antena do DGPS
na pasmo 285-325 kHz
Prętowa antena ferrytowa jest półśrodkiem, bo jest kierunkowa i trzeba się "wkierowywać" w stację. Np. na statku czy jachcie nikt się raczej nie będzie bawił w szukanie i korygowanie kierunku...
Drugim problemem może zbyt mała szerokość pasma anteny. Trzeba psuć jej dobroć więc spada czułość.
Mój model "domowy" z założenia pracował na jedną stację i częstotliwość (DGPS Dziwnów), wystarczył przedwzmacniacz na 1 MOSFETcie.
Profesjonalne anteny mają postać dużego krążka ferrytu z nawiniętymi dwoma uzwojeniami pod kątem 90st i cwanym przedwzmacniaczem z sumowaniem mocy i korekcją fazy. Powstaje ferrytowa antena wszechkierunkowa. Do rozwiązań jachtowych sprawdza się prosta antena: prętówka samochodowa (0,5-1m)z przedwzmacniaczem 283-325kHz. Można wykonać ją też w postaci "pały": kilkudziestocentymetrowa rurka kanalizacyjna fi28 z korkiem; jako antena wąski pasek cienkiego laminatu do druku jedno/dwustronnego, na dole przedwzmacniacz, wtyk.


  PRZEJDŹ NA FORUM