Przemiennik CB na Podkarpaciu
    SQ5KLN pisze:

      HF4ALL pisze:


      To nie jest mój wniosek ale FAKT prawny. Skoro na wszystko co automatyczne potrzeba kat5 a urządzenie w samochodzie wyczerpuje znamiona takie to tak powinno być.
      Po wykonaniu kilku telefonów nikt nie był w stanie udzielić wiążącej odpowiedzi ale... podczas wolnej rozmowy z wyszło ze na instalacje domowa muszę mieć SR a na potrzeby samochodu lub roczniaka z wbudowanym APRS to już mogę własnego znaku. Pomimo ze technicznie obie instalacje niczym się nie różnią.
      Masło maślane


    Nie masło maślane, bo różnica jest istotna - stacja zostawiona w domu pracuje bez operatora a stacja w samochodzie czy w ręczniaku działa cały czas pod nadzorem operatora (owszem, "samo się wciska" PTT ale jest to cały czas stacja przy której jest operator ją obsługujący) i to jest właśnie ta różnica, która robi różnicę (a że technicznie może być to dokładnie to samo urządzenie - owszem, może ale to jak włączenie VOX-a w ręczniaku i zostawienie go w domu a włączenie w tym samym ręczniaku VOX-a i noszenie go przy sobie - to samo urządzenie w takiej samej konfiguracji ale w pierwszym przypadku nie ma operatora obsługującego urządzenie w a drugim jest).
j








Dla ciebie to coś innego dla mnie to to samo. Mam w samochodzie APRS zbudowany w oparciu o Raspberry Pi plus Motorola i ten zestaw działa w pełni samodzielnie z włączona funkcja iGate - dokładnie ten sam zestaw mam w domu. I teraz jedno może działać jako SR a inne jako HF?
Nie będę dociekał jaka to kontrole ma operator nad APRS w ręczniaku skoro to funkcja pracy w tle, i aby nazwać coś kontrolą operator powinien obserwować wszystko co wychodzi z radia.
Nie czepiam się abyśmy się dobrze zrozumieli - wskazuje tylko obszar gdzie może być użyte prawo umowne bo ścisła litera prawa mówi automat=kat5.


  PRZEJDŹ NA FORUM