Ciężkie życie PZK wszystko o PZK, dobrze i źle |
HF1D pisze: A jeżeli w przyszłości udałoby sie tak zorganizować platformę egzaminacyjną, że zdanie egzaminu równałoby się złożeniu wniosku o pozwolenie radiowe to więcej nie potrzeba. czemu w przyszłości - od razu HF1D pisze: działalnośc klubowa to zupełnie osobna sprawa i nie widzę tu prostych rozwiązań. nie chodzi wyłącznie o kluby P/K/Z (jak dawniej) ale o wszelkie 'zgrupowania' gdzie mogą wystąpić elementy szkoleń/kursów/przekazywania praktyk - nawet w ramach grup zainteresowań w serwisach społecznościowych można taką działalność prowadzić online. Całkiem niezły kurs zasad może przybrać formę videobloga i pewnie są koledzy zdolni to zrobić. Utrwalanie praktyki operatorskiej też może przybierać obecnie wiele form. Wyłania się zatem ciekawy scenariusz: 1. piszemy wymagania dla platformy egzaminacyjnej (funkcjonalne, z perspektywy środowiska krótkofalarskiego), 2. opracowujemy pytania, 3. przygotowujemy propozycję możliwości włączenia w proces egzaminowania krótkofalowców-instruktorów. Dla zachowania transparentności niezależności i dostępności egzaminów powinna być możliwość zdawania ich zarówno: 1. zdalnie indywidualnie, 2. zdalnie przy zdalnej asyście krótkofalowca-instruktora 3. zdalnie w obecności krótkofalowca-instruktora, 4. zdalnie podczas egzaminu grupowego organizowanego przez /.../ z udziałem krótkofalowca-instruktora (np. klub, obóz, po zakończeniu kursu , ipt/itd) 5. stacjonarnie w ramach sesji egzaminacyjnej organizowanej przez UKE (po pandemii i jak dotychczas). Wszystkie powyższe formy mogłyby bazować na jednym rozwiązaniu informatycznym. Różniły by się wyłącznie kwestią samej organizacji i dostępnymi metodami potwierdzenia tożsamości i weryfikacji przebiegu egzaminu: ad. 1 - tu można wprowadzić wymóg nadzoru video podczas egzaminu uwierzytelnienie przez bank, e-puap czy e-dowód ad. 2 - kombinacja z p.1 poczynania egzaminowanego podczas egzaminu obserwowałby zdalnie instruktor i czuwał nad prawidłowym przebiegiem egzaminu, mógłby też potwierdzać tożsamość zdającego (gdy nie dysponuje on cyfrową tożsamością uznawaną przez urząd - np. osoba nieletnia) ad. 3 - to scenariusz już przez kogoś opisywany: instruktor i egzaminowany spotykają się w jednym miejscu (weryfikacja tożsamości jw. na podstawie dokumentu (legitymacja szkolna, dowód, obecność rodziców itp) ad. 4 - kombinacja z p. 3 (grupa zdających) ad. 5 - jak dotychczas (zachowanie tej formy nie wymaga gwarancji ze strony środowiska dla UKE i pozwala formalnie wywiązywać się urzędowi z powinności egzaminowania nawet jeśli za jakiś powodów instruktorzy-społecznicy byli by niedostępni) ktoś napisał, że spotkanie jest we wtorek 11.05 ... mało czasu zostało ![]() a czy to spotkanie jest online ? z udziałem Pana Jacka ? |