Jak wygląda procedura założenia klubu krótkofalarskiego |
HF1D pisze: Co do obowiązków papierowych to kwestia w jaką formę sie pójdzie. Dlatego preferuję stowarzyszenie zwykłe bo najprostsze w założeniu. Jeżeli nie prowadzi się działalności finansowej, nie zbiera się składek to należy tylko pamiętać o powiadomieniu raz w roku US o formie prowadzenia księgowości (formuła uproszczona księga obrotów i kosztów) i to wszystko. Bilans zerowy generuje się na stronie, a CIT-8 wysłałem pocztą. Wszystko od góry do dołu zerowe. Warto tylko w regulaminie stowarzyszenia - klubu zapisać najłatwiejszą dla wszystkich formę zatwierdzania bilansu. Zapomniałbym. Raz na jakiś czas ze starostwa przychodzi do wypełnienia oświadczenie, że nie finansuje się terroryzmu, nie pierze pieniędzy i nie prowadzi loterii. To naprawdę nie jest uciążliwe. Nie wyrabialiśmy nawet pieczątki, ani nie zakładaliśmy rachunku bankowego. Tylko jak legalnie zapłacić za pozwolenie radiowe dla stowarzyszenia? Jak z własnej kasy, to już łamiesz polskie prawo - pojawiają się finanse. Rozmawiałem z kilkoma specjalistami i stwierdzili niezależnie lecz zgodnie, że to będzie działać do pierwszej porządnej kontroli. |