UT/HF0DUGA
    SQ5KLN pisze:

      SP8LBK pisze:


      Dziwne, bo mój wcześniejszy post dziwnie wyparował.

      Chodziło mi o wątpliwości w legalną pracą na podstawie posiadanego pozwolenia dla znaku HF0DUGA.
      Jest to pozwolenie dodatkowe do pozwolenia podstawowego.

      W związku z tym mamy pytanie czy ono spełnia wymagania CEPT, tzn, czy ma nadruk w kilku językach.
      Jeśli tylko w polskim, to praca tej stacji z terenu Ukrainy staje się nielegalna.

      Może się zakończyć szybko i z nieciekawym finałem.

      Pisze to ku przestrodze, bo był podobny przypadek, gdzie pewien operator wykorzystał pozwolenie klubowe do pracy z jachtu, na Karaibach.


    Przede wszystkim pozwolenie dodatkowe nie umożliwia pracy z innego miejsca, niż określone w pozwoleniu (nawet na terenie RP). Dodatkowo "CEPT-owskość" pozwolenia nie zależy od tego w ilu językach są na nim napisy, tylko czy stosowna kategoria pozwolenia jest wymieniona jako "równoważna" w dokumencie CEPT T/R 60-01, pozwolenie dodatkowe nie jest pozwoleniem "równoważnym CEPT" (oczywiście stosowny urząd na Ukrainie może dopuścić pracę takiej stacji w ramach indywidualnej decyzji wydanej dla tej stacji).

    Zgadzam się co do tego, że legalność pracy tej stacji jest wątpliwa (chyba że mają stosowną zgodę wydaną przez Ukrainę).


Wielu posiadaczy pozwoleń nie ma pojęcia co to jest CEPT. Taka jest brutalna prawda. Dlatego napisałem o treści w trzech językach.
Jeśli jest tylko w polskim, to znaczy, że nie jest CEPTowskie.
To jest najprostsza metoda identyfikacji jego "ważności".

Jeśli to wszystko się potwierdzi, to przykro, ale stacja ze znakiem HF0DUGA będzie legalnie mogła pracować, ale ..... tylko z Gdyni.


  PRZEJDŹ NA FORUM