Prostownik do akumulatora samochodowego. Jaki lepszy - tradycyjny czy nowoczesny. |
[quote=SP6IX] sp9nrb pisze: SP6IX pisze: Koledzy poco nerwy SP4BF zadał konkretne pytanie a buforowanie (takie zasilanie stosuję na wyjazdach ale się nie sprawdza) dlatego napisałem mu by stosował do ładowania zwykły prostownik lub jak ktoś woli może być o ładowaniu sekwencyjnym ,który nie zasiarcza tak akumulatora .Co zrobić duma tego kolegi nie pozwala mu podziękować za naprawdę dobrą radę od starego wyjazdowca a mam dość długie doświadczenie.Dla SP4BF dużo DX i mnóstwo przyjemności z wyjazdów i pamiętaj że aby efektywnie pracować musisz mieć przynajmniej dwa AKU i nie łącz ich by zwiększyć pojemność to ślepa uliczka,powodzenia. Buforowanie się sprawdza tylko małe ale: 1. Prąd ładowarki to minimum 0.3 lub nie mniej niż 0.25 pobieranego prądu przez RDST. 2. Napięcie ładowania to 14.6 do 15.0 V w temperaturze pokojowej. Napięcie ładowania takie jak jest zalecane w nowoczesnych samochodach. (Wraz z poziomem naładowania akumulatora wykładniczo spada prąd ładowania). 3. Wskazana pojemność aku to Q=poborowi prądu nadajnika. Można mniejsze ale sezonu nie wytrzymają. 4. Ładowarka musi mieć dobre parametry elektryczne i ogranicznik prądu maksymalnego. Praktyka: był czas, że RDST FT-897 była zasilana: akumulator żelowy 7 Ah równolegle z zasilaczem 10 A. Szaleństwa nie było ale na weekendową pracę w zawodach wystarczyło. JAK Ad.1 czym zasilasz bufor z generatora czy z sieci ,ja tylko z generatora i tu jest problem. Ad.2 agregat nie zawsze doje 230V to jest uwarunkowane obciążeniem ,o tym przekonałem się jak wypalił mi zasilacz. Praktyka: dość mała ,ten AKU to tylko bufor i to niskiej jakości i może na jeden dzień to wystarczy ale nie na zawody.[/quote] CD1. Zasadniczo z sieci, ale też miałem rozwijaną sieć z agregatów prądotwórczych 16 kW i mniejszych (służbowo). CD2 O której generacji agregatów mówisz tych klasycznych czy tych inwertorowych? Jeżeli chodzi o ten zestaw to wytrzymywał 24 godzinne zawody. W czasie nadawania 7A z aku +10 A z zasilacza. W czasie odbioru 1A do radia 9 A do aku. Pamiętaj, że człowiek też musi odejść od radia i to był czas na doładowanie akumulatora. Po za tym pracowało się nie mocą ile fabryka dała ale ile było potrzeba. JAK |