Regres w zrzeszaniu się krótkofalowców w klubach krótkofalowców. Fakt czy wydumany problem? Zapytałem "Pytię z Delf" |
Do wcześniejszych wypowiedzi o kształceniu w szkołach. Podstawy programowe w zawodach technikum są zreformowane, unowocześnione, ktoś nad tym trochę popracował. Realizacja podstaw programowych jest pilnie monitorowana na polecenie organów nadzoru pedagogicznego. Przykładowo technik elektronik https://ore.edu.pl/wp-content/uploads/2020/03/technik-elektronik.pdf Natomiast faktem jest, że jeszcze z 10 lat temu uczniowie powszechnie "grzebali" sprzętowo w swoich komputerach (rozszerzanie zasobów, modyfikacje), chcieli zbudować a to subwoofer aktywny do samochodu, a to działający model Transformatora Tesli, mieli swój nienajgorszy multimetr, kupowali lub robili zasilacz regulowany DC do swoich eksperymentów. Oczywiście byli też geniusze co w domowym laboratorium mieli oscyloskop, generator i w szkole było im nudno, za to uczestniczyli w konkursach, olimpiadach. No to w tej chwili jest regres w zainteresowaniu, chęci zdobywania wiedzy, uczestniczenia w projektach. Przykłady jak opisane wyżej są na wymarciu, sporadyczne. Czasem składanie układów z KIT-ów ratuje aktywność, niektóre pasują do podstawy programowej. |