Uwaga na sklep ERcomER
    sp6vgx pisze:

    Kupione dwa radia i trochę innych gratów. Sprowadzona na zmówienie (przez e-mail) ładowarka stołowa do TH-D74 - dodam że w bardzo dobrej cenie w stosunku do innych ofert. Generalnie miły kontakt z właścicielem Rafałem SQ5FWR jak i w samym sklepie z pracującym tam (przynajmniej jakiś czas temu) Adamem SP5XHC.

    Natomiast co do serwisu to nie wiem, naprawy gwarancyjne to raczej serwis producenta niż sklepowy. Pogwarancyjne znowu mam chyba największe zaufanie do siebie ,)

    Chyba mimo tylu lat dalej mamy u ludzi problem z zrozumieniem co to gwarancja, jakie obowiązki ma sklep wobec konsumenta (i tutaj nie jest to gwarancja która jest dobrowolną umową z której można skorzystać lub nie w dodatku najczęściej z producentem lub dystrybutorem). Natomiast jeśli serwis pogwarancyjny jak bym sam nie potrafił to skorzystał bym raczej z serwisów autoryzowanych.

    Jeszcze dodam że owszem można sprzęt przekazać do sklepu aby wysłał do serwisu producenta, ale często jest to dłuższa droga i sami sobie robimy "dobrze" z niewiedzy...
    Inna sprawa możemy skorzystać z innych praw i się nie bawić w gwaracje czyli skorzystać z innych praw - sklepy owszem tego nie lubią bo na tym tracą... no ale takie życie. Dla przypomnienia do poczytania 558 § 1 Kodeksu Cywilnego i 556 KC - bo już słabo się czasem robi jak człowiek widzi podobne tematy. Nie znasz prawa tracisz taka prawda...

    Dodam jeszcze jedno - jak ktoś myśli że sklepy które importują np. chińskie radia i same to serwisują zatrudniają dobrej klasy inżyniera elektronika który jest w stanie poprawnie naprawić nowoczesny sprzęt to są w grubym błędzie, poszły by takie sklepy z torbami na pensje (takie osoby się cenią). Nie wspomnę już o wyposażeniu serwisu w jakiś rozsądny sprzęt pomiarowy który nie jest małym kosztem i w przypadku sklepu jego posiadanie jest mało prawdopodobne ,)


W przypadku gwarancji producenta sklep ma obowiązek poinformować nabywcę w ciągu 2 tygodni jaki jest status naprawy ( przekazano/wysłano i oczekuje na decyzję/naprawę), a sama naprawa (czas realizacji i nie są to 2 tygodnie) zależy od serwisu pruoducenta. Jeżeli dajesz sprzęt na gwarancję ( a nie rękojmię ) to jest już nieodwracalnie GWARANCJA za którą odpowiada producent a nie sprzedawca


Art. 558. Modyfikacja odpowiedzialności z tytułu rękojmi
Dz.U.2020.0.1740 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
§ 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych.
§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.


  PRZEJDŹ NA FORUM