Regres w zrzeszaniu się krótkofalowców w klubach krótkofalowców. Fakt czy wydumany problem? Zapytałem "Pytię z Delf" |
HF1D pisze: Koledzy, (...) - i wreszcie jedna z najpopularniejszych wśród amatorów częstotliwości 1420,4 MHz czyli linia wodoru. Nikt mi nie powie, że to częstotliwośc niedostępna dla amatorów. - wreszcie, mikrofalowego (...) Czytałeś o tym? Próbowałeś? Sama częstotliwość to nie wszystko, lecz pomysł ok i dlatego proponuję, założyć na forum osobny temat tylko o tym, bo na innym forum już jest. I niech nikt tej częstotliwości i jej okolic nie zakłóca! Często jest ona niedostępna nawet w odbiornikach. https://www.youtube.com/live/vHxzKCaay0w?si=9mTZDYD-q0LTXa4e https://doi.org/10.1007/BF00680623 http://dx.doi.org/10.2528/PIERL19041009 W domu to można zrobić radioteleskop i słuchać Słońca, lecz trzeba się na tym znać. Kiedyś był taki opis projektu edukacyjnego jak to zrobić zestaw i słuchać Słońce, tylko nie pamiętam na jakim paśmie. Teraz go nie widzę (opisu projektu). Tu jest coś podobnego... https://www.scienceinschool.org/pl/article/2013/telescope-2-pl/ Ja nasłuchy Słońca prowadziłem wiele razy, w okolicach 2,39x MHz na antenie o średnicy chyba 1.2m w SP3PGZ. A poza klubem też podjąłem próbę radiowego zobrazowania Słońca z parametrami jak wyżej. Właściwie to pomiar szumu Słońca był pierwszym testem sprawności systemu radiowego. Żeby zainteresować uczniów to trzeba najpierw to sprawdzić, mieć wizję, co można z tym zrobić, napisać konspekt, wyznaczyć realne cele i mieć czas na zajęcia z uczniami. Tu trochę po polsku co jeszcze i gdzie słuchać: https://www.urania.edu.pl/wiadomosci/obserwacje-radiowe-w-praktyce |