Diamond NR-770 z cewką zamkniętą czy powietrzną
Plusy i minusy
Piotrze, na pewno będziesz zadowolony z zakupu. Antena mimo, że nie jest za długa bardzo ładnie pracuje. W paśmie 2m jest to dipol półfalowy zasilany od dołu i nie ma wpływu na jego pracę masa karoserii (dipol 1\2 nie potrzebuje przeciwwag). Efekt jest taki, że stawiając ją nawet na drewnianym stole masz już minimalny SWR. W paśmie 70cm 2x5/8 czyli przeciwwaga jak najbardziej wymagana, ale dla tego pasma ćwierćfalowa przeciwwaga to ok. 16cm więc karoseria samochodu radzi sobie znakomicie. Co do magnesu to ciężko znaleźć coś taniego i dobrego. Zazwyczaj jeśli jest tani to okazuje się, że nie da się go zastosować dla tak wysokiej częstotliwości jak 430MHz ze względu na jego wewnętrzną konstrukcję nie pozwalającą zastosować odpowiednio krótkich połączeń co niesie za sobą wysoki SWR i duże straty dla pasma 70cm. O stosowanych kablach koncentrycznych już nie wspomnę. Nawet najlepszej jakości kabel RG-58 w paśmie 70cm przy długości 5m wnosi stratę na poziomie 1,5dB. Tak więc na przykład ja używam magnesu "CTE" (taki kompromis między ceną a jakością) a zdecydowałem się na niego po wglądzie do środka. Dzięki konstrukcji jaką posiada dało się w zastosować w miarę krótki odcinek "odsłoniętej" gorącej żyły koncentryka choć mogłaby być jeszcze krótsza. Chodzi głównie o odległość w mocowaniu oplotu od mocowania gorącej żyły. Im krótsza tym lepiej. Do tego w tej podstawie gniazdo jest mocowane do wewnętrznej metalowej ramy a nie do plastikowej obudowy jak w większości tanich modeli. Warto też zwrócić uwagę na jakość uszczelnienia aby w przyszłości nie wylewać wody ze środka. Ten magnes mogę polecić. Jednak mimo wszystko kabel koncentryczny do wymiany na starcie i połączenia zaciskane najlepiej zamienić na lutowane.

CTE:





  PRZEJDŹ NA FORUM