Kabeltechnika https://www.kabeltechnika.pl/ |
max77, proszę nie pisz takich dyrdymałów typu "trzeba dać upust 20%..." Taki wpis świadczy tylko o zerowej wiedzy jak działa obecny rynek dystrybucyjny i jak silna jest konkurencja oraz jak niewielkie są marże. Sorry, ale to jest typowo roszczeniowa postawa klienta któremu się wydaje, że jak kupuje za 200 zł to mu trzeba zatańczyć i zaśpiewać - te czasy minęły bezpowrotnie. Obecnie większość firm sprzedających przez internet nawet nie ma infolinii a o wsparciu technicznym nie wspominając bo to jest NIEOPŁACALNE. Takich telefonów w stylu "panie a gdzie to mogę obejrzeć i porozmawiać?" odbieram dziennie kilka i odpowiadam "panie załóż Pan sklep, kup towar, postaw na półkę i oglądaj, a potem ogłoś plajtę bo kliencie przychodzą oglądać i pytać a kupują w internecie tam gdzie najtaniej". I wtedy przychodzi u tych ludzi chwila refleksji, że faktycznie sami w ten sposób postępują i te dobre lokalne firmy w ten sposób uśmiercają. Najlepsza opowiastka w tym temacie z ostatnich dni (nie wiem czy prawdziwa): Klient robi duże zakupy w Ikei. Stoi z kilkoma koszykami do kasy. W koszykach towaru dużo. Zaczyna się po chwili niecierpliwić i do kasjerki zwraca się takim tekstem " ja tu mam zakupy za ponad 30 tys. zł - przy takich zakupach to mi tu wszyscy powinni la..kę robić !!!" A kasjerka spokojny tonem: "Proszę pana, nie ma sprawy, to jest sklep samoobsługowy." :] Poziom obciążeń i kosztów pracy oraz biurokracja zabija małe polskie firmy. Jeśli uważasz, że Twój dostawca powinien robić "tak czy owak" to załóż firmę i pokaż mu jak Twoje radą są skuteczne. Jeśli masz rację zarobisz pieniądze i wyeliminujesz słabszą firmę z rynku. Jeśli racji nie masz najwyżej ogłosisz upadłość. W obu przypadkach będą zadowoleni. W pierwszym kliencie w drugim przypadku komornik. I tym optymistycznym akcentem pozdrawiam wszystkich i życzę dużo zdrowia bo okazuje się, że obecnie jest najważniejsze. Sławek |