UKE namierza |
Ciekawe tłumaczenia :-) Myślę, że bliżej im było do pasma lotniczego niż amatorskiego. Tylko tam jest więcej problemów, radia poblokowane, można dostać więcej niż 2 lata za np. spowodowanie katastrofy lotniczej itp. Mnie zastanawia jeszcze PMR. W Szczecinie "standardem" jest, że wszystkie szkoły nauki jazdy prowadzą konwersacje z kandydatami na kierowców motocykli poprzez PMR. Jak macie coś pod ręką jadąc samochodem to zapuście skanowanie kanałów. Bardzo często są w "0" bez subtonów co wbrew pozorom może doprowadzić do wypadku, kiedy ktoś rozmyślnie poda nieprawidłową komende np. zmiany kierunku jazdy lub innego manewru takiemu kierowcy. Poza tym częstotliwość też chyba nie do użytku komercyjnego raczej. Wiem, że wszelkie procedury nadania częstotliwości są długotrwałe i pewnie zawiłe ale TAXI udało się kiedyś "przenieść" z pasma CB. Co stoi na przeszkodzie uczynienia tego samego z innymi użytkownikami, co by nie mówić, zarabiającymi na "radiu". |