Rozmowy poza pasmem amatorskim
piraci czy łączność służbowa??
Nie polecam nasłuchów morskich pasm, zwlaszcza tzw "giełdy nocnej",
Przed wprowadzeniem systemu GMDSS dostęp do radiostacji statkowej mieli tylko
radiooficerowie. Teraz w zasadzie każdy może sie dorwać do mikrofonu
mając za nic regulaminy, nie wspominając o słownictwie i pracy na
częstotliwościach do tego nie przeznaczonych /statek-statek/.
Każdy z oficerów pokładowych musi posiadać ważne Świadectwo Operatora Systemu GMDSS,
które jest odnawialne poprzez egzamin Państwowy co 5 lat.
Wiele pytań na egzaminie dotyczy właśnie regulamiów ale później mustrując na statek część
tych operatorów szybko o tym zapomina.
Bardzo często w rejonie Gibraltaru i na morzu Śródziemnym można posłuchać dosłownie
koncertu idiotów na kanale 16 czyli kanale bezpieczeństwa i wywoławczym.
W Europie zwłaszcza Kanał Angielski, wybrzeże Holandii, Francji Coast Guard bardzo szybko
namierza takie statki.Kazdy jest wyposazony w AIS czyli system identyfikacji,
podobnie jak samoloty. Kary są dotkliwe dla armatorów z cofnięciem licencji radiowej włącznie.
Co oznacza, że statek nie jest zdolny do żeglugi.
Mam nadzieje ze nikogo z szanownych koleżanek i kolegów nie zanudzilem.






  PRZEJDŹ NA FORUM