Zasilacz serwerowy HP 750W przerobiony na zasilacz radia - wyłącza się w momencie włączania radia
    SQ9JXT pisze:

      sq4pkw pisze:

      Chodzą bo to świetne zasilacze😀,,😀,,


    Rzeczywiście poziom techniczny tych modyfikacji musi być wysoki skoro zasilacze po waszych przeróbkach nawet chodzą!
    lollollol

    Ponadto całkowicie jest niezrozumiałe to, że nie dzielicie się wiedzą o tym, jak należy poprawnie przerabiać te zasilacze do naszych celów, tylko główne wasze zmartwienie to jest ile możecie wtedy nie zarobić. Nie ładnie. To nie przystoi hamspiritowi!

    Masę informacji o modyfikacjach tych zasilaczy jest na stronach modelarzy. O dziwo, oni nie mają takich problemów jak krótkofalowcy. Przecież też mogli by zachowywać wiedzę dla siebie i zarabiać miliony $.

    https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1292514-How-to-convert-Server-Power-Supplies

    https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3731643-How-to-modify-server-PSU-to-CC-mode

    W googlu należy wyszukiwać frazami: serwer ps convert

    Tych stron jest bardzo wiele w sieci, można sobie odszukać, poczytać i zmodyfikować. Zwykle są to dość proste czynności.

    Ponadto, nie ma żadnego sensu, aby się upierać aby taki zasilacz miał dokładnie 13.8 V. Nie ma takiej potrzeby i niczego to nie wnosi do działania TRX'a poza pomijalnie mniejszą mocą. Zwykle OVP w zasilaczach ma pewien margines, wynikający z tolerancji dopuszczalnej odchyłki napięcia 12 V jakim zasilane są urządzenia teleinformatyczne. Zatem wystarczy podnieść do 13 V i temat załatwiony a zasilacz będzie stabilnie pracować. Kto na siłę musi mieć 13,8 V to jest moich oczach lamerem, który po prostu nie rozumie pewnych zależności. Większość krótkofalowców nie wie dlaczego przyjęto napięcie akurat 13,8 V a nie np. 14 V lub 12,5 V i liczbę 13.8 V uznają jako magiczną i nienaruszalną. lollol
    Ciekawe jak wtedy taka osoba podnosi zasilanie w terenowej stacji zasilanej z akumulatora 12 V, który ma zwykle pod obciążeniem nie więcej niż 12 V. Przypominam, że napięcie spoczynkowe sprawnego akumulatora wynosi 12,6-12,8 V. Natomiast pod obciążeniem jest 11-12 V. Stosujecie przetwornice DC/DC aby zrobić 13.8 V z 12 V??
    Jakoś TRX'y pracują na zawodach z bateryj i nic się specjalnego nie dzieje. Parę watów mocy mniej w antenie nie powoduje, że ktoś nas nie usłyszy. Zachować należy rozsądek. Wystarczy zasilacz, który pod obciążeniem ma 12-13 V.

    Wiedzą techniczną należy się dzielić a na wszystkim wietrzyć interes. No dla mnie jest to zaprzeczenie ducha krótkofalarstwa. Oczywiście róbcie jak chcecie, ale po lekturze tych kilku stron każdy czytelnik może sobie wyrobić swoje zdanie.

    Dobrego dnia!



Po kolei
13.8V to liczba magiczna i historyczna. Przy ładowaniu akumulatorów z prądnic była ona zalecana jako bezpieczna. Aktualnie na akumulatorach żelowych też są podawane napięcia ładowania, w zależności od rodzaju pracy. Sam preferuje napięcie zasilacza 14.4V to jest napięcie dla buforowo pracujących akumulatorów.

Sprawa przetwornic z napięcia akumulatora na 14.4 była swego czasu bardzo popularna. Ale te przetwornice też miały wady a zysk był niewielki dlatego znikły one z praktyki.

Przy pracy terenowej musimy też uwzględnić problemy temperaturowe. Przy -15 st C napięcie ładowania wynosi praktycznie około 16V. I tak jest w samochodach. Akumulator i cała elektronika te 16 V wytrzymują. Z tym, że warto sprawdzić w manualu czy elektronika nie była projektowana dla Afyki.

Ot taki mały dodatek

JAK




  PRZEJDŹ NA FORUM