Odbiór w stereo
czyli po co nam dwoje uszu....
    HekTor pisze:

    Aaaaa... - a po co to tak?



Aaaaa .... czy czytałeś ??? jak nie radzisz sobie z Englisz - wrzuce linka z autotranslatora :-)

ale reklamacji za kabaret nie przyjmuję...

===============================================

Ludzie, z dwoma uszami, są na dobrej lokalizacji dźwięków i szybko szacowania ich kierunku i odległości. Nasze ucho / filtry mózg działa całkiem naturalnie w stereo. W latach 1950 i 60s, ludzie chętnie ich po cenach dumpingowych mono sprzętu hi-fi i przeszedł na binaural (stereo) systemów, ponieważ brzmiało lepiej jeszcze dziś większość z nas nadal słuchać radia w naszym HF mono. Po raz pierwszy próbowałem DUAL tryb na moim FT-1000, byłem pod wrażeniem tego, co usłyszałem. W tym momencie wiedziałem, że będę używać różnorodność wiele w przyszłości DXing! Recepcja różnorodności otwiera zupełnie nowy świat-słabych sygnałów DX-man i blaknięcie słychać lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Nawet głośne przyjęcie zespołu może być czasem lepsze niż przy niskim poziomie szumów anten odbiorczych sam ("mono").



Moje radio ma BPF-1 filtr pasmowy. Oddzielne anten połączyć się z gniazda SO-239 dla ANT i SUB RX ANT (aby różnorodność anteny, opcja ta musi być zainstalowany). S1001 na forum RF jest ustawiona na E BPF , a na przednim panelu RX ANT jest ustawiony w pozycji ON. (Ustawienia Switch i połączeń może się zmienić po zainstalowaniu K0FF Mod plus hodowcy zewnętrznego przełączania anteny) Po tuningu w sygnale z głównych rx można punch > B i DUAL aby przejść do trybu różnorodności. Mam G3TKF Synchro Mod zainstalowany, więc można dostroić w górę iw dół pasma wysiłku w pełnej różnorodności przy użyciu tylko główne pokrętło strojenia. Do słuchawki, PHONE przełącznika wewnątrz Top Access Panel musi być ustawiony na st (stereo), aby umożliwić różnorodność DUAL trybie. W przeciwnym razie AF OUT jack tyłu panelu musi być używany do napędu zewnętrznego wzmacniacza stereo. (Audio monitor transmisji nie będzie słyszalny w głośnikach) Uważam, że można ustawić MIX RX O godzinie 12 i prawie zapomnieć. Ucha / mózgu filtr jest bardzo odporny na duże różnice w sile sygnału między kanałami. (16 stycznia 02: I od tego czasu odkryłem, że mój słuchawki były miswired z R i L wymieniane normalne. My RX MIX ustawienie jest około 10 do godzina jedenasta . jeszcze nie jedno, aby dowiedzieć się, czy ten brak równowagi ciała jest w fazie RF lub audio, ponieważ konfiguracja działa tak dobrze, jak jest. I często niewielkie zmiany równowagi przy zmianie pasma lub kombinacji anteny, lub podczas przełączania RX ANT kontroli między anteną single / odbiorników dual (OFF) i anteny dual / odbiorników dual (ON). Jest to jeden raz, ustaw i zapomnij regulacji dla każdej sesji.)

Oto kilka przykładów: Na 40 i 30 metrów, mam wysokie, polaryzacji poziomej anteny-2el 40 na 120ft i dipol trójzakresowy WARC na 127ft. Ich wydajność jest super, ale pickup hałas jest duży problem, zwłaszcza w lecie. Dlatego też korzystać z różnych niski poziom hałasu otrzymać anten, w tym Flag , K9AY i optymalną długość stożka milczenia " 225ft napoje . Czasami napoje przyniesie Q3 Europejskiej sygnał prawie pochowany w hałasu do Q5. Więc dlaczego nie słuchać tylko na tej anteny? Uważam, że różnorodność polaryzacji dodaje równie dobre poprawy. Umieścić anteny Beverage w mojej lewej prawo ucha za pomocą sub-rx z 600Hz CW filtr i umieścić anteny nadawczej w mojej prawej lewej ucha za pomocą głównego rx z 500Hz lub 250Hz filtr. (W razie potrzeby mogę korby bardziej audio selektywność w kanale Sub za pomocą mojego doskonałe Timewave DSP-599zx) Połączenie jest oszałamiający! Sygnały wziąć na "obecność" i jednoznacznie, że brakuje przy użyciu anteny kombinacji rx sam (mono). Czasami słyszę sygnał fade tam iz powrotem między dwoma kanałami audio, zmiany polaryzacji. Luki w którym sygnał, że kiedyś miały głęboki więdną, są obecnie w znacznym stopniu wyeliminowane. Te różnice muszą być wysłuchane, w pełni docenione.

