Radio stop na kolei
    VSS pisze:

      sq9jye pisze:


      Przed momentem napisałeś że dyskusja ze mną nie ma sensu a teraz chcesz mnie zainteresować jakimiś scalakami.
      Przed momentem pisałeś że APRS to transmisja "typowo analogowa".
      Gdybyś jeszcze na temat poruszany przeze mnie czyli przemiennik DMR na radiach analogowych GM CM może coś napisał ???


    aprs jest modulacją w pełni analogową, generowanie sygnału DMR na radiu analogowym to proteza. to też sygnał analogowy.
    w obu używasz modulatora fm. chyba nie będziesz mi chciał udowodnić że modulacja FM jest modulacją cyfrową. w radiach serii GM nie masz modulatora fsk tylko fm.

    prawdziwa cyfra jest wtedy gdy wykorzystując sprzętowy koder w radiu kluczujesz częstotliwość, np. modulacją 4FSK w DMR.
    do tego dochodzi jeszcze TDMA. tego analogowy modulator z MMDVM nie potrafi. on zawsze nadaje na obu szczelinach. to ewidentna wada i przykład, że nie ma tam cyfrowej modulacji a jedynie proteza cyfry w modulatorze fm.

    zaczynasz pojmować różnicę ?




Czyli większość przemienników DMR w SP to protezy ale jakoś to działa i sieć funkcjonuje. Oczywiście są to urządzenia w pewnym sensie kompromisowe bo nas nie stać na zakup urządzeń fabrycznych. Dla użytkownika z radiem DMR nie ma znaczenia czy częstotliwość została z kluczowana w sprzętowym koderze 4fsk czy w fm za pomocą mmdvm, to po prostu działa a efekt uboczny to trochę więcej ciepła w nadajniku pomijając oczywiście zagwozdki techniczne.

Te dyskusje oczywiście nie zmieniają faktu że syreny w SP są uruchamiane radiowo i trudno bez włamania się w system uruchomić jedna z nich. Czego nie można powiedzieć o lokomotywach.
Poza tym Motorola w cyfrowej syrenie nie współpracuje z PC550 po USB tylko wej. i wyj. audio oraz PTT


  PRZEJDŹ NA FORUM