100 Watts SSB/CW
przy 10- 15 Amp 13.8 VDC ?
Tomku z objawów jakie opisujesz, to jestem przekonany że Twój zasilacz jest po prostu uszkodzony. Zakładam że transceiver jest ok. Sprawdź ten zasilacz koniecznie (szkoda transceivera). Posłuchaj rady Jurka który naprawde dobrze Ci radzi. Instalacje samochodowe, są nawet bardziej wymagające niż stacjonarne. Zailanie radia z gniazda zapalniczki może skończyć się koszmarem. Tam naprawdę są cieniutkie kable, a bardzo często sama masa jes podłączona "symbolicznie". To jest bardzo neibezpieczne, bo przy słabej masie na gnieździe, energia będzie płynąć alternatywną drogą... Czasami przez cięgna linek (gazu, zmiany biegów, sprzegła), czy przewody masowe innych instalacji, zależy od konstrukcji samochodu. I to już nie są przelewki. Kolejną rzeczą jest jedna dobra zasada, zawsze podchodź z rezerwą do opisów urządzeń które wydają się łamać prawa fizyki. Kondensatory faradowe są ok, ale one też muszą się ładować!!! wszystko zależy od współczynnika wypełnienia. Możesz spotkać w sprzedaży cudowne wzmacnaicze mocy 500W mocy WYJŚCIOWEJ, które pobierają z zasilacza jedynie 30A przy zasilaniu 13,8V. To dowodzi jedynie temu że sprzedawcy zrobią wszystko żebyś kupił tę skrzynkę. Nie wierz w te brednie.

aha i zwróć uwagę że w opisie jest 100W SSB!! współczynnik wypełnienia jest znacznie korzystniejszy przy tej emisji. Jednak o CW, PSK, RTTY przy takim rozwiązaniu zapomnij !!


  PRZEJDŹ NA FORUM