ŁĄCZNOŚCI MOBIL NA KF Uwagi na temat łączności mobil na KF |
Koledze SQ2RCJ dziękuję za ładny szpadelek -przyda się gdy śniegu nasypie i trzeba będzie odkopywać samochód (albo torować przejazd) lub do prac na działce. Posiadałem przez pewien czas Icom-a IC-706MKIIG oraz FT-857D. Właściwości odbiorników podobne lecz w FT-857 trochę większe szumy audio, obsługa yaesu dużo wygodniejsza niż icomie. Co niektórzy twierdzą że menu w yaesu jest zawiłe i wielo pozycyjne ale icom nie jest wcale lepszy. Dla mnie obsługa w czasie jazdy ft-857 nie nastręcza problemów. W aucie używam anten : PRO-AM80, AMPRO-40 , ATAS-120 wymiennie z Falcon OUTBACK-2000, pracuje podobnie do atasa ale jest jumperówką -manualną ( + 80m ->- musiałem modyfikować bo stroiła na 2.5MHz a nie na 3.7MHz). Prawdopodobnie gdyby falcon i odpowiedniki miały dłuższe promienniki np.: 2-3m to ich sprawność by była lepsza ale takich anten raczej nie używa się w Europie -co innego w Afryce , Australii itp. Do anten typu AMPRO - PROAM powinno się zastosować sprężyny pomiędzy antena a gniazdem ponieważ występują bardzo duże obciążenia w dolnej części anteny. Nie polecam anten AMPRO-xx tej firmy http://www.mezcom.pl/index.php?p43,am-pro-80-3-5-3-8mhz, mam taką na 40m i są beznadziejnie wykonane -metal (mosiądz ??) bardzo szybko się utlenia, oprócz tego nie można anteny rozkręcić aby schować ją do środka auta. Wyroby Moonrecker-a są lepiej wykonane i tańsze. To jest moja opinia. . |