Regres w zrzeszaniu się krótkofalowców w klubach krótkofalowców. Fakt czy wydumany problem?
Zapytałem "Pytię z Delf"
    HF1D pisze:

    Koledzy,

    (...)
    - i wreszcie jedna z najpopularniejszych wśród amatorów częstotliwości 1420,4 MHz czyli linia wodoru. Nikt mi nie powie, że to częstotliwośc niedostępna dla amatorów.
    - wreszcie, mikrofalowego

    (...)


Czytałeś o tym? Próbowałeś? Sama częstotliwość to nie wszystko, lecz pomysł ok i dlatego proponuję, założyć na forum osobny temat tylko o tym, bo na innym forum już jest.

I niech nikt tej częstotliwości i jej okolic nie zakłóca! Często jest ona niedostępna nawet w odbiornikach.


https://www.youtube.com/live/vHxzKCaay0w?si=9mTZDYD-q0LTXa4e

https://doi.org/10.1007/BF00680623

http://dx.doi.org/10.2528/PIERL19041009

W domu to można zrobić radioteleskop i słuchać Słońca, lecz trzeba się na tym znać.

Kiedyś był taki opis projektu edukacyjnego jak to zrobić zestaw i słuchać Słońce, tylko nie pamiętam na jakim paśmie.
Teraz go nie widzę (opisu projektu).

Tu jest coś podobnego...

https://www.scienceinschool.org/pl/article/2013/telescope-2-pl/

Ja nasłuchy Słońca prowadziłem wiele razy, w okolicach 2,39x MHz na antenie o średnicy chyba 1.2m w SP3PGZ. A poza klubem też
podjąłem próbę radiowego zobrazowania Słońca z parametrami jak wyżej.

Właściwie to pomiar szumu Słońca był pierwszym testem sprawności systemu radiowego.

Żeby zainteresować uczniów to trzeba najpierw to sprawdzić, mieć wizję, co można z tym zrobić, napisać konspekt, wyznaczyć realne cele i mieć czas na zajęcia z uczniami.

Tu trochę po polsku co jeszcze i gdzie słuchać:

https://www.urania.edu.pl/wiadomosci/obserwacje-radiowe-w-praktyce



  PRZEJDŹ NA FORUM