Oświadczenie Prezesa IARU, Region 1
Koronawirus – ryzyko pod rozwagę
Co niektórzy potrafią coś zrobić, zamiast tracić czas na puste i bezproduktywne dyskusje na forach. Cytat pochodzi z oficjalnej publikacji wyników CQ WPX CW 2018 https://www.cq-amateur-radio.com/cq_contests/cq_ww_wpx_contest/2018-CQ-WW-WPX-CW-Results.pdf strona 6. Refleksje Steve'a W9SN na temat startu remote MultiOperator. Tłumaczenie z translatora, więc proszę wybaczy formę.

"To był nasz pierwszy w 100% zdalny system obsługi dla wielu operatorów. Zebraliśmy 8-osobowy zespół z czterech stanów w całym kraju. Dwóch członków było tutaj na miejscu, korzystając z połączenia Wi-Fi z trx’ami Flex. Pozostałych sześciu członków obsługiwało zdalnie za pośrednictwem naszego światłowodowego połączenia internetowego. Wszystko było automatyczne, włącznie ze zmiany pasma, przełączników i sterowaniem rotorów. Dwóch członków miało nawet iambicowe zdalne "wiosła". Wszyscy uruchomilismy okna sieciowe, żeby widzieć się wzajemnie. Mogliśmy obserwować czynności innych i odpowiednio dostosowywać swoje działanie. Operatorzy, którzy byli między zmianami, mogli oglądać pracę na swoich ekranach. Członkowie przestrzegali harmonogramu opublikowanego przed zawodami. W ten sposób wiedzieli, w jakich godzinach i z jakich platform będą korzystać, i kto będzie działał z nimi zdalnie. Większość osób zdobyła nowe doświadczenie w obsłudze platform Flex, automatycznych elementów sterujących oraz we współpracy z innymi członkami zdalnymi. Blokady działały idealnie. Flexradios z automatycznym sterowaniem były po prostu niesamowite. Choć było to tak skuteczne, nie obyło się bez problemów. Nie tylko były kiepskie warunki na początku wczesnej niedzieli, w niedzielę 2130Z straciliśmy zasilanie, a następnie podłączyliśmy generator. Wynikiem tego była awaria serwera, który postanowił zwariować. Postawienie go zajęło 2 godziny. Ale już po 90 minutach zaczęło się od 3 zdalnych operacji. Skończyliśmy mocniej, bo zespoły poprawiły się pod koniec. Ponieważ nie byliśmy w tym samym pokoju, aby rozmawiać, użyliśmy innych metod komunikacji w celu synchronizacji zespołu. Zmieniło to sposób, w jaki będziemy konkurować w przyszłości. Członkowie zespołu, którzy nie mogą podróżować i spędzają wolny czas przez cały weekend, mogą teraz zarezerwować przedział czasowy do pracy w zaciszu własnego domu i mieć dostęp do innego sprzętu. Cóż za wspaniałe doświadczenie edukacyjne! Czapki z głów przed zespołem, który chętnie uczy się nowych rzeczy, występuje jak zwykle na wysokim poziomie i mieć cierpliwość, gdy musiałem nawigować po tych niezbadanych wodach. Dziękujemy wszystkim za pytania! –Steve, W9S"


  PRZEJDŹ NA FORUM