Opinie o Conspark Gdynia
sklep / serwis
    SP2LIG pisze:



    Możesz szanowny kolego przytoczyć przepis który nakazuje producentowi/sprzedawcy wymienić jakikolwiek sprzęt po pierwszej naprawie gwarancyjnej na nowy w ramach rękojmi skoro gwarancja obejmuje okres 36 miesięcy?

    Może ja mylę pojęcia to bądź łaskaw i oświeć mnie w tej materii.
    O ewentualną odpowiedz proszę kolegę SP6IT vel tonino, wszyscy inni niech wrzucą sobie na luz.
    _________________
    Greg SP2LIG


Jesteś na forum i sprawę poruszasz publicznie i każdy może odpisywać. Kolega wyraził swoja opinie i uszanuj to.
Jak masz sprawę prywatną tylko do niego to napisz ładnie na priva do niego.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru konsumpcyjnego.

Ważne!

Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.

Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.


Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego

===================================


Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).

Terminu tego nie można skrócić, z wyjątkiem towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku. O skróceniu terminu konsument powinien zostać poinformowany przed zawarciem umowy.

Ważne!

Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu – np. jest wynikiem zastosowania materiałów niskiej jakości, nieprawidłowej produkcji czy też niepoprawnej instrukcji obsługi lub konserwacji. Na poparcie swoich twierdzeń może (ale nie musi) skorzystać z pomocy specjalistów, w tym z opinii i analiz niezależnych rzeczoznawców.


Podstawa prawna: art. 5562, 557 §1 i 568 Kodeksu cywilnego


  PRZEJDŹ NA FORUM