Atrakcyjność krótkofalarstwa dla młodych ludzi
Digital Voice jako "punkt wejścia"
    sq5glu pisze:

      AdamKNOBZ pisze:

      Witajcie,

      Ostatnio chciałem przybliżyć swoim uczniom temat krótkofalarstwa (uczę elektroakustyki w szkole policealnej). Zastanawiam się które aspekty mogą być dla nich atrakcyjne. O ile telegrafia, łączności na drugi koniec świata za pomocą "drutu w ogródku", to pewna egzotyka, która może fascynować tych bardziej ogarniętych technicznie, bo to jednak wyzwanie technologiczne, które każdy musi podjąć sam to nie bardzo potrafię w atrakcyjny sposób przedstawić popularne ostatnio i nowoczesne technologie DMR, D-STAR i C4FM.


    Skoro uczysz ich elektroakustyki, to spokojne rozebranie potężnie szerokiego tematu radia amatorskiego, dostarczy Ci wielkiej ilości materiału do rozpracowania, i wyboru od czego zacząć. Ale tak a propos elektroakustyki i łączności cyfrowej, może w Waszym przypadku interesujące byłoby samo skupienie się na kodekach audio, ogólnie, konkretnych stosowanych rodzajach i tego jak sprytnie koduje się fragmenty mowy, sylaby, fonemy. W jakich mało komfortowych warunkach (S/N) to możliwie skuteczne zdekodowanie musi nastapić, etc? A potem jak najbardziej możesz przyrównać to do podstaw typu AM, FM. Kwestie zapewne nieco bliższym umysłom tego typu uczniów czyli róznych sposóbow przesyłu dźwięku mogą być dla Was dobrym łącznikiem do zagadnień ściślej radiowych. Czyli skoro już jakoś przetworzono mowę, to na jakie sposoby można ją przenieść dalej i co do tego może byc potrzebne. No i oczywiście samo zobrazowanie zjawisk falowych, gdzie z pewnością znajdziesz między światem akustyki i radiowym różne ciekawe dla uczniów analogie, albo będą mogli je lepiej dostrzec i zainteresowac się dzięki temu szerzej radiokomunikacją.



Krew w piach. wesoły Masz dzieci w wieku takim że juź mają te nowoczesne zabawki ? wesoły


  PRZEJDŹ NA FORUM