Zgłoszenie masztu i anteny, formularz PB-2
formularz PB-2
    sp7fm pisze:

    Witam,

    chciałbym zasięgnąć praktycznej informacji od osób które składały formularz PB-2 "Zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych" w celu postawienia instalacji antenowej.
    Co wpisaliście w pkt. 4 "Rodzaj, zakres i sposób wykonania"?
    I jakie daliście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
    Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję, w moim przypadku będzie to maszt balastowy o wysokości 3m + antena x200 lub v-2000. Blok należący do wspólnoty, stąd wymóg zgłoszenia do prezydenta miasta od administracji i zarządu.
    Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję?

    Z góry dziękuje za odpowiedź


Na pytanie odpowiedź jest prosta np
"4. INFORMACJE O ROBOTACH BUDOWLANYCH
Rodzaj, zakres i sposób wykonywania:
Budowa anteny nadawczo odbiorczej na budynku mieszkalnym wielorodzinnym działka nr …. Przy ul …….. w miejscowości ………
Planowany termin rozpoczęcia : 01.05.2023 r."

W tym punkcie wpisujemy w miarę szczegółowy tytuł zadania inwestycyjnego.
Oczywiście tytuł i szczegóły prac należało by wpisać jeśli było by to zgłoszenie bez dokumentacji.
W naszym regionie do zgłoszenia budowy masztu, wieży i wszelkich anten telekomunikacyjnych budowanych na istn budynkach organ (miasto lub starostwo) wymaga dokumentacji lub ekspertyzy technicznej.
Wypełniając punkt 4 zgłoszenia można wpisać tylko tytuł gdyż i tak całość opisu znajduje się w dokumentacji projektowej lub ekspertyzie technicznej.

Dlaczego organ wymaga bardziej szczegółowego opisu w formie dokumentacji lub ekspertyzy tech pisałem o tym w wielu swoich poprzednich postach przy tematach projektowania anten (zachęcam do archiwum forum).
W kolejnych postach obecnego tematu pojawia się sformułowanie "lokalny kierownik budowy". Nie ma takiej funkcji w budownictwie natomiast w każdym regionie istnieje taka osoba która doskonale zna upodobania i praktykę stosowania przepisów prawa budowlanego w swoim terenie a w szczególności zna możliwości interpretacji tych przepisów przez urzędników.
Taką osobą może być każdy z nas który porozmawia z urzędnikiem wydającym pozwolenie lub przyjmującym zgłoszenie budowy. Po rozmowie z urzędnikiem wiemy jakie są wymagania i to zastosujemy.
W naszym przypadku; czy do zgłoszenia dołączamy uproszony schemat konstrukcji bez opisu, czy z opisem, czy może dołączamy ekspertyzę techniczną uprawnionego konstruktora z widoczną konstrukcją masztu i odciągów. Konstruktor napisze że to rozwiązanie jest prawidłowe i pozamiatane, żaden urzędnik nie ma prawa tego podważyć za rozwiązanie odpowiada tylko uprawniony konstruktor.
U nas w Zamościu bezwzględnie wymaga się projektu budowlanego jako załącznika do zgłoszenia.
Można by się uprzeć że urzędnik za dużo wymaga i złożyć jak najprostsze rozwiązanie na jednej kartce, ale jest to dla nas bardzo ryzykowne. W tematów omawianych kiedyś na forum uczestniczę do dzisiaj w karkołomnych przepychankach w sądzie jest to czasochłonne i mało przyjemne.

Urzędnik musi mieć pewność że projektowana konstrukcja anteny nigdy nie zagrozi osobom trzecim lub mieniu tych osób. Ustawa Prawo budowlane została wyposażona w artykuł "atomowy" nr. 7 który może być przez urzędnika zawsze zastosowany przy zgłoszeniach gdy tylko są wątpliwości co do bezpieczeństwa konstrukcji anteny.
Stosując art 7 Urząd daje sprzeciw zgłoszeniu i nakazuje procedowanie pozwolenia na budowę dla tej inwestycji. Dla nas to szok bo przy pozwoleniu zawiadamiane są wszystkie strony (sąsiedzi budynku i sąsiednie działki) zawiadamiani są dwukrotnie więc nic nie umknie uwadze złośliwcom.
Należy tego unikać bo zawsze się znajdzie jakiś przemądralski sąsiad z sąsiedniej działki i zacznie pisać.
Zgłoszenie do dobra procedura bez zawiadamiania sąsiadów bez decyzji o warunkach zabudowy i termin odpowiedzi tylko 21 dni.
I tego się trzymajmy.
Żeby dobrze przeprowadzić zgłoszenie to przede wszystkim projektujemy maszt typowy (sklepowy) z typową dokumentacją DTR certyfikatem najlepiej a wykonanie to już inne zagadnienie. Super byłoby gdyby jakiś miejscowy projektant budowlaniec (nie architekt) z uprawnieniami podpisał by się pod rysunkiem masztu wówczas uprawdopodobnienie dobrego rozwiązania jest 100% i żaden urzędnik nie ma prawa się czepić (bo jemu tylko chodzi o to by spał spokojnie).

Jeśli chodzi o wypełnienie oświadczenia prawa do terenu to tylko wymieniona działka na której stoi budynek i podpis czytelny . Całe sformułowanie oświadczenia jest w formularzu

"Zamość 066401_1.0001 ark. 47 działka ewidencyjna nr 18/16
Liczba stron zawierających dane o kolejnych nieruchomościach (załączanych do oświadczenia): 0

Po zapoznaniu się z art. 32 ust. 4 pkt 2 oraz art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oświadczam, że posiadam prawo do dysponowania nieruchomością (nieruchomościami) na cele budowlane określoną (określonymi) w pkt 3 tego oświadczenia.
Jestem świadomy (świadoma) odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdy w niniejszym oświadczeniu, zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1444, z późn. zm.).
4. PODPIS INWESTORA (PEŁNOMOCNIKA) I DATA PODPISU
Podpis powinien być czytelny. Podpis i datę podpisu umieszcza się w przypadku dokonywania zgłoszenia w postaci papierowej."

Jeśli budynek wielorodzinny jest Spółdzielni lub wspólnoty dobrze byłoby dołączyć zgodę tej Spółdzielni, jeśli jest to prywatny budynek nie potrzeba u nas organ żąda takiej zgody Spółdzielni chociaż do takiego żądania nie jest uprawniony ale daję dla wszelkiego spokoju.
Jeśli jakieś pytania lub pomoc (nieodpłatną) w projektowaniu to proszę na maila priv.







  PRZEJDŹ NA FORUM