Na 160 metrów używam pełny rozmiar pętli z wierzchołka około 110ft. Na 80 metrów używam pełny kwartał rozmiar przewodu fali pionowy z około 55 losowo radials ziemi długości. Do odbioru anteny mogę wybrać pomiędzy moim Flag, krótkie napoje, K9AY i pętli K6STI K6STI jest często najlepszym z grona w mojej lokalizacji. Po raz kolejny, połączenia anteny parę małej anteny rx hałasu z moim anteny nadawczej okazały się wysoce skuteczne. W maju 2001 roku pracowałem PV0F zarówno na 160 i 80 CW. 80 było to łatwe, ale musiałem walczyć o wysłuchanie 160m. Byłem ich kopiowanie Q5 prawie cały czas. Dzięki różnorodności, jestem trochę mniej "Alligator", niż kiedyś.

W dniu 20 do 10 metrów, używam różnych kombinacji przekazuje anten z pożytkiem. Często wysokie i niskie polaryzacji poziomej anteny razem dają dobre "wypełnić", jak rozmnażania waha się między wyższym i niższym kątem fali. Typowa dla pary 17 metrów jest mój 7el log okresowych na 40ft do przekazania, połączył siły z moim F12 C4XL na 120ft. Jak zawsze, sygnał dźwiękowy "muddier w kanał albo sam, i wiele jaśniejszy i ostrzejszy w różnorodności. Dość często, Q3 lub 4 sygnały zostaną dostosowane do Q5. Rzeczywista kombinacji anten jest wiele, od optymalnej pary w zależności od pasma, odległość i zmieniających się warunków propagacji. 2 porty przez n anteny komutacyjne, takich jak WX0B Array Solutions Six Pack proponuje się na początku tego "stereo" Antena / scenariusz odbiornika. Funkcja blokady jest to dobry pomysł, aby zapobiec sub-rx od zawsze dzielenie anteny z głównych rx sprawie przekazania stronie FT-1000 przekaźników, tym samym coraz smażone przez nadajnik. Six Pack tej ważnej funkcji.

Po wielu miesiącach pracy na wszystkich pasmach HF 160 do 10 metrów z różnorodności anteny, mogę zgłosić, że jest to warte wysiłku, aby ustawić się na tym wielkim trybie. Uważam, że mod synchro G3TKF jest niezbędna. I nie da się przecenić, ile poprawa ma być w stanie nie tylko odbierać w różnorodności, ale także faktycznie melodia okolice na zespół w trybie pełnej różnorodności! Jeśli masz dwie * anten, które są otrzymaniu słaby sygnał DX przynajmniej trochę wyższe od poziomu hałasu, a następnie połączenie obu zazwyczaj prowadzą do poprawy zrozumiałości średnio i zawsze zapewniają łatwiejszy słuchanie muzyki przy znacznie mniejszym wysiłku i zmęczenia. Go for it! ................................................. ( napisane pod koniec 2001 roku)
(* Anteny oddzielone wysokości, odległości poziomej lub przeciwnej polaryzacji)
Dziesięć lat temu (02-2001) dodałem mod G3TKF do FT-1000D, dzięki czemu radio nie tylko odbierać w różnorodności, ale także dostroić zespołów w trybie różnorodności. Jest to, bez otworów mod prosty, że pozwala na przełączanie sub-rx na główną dostrajania kodera odbiornika podczas korzystania z trybu DUAL. Byłem tak podekscytowany, że różnorodność pisałem o tym tutaj. Chciałbym myśleć, że mam pewne niewielką rolę w popularyzacji różnorodności, która wydawała się być w dużej mierze pod wykorzystywane wśród właścicieli FT-1000D wtedy. Dzisiaj, radia, takich jak Elecraft K3 i Icom IC-7800 oferują prawdziwą różnorodność w wyposażeniu standardowym. Znany topband DXer i inżynier transmisji niedawno napisał na Topband Reflektor "Dzięki za wprowadzenie różnorodności Elecraft w moim sposób." Rzeczy mają długą drogę w ciągu ostatnich 10 lat !...................................... ..... (02-2011)
Topband: Różnorodność w CQ 160 konkurs


Mod Synchro Wskazówka użytkownika :
Dzięki dual odbiornika, jest to dobry pomysł, aby zainstalować zabezpieczającego przed końcem, sub-rx w celu ochrony przed sprzężenia anteny podczas nadawania. Jednym z prostszych metod jest KD9SV Front End Saver (CQ lutego 97 P32), która wykorzystuje szybki kontaktrony, aby otworzyć FEEDLINE i krótkie wejściu odbiornika do ziemi. Puste płyty PC dostępna jest od FAR scalonych. (Przewiń do CQ lutego 97 / KD9SV). Połączone jednostki są także dostępne bezpośrednio z projektantem, Gary Nichols, KD9SV


  PRZEJDŹ NA FORUM