Przemiennik CB na Podkarpaciu |
SQ5KLN pisze: HF4ALL pisze: To nie jest mój wniosek ale FAKT prawny. Skoro na wszystko co automatyczne potrzeba kat5 a urządzenie w samochodzie wyczerpuje znamiona takie to tak powinno być. Po wykonaniu kilku telefonów nikt nie był w stanie udzielić wiążącej odpowiedzi ale... podczas wolnej rozmowy z wyszło ze na instalacje domowa muszę mieć SR a na potrzeby samochodu lub roczniaka z wbudowanym APRS to już mogę własnego znaku. Pomimo ze technicznie obie instalacje niczym się nie różnią. Masło maślane Nie masło maślane, bo różnica jest istotna - stacja zostawiona w domu pracuje bez operatora a stacja w samochodzie czy w ręczniaku działa cały czas pod nadzorem operatora (owszem, "samo się wciska" PTT ale jest to cały czas stacja przy której jest operator ją obsługujący) i to jest właśnie ta różnica, która robi różnicę (a że technicznie może być to dokładnie to samo urządzenie - owszem, może ale to jak włączenie VOX-a w ręczniaku i zostawienie go w domu a włączenie w tym samym ręczniaku VOX-a i noszenie go przy sobie - to samo urządzenie w takiej samej konfiguracji ale w pierwszym przypadku nie ma operatora obsługującego urządzenie w a drugim jest). Dla ciebie to coś innego dla mnie to to samo. Mam w samochodzie APRS zbudowany w oparciu o Raspberry Pi plus Motorola i ten zestaw działa w pełni samodzielnie z włączona funkcja iGate - dokładnie ten sam zestaw mam w domu. I teraz jedno może działać jako SR a inne jako HF? Nie będę dociekał jaka to kontrole ma operator nad APRS w ręczniaku skoro to funkcja pracy w tle, i aby nazwać coś kontrolą operator powinien obserwować wszystko co wychodzi z radia. Nie czepiam się abyśmy się dobrze zrozumieli - wskazuje tylko obszar gdzie może być użyte prawo umowne bo ścisła litera prawa mówi automat=kat5. |