Jak ładować akumulator LI-ION bez opcjonarnej ładowarki? |
sp9aki pisze: Jak w praktyce zdiagnozować ten układ? W środku są dwa ogniwa połączone szeregowo i płytka z elektroniką, która ogarnia zabezpieczenia przy ładowaniu i rozładowaniu. Najlepiej byłoby gdybyś dostał się do wyprowadzeń ogniw i zmierzył ich napięcia. Układ BMS nie rozpocznie ładowania jeśli jedno z ogniw będzie rozładowane poniżej pewnego napięcia. Układ BMS odetnie ładowanie, jeśli napięcie DC podłączone do zacisków na zewnątrz (tych 7,4 V) będzie większe niż pewne napięcie, w tym przypadku to może być już ok. 8,9 V. Nic się nie stanie, tylko po prostu ładowanie się nie rozpocznie (formalnie rzecz biorąc ładowanie może się rozpocząć, ale zostanie zakończone w czasie kilkudziesięciu milisekund). Podobnie zresztą sprawny BMS powinien zareagować na zwarcie tych terminali 7,4 V: natychmiast rozewrzeć obwód elektryczny i po usunięciu zwarcia pojawi się tam napięcie. |