3Y0I
Bouvet
    SP1NY pisze:

      EI2KK pisze:


      Zauważ, że ETA podaje to samo źródło które podaje też wspomnianą przez ciebie prędkość, możliwe że uwzględnia prądy, wiatr itp.


    Żeby było jasne - przepracowałem na statkach ponad 30 lat, najpierw jako R/O a później jako ETO. Osobiście zamontowałem na 3 statkach
    system GMDSS w skład którego wchodzi m.in AIS czy to co identyfikuje statek.
    O ile prędkość i kurs pobierane są z odbiornika GPS o tyle port of destination oraz ETA wpisywane są ręcznie. AIS nie prowadzi żadnych kalkulacji
    nawigacyjnych które tu sugerujesz.
    W/g mnie ETA została podana na wyrost.
    Z kilka dni okaże się kto miał rację ale w sumie przecież nie o nią tu chodzi.


OK, rozumiem już jak działa ETA.
Nie upieram się też, że w niedzielę o 18:00 UTC już tam bedą.

Jesli ETA wpisywane jest ręcznie, to można również przyjąc że ten który to wyliczał jakies doświadczenie posiada, może nie jest ono porównywalne z twoim, ale nie należy zakładac że nie wie co robi.

Przy okazji - prędkość o której mówisz, to srednia, czy bieżąca? Maksymalna?
Bo ostatni (dpstępny za free) raport pokazuje 7.3, więc jesli to średnia, to im rośnie, co jest zrozumiałe jesli założyć że w okolicy samego Cape Town jest dość tłoczno i powolutku sobie płynęli.
W/g innego źródła, dane z przed półtorej godziny prędkość jest 7.5..
Jest coś takiego jak 'prędkość rejsowa' statku? Gdzie znaleźć takie info?

    SP8UFT pisze:

    ...o i następny globalny problem....co za różnica 24 czy 29 grunt


Trzeba zaplanowac urlop może... a po co siedzieć i patrzeć jak płyną?


  PRZEJDŹ NA FORUM