Maszt aluminiowy obrotowy, wysokość 11m, z łożyskami pomiędzy segmentami.
    SQ9LPO pisze:

    Jak są blokowane segmenty w tym pierścieniu ?


Łożysko ślizgowe zbudowane jest z dwóch pierścieni, dolny pierścień jest na stałe przykręcony do szczytu dolnej rury i dodatkowo opiera się na jej krawędzi. Natomiast górny pierścień ślizgowy jest przykręcany do dołu górnej rury. Jeśli śruby dolnego pierścienia dokręcimy na maksa to łożysko jest zablokowane i rury są "ściśnięte", natomiast jeśli śruby nie będą dokręcone do końca, to łożysko może się obracać. Dodatkowo na niektórych pierścieniach można zamontować odciągi i wtedy dolny pierścień łączy na stałe rury, a górny jest obrotowy, tak aby odciągi się nie obracały wraz z masztem.
Generalnie wszystko zależy od głębokości wkręcenia lub dokręcenia śrub. To jest proste a jednocześnie skuteczne i bezpieczne rozwiązanie.


  PRZEJDŹ NA FORUM