Ciężkie życie PZK
wszystko o PZK, dobrze i źle
Witam - kilkakrotnie w zamieszczonych postach poruszono sprawę młodzieży. Starając się o wyjaśnienie co się dzieje w tym temacie a właściwie poruszony informacją w naszym biuletynie pod nazwą "Krótkofalowiec Polski" ( który ostatnio ukazuje się co dwa miesiące choć dobrze pamiętam stare czasy a nawet kiedy przez pewien czas byłem Naczelny KP miało już 8 stron) podpisaną przez Krzysztofa SP5E napisałem do Niego:

Szanowny Kolego Krzysztofie
Po przeczytaniu w komunikacie PZK Twojego artykułu nie bardzo wiem czy realizacja tego projektu jest jako jednoosobowa czy jest już jakiś zespół? Raz jest jednoosobowo: -„ Już we wrześniu ruszam z projektem w ramach którego chcę, aby krótkofalarstwo było bardziej widoczne w szkołach” a drugi raz wygląda jak zespół: „We wrześniu zapraszamy do współpracy szkoły i czekamy na zgłoszenia” Od wielu lat propaguję i realizuję poza Warszawą krótkofalarstwo wśród młodzieży. To na tzw. prowincji udało się zrealizować jako 10 szkoła w SP bezpośrednią łączność z ISS. Tu realizowaliśmy pierwszy program na 50.000 zł z podaniem beneficjenta PZK (który nota bene mało nie uwalił go). Tu przez dwa lata w ramach programu „Z myślą o przyszłości”
wartym 2.000.000zł prowadziłem zajęcia wraz śp. Ewą Michałowską SP5HEN zajęcia krótkofalarskie z młodzieżą – już bez PZK. Zmienił się dyrektor a nowy nie widział potrzeby istnienia klubu w szkole. Takie są realia. Wraz zśp. Ewą SP5HEN - moją wieloletnią partnerką realizowane były reportaże o krótkofalarstwie emitowane w programie I , III i IV Polskiego
Radia. To też program „Profilaktyka a Ty” gdzie zajęcia z krótkofalarstwa zostały włączone do zajęć profilaktycznych i powstał klub SP5PAT.
„Zapraszamy szkoły czekamy na zgłoszenia” fajnie to brzmi ale znam życie i wiem , że zaproszeń szkoły mają wiele do różnych projektów. Do ilu szkół wysłano zaproszenie? Tu trzeba UDAĆ się do szkoły i rozmawiać – czy jesteś gotowy odwiedzić ileś tam szkół sam? Kto będzie prowadził zajęcia /spotkania?
Przytoczę nasze a potem moje spotkania z młodzieżą na przestrzeni 3 miesięcy w okresie roku szkolnego:
1. Grudzień 2021 – trzy spotkania z klasami VII i VIII Szkoła Podstawowa (razem z Ewą)
2. Kwiecień2022 - spotkanie z klasą wojskową cz. I (druga przygotowana jest po rozpoczęciu
roku szkolnego) – liceum (już sam)
3. Maj2022 - spotkanie z młodzieżą w licem –ponad 50 młodych ludzi (już sam)
Oczywiście wszystko jako wolontariat…
W przygotowaniu po rozpoczęciu roku szkolnego następne szkoły choć jestem w okresie rehabilitacji po wymianie biodra.
Mam opracowane 2 prezentacje w tym jedna z filmem oczywiście o radiostacji „Błyskawica” i jej replice z której powstaniem jestem (choć już znaleźli się tacy wśród krótkofalarskich seniorów, którzy w swoich wspomnieniach mienią się
„inicjatorami budowy repliki”) bardzo mocno związany a wydana przez nas (bez żadnego sponsoringu) książka „Cień Błyskawicy” wędruje po spotkaniach do bibliotek szkolnych.
Oczywiście muszę też podkreślić, że w naszym niedużym środowisku mam pomoc Kolegów. Ciekawa jest też obecna sytuacja co wejścia do szkoły z jakimkolwiek programem z zewnątrz oprócz tych „jedynie słusznych” wg obecnego ministra ale mam swoje
sposoby i jakoś mi się to udaje, ( to pisałem przed tzw. Lex Czarnek)
Pozdrawiam i życzę sukcesów w realizacji tego programu.
Wiesław SQ5ABG (SNL)

Kol. Krzysztof SP5E odpisał:
sp5e@krotkofalow.cy

śr., 7 wrz, 17:06


Cześć Wiesław! Dziękuje za Twoją wiadomość. Nad tematem obecności
szkołach pracujemy w ramach zespołu IARU. Projekt ten wystartował na
początku roku i nadal trwa. Chciałbym jednak, żebyśmy w Polsce nie
czekali i wystartowali z wdrożeniem dużo wcześniej, intensywniej. Stąd
inicjatywa. Zaczynam pomysł samodzielnie i zbieram zespół. Są
zgłoszenia. Realizacja będzie wymagała zespołu. Jednak będzie różniła
się nieco od tego co przedstawiłeś - będziemy częściej dawać wędkę niż
rybę i aktywnie wykorzystywać możliwość zdalnego kontaktu. Niektóre z
tematów faktycznie z obecnością lokalnie. Idziemy małymi krokami. Chcę
żebyśmy mieli też na początku roku jasną informację gdzie jest
zainteresowanie i mamy otwarte drzwi. To mocno nam ułatwi działanie
później. Na koniec przyszłego tygodnia będę starał się zorganizować
spotkanie. Wyślę informację. Jeśli będziesz mógł dołączyć to zapraszam.
Raz jeszcze dziękuje za odpowiedź!

