Stowarzyszenie krótkofalowców
1. Zebranie założycielskie, uchwalacie regulamin, wybieracie przedstawiciela, ustalacie siedzibe
2. Zgłoszenie do wydziału spraw obywatelskich urzędu miasta/gminy/dzielnicy. Za opłatą skarbową 18 PLN można wziąść zaświadczenie o wpisie do rejestru stowarzyszeń zwykłych, aczkolwiek nie jest to konieczne - przydaję się natomiast bo jest jedynym papierkiem potwierdzającym istnienie stowarzyszenia
3. Zgłoszenie do wojewódzkiego oddziału GUS w celu uzyskania regon bezpłatne
4. Z regonem zgłoszenie do właściwego urzędu skarbowego w celu uzyskania NIP, trzeba opracować taki papier jak polityka rachunkowości stowarzyszenia.

W trakcie działalności trzeba prowadzić księgowość, która co do zasady podkreślam zasady jest tzw pełną księgowością, trzeba prowadzić konta księgowe nawet na składki, zakupy znaczków, pieczątek itd. Zbierać, opisywać, zatwierdzać dokumenty księgowe, zamykać miesiąc - jak dla mnie jest to kłopotliwe. Trzeba to robić na bieżąco bo teoretycznie mogą skontrolować.

Na koniec roku do 31 marca sprawozdanie, bilans, rachunek wyników do Urzędu Skarbwego wraz z CIT. Jest to formalność, bo składki członkowskie nie są opodatkowane, ale trzeba je wykazać, tak jak i rozchody. Sporządzenie bilansu i rachunku wyników jest w formie uproszczonej - są gotowe formularze w necie dla stowarzyszeń zwykłych. Nie trzeba mieć konta w banku odchodzą koszty min. 100 PLN rocznie. Srodki są w kasie, wtedy co miesiąc robisz raport kasowy.

Jakby coś podam telefon na priv.


  PRZEJDŹ NA FORUM