Czy "serwisówka" jest Poufna ? Próby zdobycia instrukcji serwisowej. |
sq6ade pisze: ... pisze: ..... Fajnie jest jak jest wszystko dostępne, ale nie musi tak być. Akurat potencjalni nabywcy sprzętów krótkofalarskich to w pewnej znaczącej części grupa "grzebaczy, samonaprawiaczy, ulepszaczy, badaczy" i dostępność dokumentacji technicznej może być dla tej grupy istotnym czynnikiem wyróżniającym produkt czy producenta na tle konkurencji. Też dostępność i polityka cenowa oryginalnych części zamiennych. Ci nabywcy specyficzni to kłopot dla takich firm. Niszowa grupa klientów więc niewielki rynek sprawia że serwis to kłopot a nie dochody a trzymanie zasobów części zamiennych na potrzeby serwisu pogwarancyjnego to kula u nogi producenta. Ale np. Kenwood swoje serwisówki oznacza normatywnym numerem części zamiennej Czyli kupujesz oryginał jako część zamienną. Oryginał jest oczywiscie w "cenie" znaczy bardziej cenny od ew. zamiennika hi |