Elf 2
Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Elf 2 typu 48WE to nowość.


Elf 2 charakteryzuje się nowoczesnym designem, zarówno zewnętrznym, jak i przestrzeni pasażerskiej. Został zaprojektowany z myślą o funkcjach zwiększających komfort podróżowania. Przestrzenne, klimatyzowane wnętrze wyposażone jest w wygodne fotele, drzwi oddzielające przedsionki od strefy dla podróżujących, dynamiczny system informacji pasażerskiej przekazywanej na wyświetlaczach elektronicznych, interkom zapewniający komunikację pasażerów z maszynistą oraz system emisji reklam i zliczania pasażerów. Elf 2 posiada monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z podglądem i zapisem w kabinie maszynisty oraz nowoczesne systemy diagnostyki online pozwalające na bieżące śledzenie pracy najważniejszych podzespołów pojazdu, co ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji serwisu.



Prędkość eksploatacyjna pojazdu wynosi 160 km/h, a liczba miejsc siedzących 286.



A teraz to, co mnie zainteresowało:



W pojeździe wbudowany został system ETCS poziomu 2, baseline w wersji 3.4.0. Umożliwia on sterowanie ruchem z wykorzystaniem ciągłej, cyfrowej, dwukierunkowej transmisji radiowej poprzez urządzenia przystosowane do obsługi cyfrowego kanału radiowego GSM-R.


W Polsce ma być to sytem w zakresach 876 – 915 MHz oraz 921 – 960 MHz.

Może ktoś wie jak mocno jest on już zaawansowany i wdrożony wzdłuż szlaków kolejowych? Chodzi mi o poziom 2.0. Ja tylko słyszałem, że testowo jest dostępny tylko w niewielu miejscach w Polsce. Tymczasem tu proszę sprzęt gotowy do uruchomienia dostępny i podłączony oryginalnie przez producenta (jak sądzę) na pokładzie. Super.

Rozumiem, że jest tu zachowana kompatybilność w dół?



Źródło


  PRZEJDŹ NA FORUM