą 10 W i wsuwając lub wysuwając antenę, śledzi wartość SWR, a kończy strojenie na minimalnej jego wartości (byle było poniżej 2). Wykonanie sterownika "ręcznego", najlepiej zintegrowanego z przyzwoitym reflektometrem, nie powinno być problemem dla przywoitego elektronika.

I jeszcze jedno: w manualu od ATAS-a jest napisane, aby nie stroić anteny w czasie jazdy. Wibracje mogą ogłupić pomiar SWR (kontakt ze zwojami cewki stanowi 6 kulek stalowych dociśniętych sprężynkami i drgania mogą namieszać). Ponadto może to skracać żywotność mechaniki.

VY 73! Gienek sp4nkq


  PRZEJDŹ NA FORUM