Zasilanie trx praca z mobila/terenu.
W profesjonalnych układach zasilania pokładowego w samochodach powszechne jest stosowanie oddzielnego akumulatora sprzętowego, ładowanego niezależnie od akumulatora pokładowego samochodu. Do tego nieco odmiennie rozwiązywany jest problem ładowania akumulatorów. I to na kilka sposobów.

Standardowo silnik pracujący na wolnych obrotach - rzędu 800 - 900 obr/min najczęściej nie pozwala na osiągnięcie odpowiedniej prędkości alternatorów by uzyskać wystarczającą wielkość prądu ładowania. W standardowych rozwiązaniach alternator ładuje akumulator optymalnym prądem przy prędkości obrotowej silnika rzędu dwukrotnie większej od ustawionych jako jałowe. Do tego w najnowszych samochodach silnik jest wyłączany automatycznie przy stojącym samochodzie.

Do tego należy pamiętać o zakłóceniach w przebiegu napięcia 12V podczas pracy alternatora - głównie odczuwalne w pasmach 1,8 i 3,5 MHz. Zakłócenia od zapłonu i instalacji komputerowej odczuwalne na wyższych pasmach.

Odłączanie odbiorów instalacji podczas rozruchu silnika to standard. W profesjonalnych rozwiązaniach do tego celu jest stosowany wyłącznie akumulator pokładowy. Jeżeli akumulator sprzętowy jest ładowany z pokładowego alternatora to mostek zawsze jest odłączany.


  PRZEJDŹ NA FORUM