ŁĄCZNOŚCI MOBIL NA KF
Uwagi na temat łączności mobil na KF

Koledze SQ2RCJ dziękuję za ładny szpadelek
-przyda się gdy śniegu nasypie i trzeba będzie odkopywać samochód (albo torować przejazd) lub do prac na działce.

Posiadałem przez pewien czas Icom-a IC-706MKIIG oraz FT-857D.
Właściwości odbiorników podobne lecz w FT-857 trochę większe szumy audio, obsługa yaesu dużo wygodniejsza niż icomie.
Co niektórzy twierdzą że menu w yaesu jest zawiłe i wielo pozycyjne ale icom nie jest wcale lepszy.
Dla mnie obsługa w czasie jazdy ft-857 nie nastręcza problemów.
W aucie używam anten : PRO-AM80, AMPRO-40 , ATAS-120 wymiennie z Falcon OUTBACK-2000,
pracuje podobnie do atasa ale jest jumperówką -manualną ( + 80m ->- musiałem modyfikować bo stroiła na 2.5MHz a nie na 3.7MHz).
Prawdopodobnie gdyby falcon i odpowiedniki miały dłuższe promienniki np.: 2-3m to ich sprawność by była lepsza ale takich anten raczej nie używa się w Europie -co innego w Afryce , Australii itp.
Do anten typu AMPRO - PROAM powinno się zastosować sprężyny pomiędzy antena a gniazdem ponieważ występują bardzo duże obciążenia w dolnej części anteny.
Nie polecam anten AMPRO-xx tej firmy http://www.mezcom.pl/index.php?p43,am-pro-80-3-5-3-8mhz, mam taką na 40m i są beznadziejnie wykonane -metal (mosiądz ??) bardzo szybko się utlenia, oprócz tego nie można anteny rozkręcić aby schować ją do środka auta.
Wyroby Moonrecker-a są lepiej wykonane i tańsze.

To jest moja opinia.
.


  PRZEJDŹ NA FORUM