Krzysztof SP5E

W odpowiedzi napisałem do Krzysztofa:



sob., 10 wrz, 07:23


Dzień dobry Krzysztofie
Mam pytania:
1. gdzie ten "program zespołu w ramch IARU" można znaleźć?
2. aktywne wykorzystywanie zdalnego kontaktu- na czym ma polegać?
Na razie, ponieważ już poczyniłem pewne kroki realizuję spotkanie wrześniowe w szkołach. w tym w klasach mundurowych... :-)
Czekam na informację.
Pozdrawiam
Wiesław SQ5ABG

I na tym korespondencja się urwała... :-)
Zaniepokojony brakiem odpowiedzi a uważając, że podana przez Krzysztofa SP5E informacja w naszym "KP" ma jednak związek z naszą organizacją wysłałem do wysłałem zapytanie :
DANE WNIOSKODAWCY
Nazwisko i Imię: ...Wiesław Paszta..................... .............................
Adres: ..06-550 Szreńsk, Stare Garkowo 2....................................................................
Nr telefonu: ...601-492-245...........................................................

WNIOSEK
O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:
Ad.1 W korespondencji z Krzysztofem SP5E ( w załączeniu) dowiedziałem się o programie dotarcia do szkół w ramach programu IARU. Zapytałem w następnym e-mailu ( w załączeniu) gdzie ten program zespołu IARU można znaleźć ponieważ w ramach wolontariatu od dłuższego czasu realizuję i propaguje krótkofalarstwo na swoim terenie w szkołach podstawowych, liceach – głównie klasy mundurowe i technikach. Do tej pory nie uzyskałem żadnej odpowiedzi.
Ad. Czy PZK przewiduje jakiś fundusz czy zwrot kosztów np. przejazdów na prowadzenie takich zajęć.
Ad.3 Ile zajęć się odbyło i ile osób uczestniczyło w tym programie w SP w 2022 roku.
Ad.4 Dlaczego trzeba czekać tak długo na odpowiedź (4 miesiące)
Ad.5 w załączeniu korespondencja w sprawie ..........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
SPOSÓB I FORMA UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI:*
, dostęp do przeglądania informacji w urzędzie
, kserokopia
x, pliki komputerowe
PRZEKAZANIE INFORMACJI: *
, jako kserokopii
x, w formie elektronicznej
UDOSTĘPNIENIE NA NOŚNIKU ELEKTROMAGNETYCZNYM: *
, dyskietka 3,5
, CD-ROM
FORMA PRZEKAZANIA INFORMACJI: *
x, Przesłanie informacji pocztą elektroniczną pod adres: garkowo202@gmail.com
, Przesłanie informacji pocztą pod adres**..............................................................................
...................................................................................................................................................
, Odbiór osobiście przez wnioskodawcę

Stare Garkowo 2023-02-27 .Wiesław Paszta .............................................
Miejscowość, data podpis wnioskodawcy

Dlaczego wysłałem jako zapytanie w tej formie a dlatego, ze parę moich zapytań do ZG PZK pozostawało i pozostaje od kilku lat bez odpowiedzi. Oczywiście w przewidzianym terminie dostałem odpowiedź które zamieszczam:


Polski Związek Krótkofalowców ul. Augustyna Kordeckiego 66 lok. U1,
04-355 Warszawa
Adres siedziby sekretariatu ZG PZK: Sekretariat ZG PZK, ul. Wojska Polskiego 65A. pok.204, 85-825 Bydgoszcz
NIP: 697-101-82-47, Regon: 000826125, KRS: 0000088401


Wiesław Paszta
06-550 Szreńsk, Stare Garkowo 2

e-mail: garkowo202@gmail.com


W odpowiedzi na zapytanie publiczne z dnia 27 lutego 2023 roku informuję, że Polski Związek Krótkofalowców nie odpowiada za treść prywatnej korespondencji pomiędzy swoimi członkami, ani żadnej innej, która nie jest prowadzona przez osoby upoważnione do reprezentacji zgodnie z KRS 0000088401. Tak więc uważam w. wym. zapytanie publiczne za bezzasadne, ponieważ nie dotyczy ono korespondencji z reprezentantami PZK, ani też faktycznie prowadzonej działalności.

