3Y0I Bouvet |
SP1NY pisze: EI2KK pisze: Zauważ, że ETA podaje to samo źródło które podaje też wspomnianą przez ciebie prędkość, możliwe że uwzględnia prądy, wiatr itp. Żeby było jasne - przepracowałem na statkach ponad 30 lat, najpierw jako R/O a później jako ETO. Osobiście zamontowałem na 3 statkach system GMDSS w skład którego wchodzi m.in AIS czy to co identyfikuje statek. O ile prędkość i kurs pobierane są z odbiornika GPS o tyle port of destination oraz ETA wpisywane są ręcznie. AIS nie prowadzi żadnych kalkulacji nawigacyjnych które tu sugerujesz. W/g mnie ETA została podana na wyrost. Z kilka dni okaże się kto miał rację ale w sumie przecież nie o nią tu chodzi. OK, rozumiem już jak działa ETA. Nie upieram się też, że w niedzielę o 18:00 UTC już tam bedą. Jesli ETA wpisywane jest ręcznie, to można również przyjąc że ten który to wyliczał jakies doświadczenie posiada, może nie jest ono porównywalne z twoim, ale nie należy zakładac że nie wie co robi. Przy okazji - prędkość o której mówisz, to srednia, czy bieżąca? Maksymalna? Bo ostatni (dpstępny za free) raport pokazuje 7.3, więc jesli to średnia, to im rośnie, co jest zrozumiałe jesli założyć że w okolicy samego Cape Town jest dość tłoczno i powolutku sobie płynęli. W/g innego źródła, dane z przed półtorej godziny prędkość jest 7.5.. Jest coś takiego jak 'prędkość rejsowa' statku? Gdzie znaleźć takie info? SP8UFT pisze: ...o i następny globalny problem....co za różnica 24 czy 29 grunt Trzeba zaplanowac urlop może... a po co siedzieć i patrzeć jak płyną? |