P│ytki Drukowane
KiCAD lub coť innego
    29WR194 pisze:

    Patrzy³em na twoja p³ytkê i jest tam kilka mo¿e nie b³êdów ale raczej nie dopracowañ.
    1. Nigdy nie r├│b ┬ťcie┬┐ek pod k┬╣tem prostym.
    2. Pewna w dzia┬│aniu na termo transfer jest szeroko┬ť├Ž 0,5mm nie mniej.
    3. Nie r├│b przej┬ť├Ž pod elementami SMD chyba ┬┐e element s┬╣ wi├¬ksze ni┬┐ 0805.
    ....


Nie przesadzajmy z tymi zakazami. Prowadzenie ┼Ťcie┼╝ek pod k─ůtem takim czy siakim to raczej kwestia estetyki ni┼╝ ewidentny wym├│g. Szeroko┼Ť─ç ┼Ťcie┼╝ek mniejsza ni┼╝ 0,5mm czasami jest potrzebna (np jak przej┼Ť─ç pomi─Ödzy n├│┼╝kami scalaka nie chc─ůc robi─ç p┼éytki dwustronnej?). To kwestia wprawy i staranno┼Ťci w trawieniu. Btw. do wydruk├│w pod termotransfer u┼╝ywam 10-cio letniej Kyocery o rozdzielczo┼Ťci 300dpi i chlorku ┼╝elaza FeCl3 do trawienia. Nawet przy tak marnej rozdzielczo┼Ťci ┼éatwo udaje si─Ö wytrawi─ç ┼Ťcie┼╝ki o po┼éow─Ö w─Ö┼╝sze. Naprawd─Ö rzadko udaje si─Ö co┼Ť sknoci─ç.
Dotyczy to r├│wnie┼╝ przej┼Ť─ç pod elementami SMD. Prosz─Ö zauwa┼╝y─ç, ┼╝e nie s─ů to elementy dwuwymiarowe - idealnie p┼éaskie. Zako┼äczenia s─ů na og├│┼é pogrubione stopem lutowniczym lub posrebrzone, wi─Öc nawet je┼╝eli element dok┼éadnie przylega do ┼Ťcie┼╝ki, to i tak jest pod nim dostatecznie du┼╝o "powietrza" dla bezpiecznej izolacji. P┼éytk─Ö po lutowaniu oczywi┼Ťcie nale┼╝y obowi─ůzkowo umy─ç w izopropanolu, spirytusie ska┼╝onym albo innym dobrym rozpuszczalniku dla usuni─Öcia resztek topnika.


  PRZEJDĆ NA FORUM