Tym niemniej biorąc pod uwagę ważność tematu, którego zapytanie dotyczy,informuję, że obecnie Polski Związek Krótkofalowców (PZK) nie jest bezpośrednio zaangażowany w realizację programu, którego dotyczy zapytanie oraz prywatna korespondencja na którą powołuje się pytający. W związku z tym informuję, że wg stanu na dzień udzielenia odpowiedzi, PZK nie przewiduje żadnych funduszy na realizację rzeczonego programu.
Informuję także, że w ciągu ostatnich 3 lat nie odbywały się żadne zajęcia związane z programem będącym przedmiotem prywatnej korespondencji.

Poniżej informacja na podstawie obszernych wyjaśnień uzyskanych od Krzysztofa Horoszkiewicza SP5E z którym była prowadzona korespondencja w przedmiotowej sprawie:

„Ad1. Żeby odpowiedzieć na zapytanie właściwie należy wrócić do początku i uporządkować fakty. Następnie rozdzielić dwie inicjatywy. Program Shaping the Future (StF) IARU to znacznie szersza inicjatywa. Skupia się na przyszłości krótkofalarstwa. Dotarcie do szkół nie jest głównym elementem tego programu, a jedynie jedną z bardzo wielu inicjatyw w ramach większej całości. W ostatnich miesiącach siedem różnych zespołów wolontariuszy z różnych krajów pracowało nad ośmioma celami strategicznymi, które zostały określone w 2021. W trakcie prac stało się jasne, że nakładanie się tematów choć dodawało różne perspektywy/spojrzenia na ten sam temat to jednocześnie utrudniało definiowanie konkretnych projektów, które mogłyby być realizowane niezależnie. Dlatego też latem 2022 r. rozpoczęto pracę nad reorganizacją pracy zespołów. Wcześniej jednak każdy z zespołów przedstawił podsumowanie swoich prac oraz rekomendacje. Zespół StF 01&03 w którym wolontariuszem był m.in. Krzysztof SP5E wskazywał na potrzebę obecności w szkołach, a także podjęcie szeregu aktywności m.in.: 1) Wsparcie szkolnych radio klubów i ich tworzenia. 2) Potrzebę nawiązania stałych kontaktów z osobami, które mogłyby być lokalnie Ambasadorami programu w szkołach podstawowych, średnich oraz wyższych. 3) Propozycję utworzenia katalogu projektów związanych z krótkofalarstwem DIY i możliwych do wykonania w trakcie zajęć. Katalog ten miałby być dostępny online. 4) Warsztaty i pokazy. 5) Materiały wspierające ułatwiające i porządkujące wiedzę niezbędną na etapie tworzenia szkolnej stacji. 6) Lobbowanie za specjalnymi zniżkami dla szkół i uczelni na sprzęt krótkofalarski. 7) Propozycję tworzenia sieci stacji „remote” ułatwiającej rozpoczęcie pierwszych kroków szkolnego klubu. Program Shaping the Future (StF) nadal jest na bardzo początkowym etapie. Minie jeszcze wiele miesięcy zanim zobaczymy jego pierwsze namacalne efekty i pierwsze projekty w ramach niego. Natomiast bieżące aktualności są cyklicznie publikowane i dostępne dla wszystkich zainteresowanych na stronie: https://www.iaru-r1.org/stf/latest-status/. Wolontariat w ramach tego programu zachęcił kolegę Krzysztofa SP5E do podjęcia własnej prywatnej inicjatywy i poszukiwania osób do współpracy. Nie należy jej łączyć w całość z programem. Tak jak wspominał Kolega Krzysztof, nie chciał on czekać i wystartować z inicjatywami w tym temacie wcześniej. Natomiast należy wyraźnie zaznaczyć, że nie jest to inicjatywa Polskiego Związku Krótkofalowców a jedynie osoby prywatnej, która jest członkiem Związku. Nie jest to inicjatywa Związku.

Reasumując:

Ad2. PZK nie był organizatorem tej inicjatywy. Nie wspierał jej w żaden materialny sposób. Tym bardziej nie przewidziano żadnego funduszu czy zwrotu kosztów np. przejazdów do prowadzenia takich zajęć.
Ad3. PZK nie był organizatorem tej inicjatywy. Dlatego nie możemy odpowiedzieć na pytanie ile zajęć się odbyło i ile osób uczestniczyło.
Ad4. PZK nie był organizatorem tej inicjatywy. Dlatego nie możemy wyjaśnić dłuższego czasu oczekiwania na odpowiedź od osoby prywatnej.
Ad5. PZK nie był organizatorem tej inicjatywy, a przesłana korespondencja jest korespondencją prywatną między dwoma osobami prywatnymi.”



Piotr Skrzypczak SP2JMR
Sekretarz PZK

Wnioski pozostawiam dla czytających...
Wiesław SQ5ABG (SN5L)








  PRZEJDŹ NA FORUM