Ciężkie życie PZK
wszystko o PZK, dobrze i źle
Miałem się nie odzywać na urlopie, lecz Wiesiu, po Tobie jako organizatorze łączności ARISS tego się nie spodziewałem - wypaczania rzeczywistości o szkolnych łącznościach ARISS.

    Wip_SQ5ABG pisze:

    (...)
    Armand - to życzę powodzenia w takim trybie... :-(. Ciężko jest zebrać Rodziców na normalne zebranie zwłaszcza w terenach wiejskich a i w miejskich ponad 90% to uczniowie dojeżdżający do LO czy Technikum - ja 17 lat działam na takim terenie...to nie ARISS gdzie się robi jednorazową akcję... to cykl zajęć czy prezentacji. Tu wykorzystuje się każdą wolną godzinę lub wychowawczą. Zejdźcie na ziemię. A może pochwalicie się kto i co zrobił ostatnio w tym zakresie.


Skoro organizowałeś szkolną łączność ARISS, to wiesz doskonale, że to nie tylko łączność, tylko program edukacyjny rozpisany na pół roku pracy z uczniami! Mało tego każda szkoła sama sobie przygotowuje ten program edukacyjny, a członkowie w ARISS go analizują i akceptują lub nie.

Mało tego w okresie gdy ARISS powiadamia szkołę o możliwościach czasowych i przydzielonym mentorze szkolnym ARISS (czyli mniej więcej kilka miesięcy przed planowanym terminem łączności) "szkoła" ma (powinien to być zespół, lecz zazwyczaj jest to osoba odpowiedzialna za PR, choć w niektórych przypadkach to ta sama osoba, co koordynator całego wydarzenia):
- Przygotować stację szkolną do kontaktu.
- Przygotowanie komunikatu prasowego. (osoba od PR)
- Kontakt z mediami. (osoba od PR)
- Zaproszenie rodziców, przedstawicieli społeczności i władz lokalnych. (osoba od PR)
Jest to tekst pochodzący z https://www.ariss-eu.org/school-contacts (z moimi uzupełnienieami, aby był tu zrozumiany gdy jest wyrwany z kontakstu).
Czyli masz jednak spotkanie wyjaśniające z prawnymi opiekunami uczniów? Możesz to zrealizować np. przez wychowawców, lub zostać osobiście zaproszony na wywiawdówkę.
Zazwyczaj jak to robi osoba (niestety) nie mająca wiedzy krótkofalarskiej to upłyca temat do dwóch zdań z stylu: Państwa podopieczni będą mogli zadać pytania astronautom. Będą potrzebne Państwa pisemne zgody. (o zaproszeniu rodziców już często się zapomina).

    Wip_SQ5ABG pisze:

    (...) Tomku - dwa lata prowadziłem zajęcia w ramach programu "Z myślą o przyszłości" . Jako 9 szkoła w SP zrealizowaliśmy bezpośredni kontakt z ISS. (...)


Tak więc Wiesiu, jestem wzburzony tym co napisałeś i gdybym nie widział na własne oczy dodatkowych zajęć edukacyjnych z uczniami (i chyba też z raportów), to bym pomyślał, że popełniłem błąd jako mentor.

Podkreślam – szkolna łączność ARISS, to nie tylko sama łączność, lecz około poł roku pracy edukacyjnej z uczniami i nauczycielami zgłoszonej do ARISS!

    Wip_SQ5ABG pisze:

    (...)Jest wolna godzina do zagospodarowania telefon od dyrektora i za parę minut jestem na zajęciach. Tak ...tak wiem, bo jestem emerytem i mam czas na takie działania. (...)


Zgadzam się z Tobą, że znalezienie czasu to wyzwanie! O nadawaniu obrazów z ISS dowiadujemy się zazwyczaj, powiedzmy tydzień wcześniej, więc nowe prawo może nam trochę utrudnić działania, chyba, że zaplanujemy je z odpowiednim wyprzedzeniem jak to musi/ powinno realizować ZHP podczas zajęć w szkołach.

    sp9eno pisze:


    (...)
    Na początek można by z nimi po współpracować.
    Dlaczego tego nie robimy tak jak kiedyś?

    Problem "Lex Czarnek" rozwiąże się niebawem sam.
    Jeśli Anżej podpisze to mamy pod górkę.
    Jeśli zawetuje , to mamy to co dotychczas.

    eno


Można, i zachećam do współpracy (tylko znajdź tam chętnych), lecz nie trzeba, wystarczy napisać kospekt (co chyba musi/powinno zrobić ZHP) przed wkacjami (przyjamniej samamu przygotujemy się do zajęć) na cały rok.



  PRZEJDŹ NA FORUM