KG-UV6D NEW - Czy po odblokowaniu radia, można zaprogramować kanały morskie ?
    ernest pisze:

    gdybym pływam amatorsko to zrobiłbym odpowiednie uprawnienia. Co bym w razie wypadku nie musiał spłacać rozbitego jachtu do końca swoich dni. Ubezpieczenie zwykle nie działa gdy coś jest nie tak np. kierowca pijany albo bez prawa jazdy.

O ile dobrze pamiętam, w żegludze śródlądowej nie ma wymogu posiadania patentu do 7,5m długości jachtu (wystarczy polisa), tym bardziej radia. Jachty firm czarterowych w żegludze śródlądowej nie są wyposażone w radia (sporadycznie znajdzie się radio). W takim żeglarstwie, czyli np Mazurskim najlepiej sprawdza się tel GSM.
W żeglarstwie morskim lista obowiązkowego wyposażenia jachtu jest naprawdę baaardzo długawesoły Oczywiście obejmuje radio. Uprawnienia również są potrzebne, zarówno w zakresie radia (kurs - licencja, pozwolenie UKE, numer MMSI... maaaasa formalności). Podobnie z patentem żeglarza jachtowego, dalej niż 2MM nie odpłyniesz. Bez licencji SCR nie wyczarterujesz jachtu morskiego (nie tylko w RP).

W każdym razie co by nie mówić, jeżeli jest wymóg posiadania radia - drugie radyjko w kieszeni jest praktycznym rozwiązaniem, jeżeli nie ma obowiązku - ciężkie nie jest, warto wrzucić w kieszeń. A jeżeli da możliwość pogadania z innymi jachtami o pierdołach poza pasmem morskim, to już w ogóle amerykaaniołek


  PRZEJDŹ NA FORUM