Outback 1899 D-Original samochodowa antena KF 10-8
Ja dzisiaj skończyłem antenę wg. projektu PA0FBK. Pomimo tego, iż jak najbardziej starałem sie trzymać wymiarów autora nie obeszło się bez dowijania cewek. Wszystkie minima SWR wychodzą w pasmach amatorskich, ale nie obyło się bez 2 godzin zabawy z MFJ-259. Wielkie dzięki dla Marka SQ4IXM za udostępnienie miernika. Ja jestem zadowolony. Najgorszy SWR=1,9 na 50300 kHz (6 metrów). Pozostałe pasma 1,0 - 1,2. Chodzi również na 145 MHz i to chyba dobrze, bo miałem łączność z samochodu na odległość 100 km. Oczywiście u korespondenta Bigstar bazowy. Na 70 cm również bardzo dobry SWR- ok. 1,2, ale skutecznośc chyba jednak marna, bo nie mogłem nic z okolicznych przemienników otworzyć. Chyba,że coś źle stroiłem. Wieczorkiem pojechałem na łąkę, aby uciec od zakłóceń miejskich i zrobiłem SP1KIZ/1 z Postomina. Dostałem 58. Potem na 7 mhz jakaś stacja rosyjska-otrzymałem 59 z QSB. I wreszcie ta łaczność na 145250 Mhz , o której już pisałem. Innych pasm nie próbowałem, bo na łące (blisko rzeki) zaczęły już rządzić komary i niestety w samochodzie również. Na 80 m. słychać stacje polskie na 58, 59, a niektóre nawet z plusami. Jutro prób ciąg dalszy. Spróbuję podłączyć przeciwwagę do auta i posłuchać resztę pasm. Frajda niesamowita i coś nowego, pomimo tego, że DX-ów się nie narobi za wiele z takiej anteny. Zresztą do DX-owania mam w domu anteny nieco lepsze. Bardzo fajne urozmaicenie wyjazdów nad jezioro. Za słońcem nie przepadam, a w wodzie też godzinami się nie wytrzyma. W końcu człowiek nie ryba. No ale rodzinę trzeba wozić na łono natury, a ja będe miał zajęcie alternatywne. Antena w uchwycie na klapie bagażnika i FT-857 D.


  PRZEJDŹ NA FORUM