Rozporządzenie MC w sprawie pozwoleń do nowej ustawy PKE |
sp9go pisze: Witajcie! Nie wiem, czy ktoś już to wrzucał, ale myślę, że warto zadziałać nawet niezależnie od bezpośrednich działań PZK Petycja w sprawie możliwości pracy stacji krótkofalarskiej spoza stałej lokalizacji Jest pewien problem formalny. Ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (tj. Dz.U. 2018 poz. 870) pisze: Art. 4. 1. Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. 2. Petycja powinna zawierać: 1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję, jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji na- leży wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję, 2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji, jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, 3) oznaczenie adresata petycji, 4) wskazanie przedmiotu petycji. 3. Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, o którym mowa w art. 5 ust. 1. 4. Petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów – przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję. 5. Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz powinna zawierać także adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję. Być może autor wypełnił te wymogi, ale ze wszystkich źródeł wynika, że podpisał się imieniem i znakiem, a to za mało. Może to zostać uznane za błąd formalny i wysłane do "koszalina". Po drugie. Czego dotyczy petycja? Czy projektu rozporządzenia? Nie. Dotyczy stanowiska ministra koordynatora, a więc pytanie czy Minister Cyfryzacji jest właściwym adresatem? Ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (tj. Dz.U. 2018 poz. 870) pisze: Art. 6. 1. Adresat petycji, który jest niewłaściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję. Przy okazji, petycja nie wstrzymuje prac nad rozporządzeniem Po trzecie Ustawa z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (tj. Dz.U. 2018 poz. 870) pisze: Art. 10. 1. Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. 2. W przypadku, o którym mowa w art. 6 oraz art. 7 ust. 2, termin na rozpatrzenie petycji liczy się odpowiednio od dnia otrzymania petycji przez właściwy podmiot albo od dnia uzupełnienia lub wyjaśnienia treści petycji. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających roz- patrzenie petycji w terminie, o którym mowa w ust. 1, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu, o którym mowa w ust. 1. Co z tego wynika? Minister Cyfryzacji uznaje, że nie jest właściwy i w ciągu 30 dni wysyła to do ministra koordynatora Jak rozumiem, petycja nie została jeszcze złożona czyli te 30 dni to dopiero po złożeniu. Na moje oko wpłynie do MC najwcześniej w połowie stycznia, a do koordynatora służb w połowie lutego. I od tego momentu zaczyna się 3 miesiące na rozpatrzenie czyli do połowy maja. W połowie maja koordynator powiadamia podmiot, że z uwagi na skomplikowaną materię sprawy następuje wydłużenie terminu o 3 miesiące czyli do połowy sierpnia. W międzyczasie MC około marca-kwietnia wydaje rozporządzenie, które zostaje opublikowane w Dzienniku Ustaw w kwietniu i wchodzi w życie w maju 2025 roku. A minister-koordynator w sierpniu odpowiada wnoszącemu petycję, że "petycja nie zostaje uwzględniona ponieważ dotyczy tylko stanowiska ministra-koordynatora w trakcie konsultacji projektu rozporządzenia. Stanowiska, które nie jest wiążące dla Ministra Cyfryzacji. Poza tym zgodnie z posiadanymi informacjami Rozporządzenie zostało wydane i weszło w życie, więc petycja jest bezprzedmiotowa". I nie stanowisko Kosiniak-Kamysza jest istotne. Proponuję poczytać Ustawę PKE oraz opinię RCL. I na koniec. Jak myślicie, czyje zdanie liczy się bardziej? MC czy ministra-koordynatora? ![]() |